Skip to content

ליברמן בתגובה על דו"ח המשט: "לרכז את כל ההסברה במשרד החוץ"

ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ': "ראש הממשלה נתניהו מתגלה בדוח כראש ממשלה זחוח, המקבל החלטות עם עצמו ועם ברק, בתהליך חסר אחריות ורווי ביטחון עצמי מופרז, תוך זלזול בכלים הרבים שעמדו לרשותו לקבל החלטות מושכלות יותר". ח"כ זהבה גלאון: "ממצאי המבקר רק מחזקים את החשש הכבד לגבי יכולתם לקבל החלטה שקולה בנוגע לאיום האיראני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ': "ראש הממשלה נתניהו מתגלה בדוח כראש ממשלה זחוח, המקבל החלטות עם עצמו ועם ברק, בתהליך חסר אחריות ורווי ביטחון עצמי מופרז, תוך זלזול בכלים הרבים שעמדו לרשותו לקבל החלטות מושכלות יותר". ח"כ זהבה גלאון: "ממצאי המבקר רק מחזקים את החשש הכבד לגבי יכולתם לקבל החלטה שקולה בנוגע לאיום האיראני"

מאת צבי זינגר

שר החוץ, אביגדור ליברמן, קורא להעביר את כל נושא ההסברה בחו"ל לאחריות משרד החוץ, כחלק ממסקנות דו"ח המבקר בפרשת המרמרה.

אביגדור ליברמן: "לרכז הטיפול בהסברה במשרד החוץ". (צילום: יוסי זמיר. באדיבות לשכת השר)
אביגדור ליברמן: "לרכז הטיפול בהסברה במשרד החוץ". (צילום: יוסי זמיר. באדיבות לשכת השר)

במהלך אירוע במשרד החוץ, אמר השר ליברמן כי לאחר שקרא את הדו"ח בתשומת לב רבה, המסקנה בעניין ההסברה היא, כי הנושא כולו צריך להיות מרוכז במשרד החוץ על מנת שאפשר יהיה להתמודד עם אירועים כאלה בתקשורת העולמית בצורה מוצלחת.

"רק משרד החוץ – בזכות מיומנות ופריסה המאפשרים לתת מענה בזמן אמת ולהתמודד עם מצג שווא שמנסים ליצור גורמים עוינים – יכול להתמודד עם משימות הסברה כאלה לכלי התקשורת ברחבי העולם", אמר ליברמן. "כשהמצב הוא כמו שהיה בעת האירוע, שיש כמה וכמה גופים, מטה ההסברה הלאומי, דובר צה"ל משרד ההסברה ומשרד החוץ, העוסקים באותו עניין במקביל, זה גורם לחוסר ארגון ולבעיות".

ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ', הגיבה על דוח המבקר בנושא המרמרה והמשט: ""מדובר בדו"ח חמור. ראש הממשלה נתניהו מתגלה בו כראש ממשלה זחוח, המקבל החלטות עם עצמו ועם ברק, בתהליך חסר אחריות ורווי ביטחון עצמי מופרז, תוך זלזול בכלים הרבים שעמדו לרשותו לקבל החלטות מושכלות יותר,

שלי יחימוביץ: "ראש ממשלה זחוח" (צילום: אתר הכנסת)
שלי יחימוביץ: "ראש ממשלה זחוח" (צילום: אתר הכנסת)

ובראשם המועצה לבטחון לאומי. הממצאים מדאיגים במיוחד, נוכח ההחלטות המורכבות הרובצות לפתחה של הממשלה. נראה כי דו"ח וינוגרד ללקחי מלחמת לבנון השנייה, המתריע מפני החלטות חפוזות מבלי בדיקת חלופות ועבודת מטה אחראית – פשוט הושלך לפח.

 "הדו"ח על המל"ל והדו"ח על המרמרה הם רק לכאורה דו"חות נפרדים. בפועל, התעלמותו של ראש הממשלה מהמל"ל – הגוף המקצועי שהוא עצמו החליט על הקמתו, ואשר היה יכול להציבו על קרקע מוצקה של נתונים וחלופות – מבטאה היטב את עומק הכשל", אמרה יחימוביץ'. "נסיונם הרב של נתניהו וברק לא רק שלא הועיל, אלא ככל הנראה גרם להם להאמין כי הם יכולים להנהיג את המדינה לבדם, בזוגיות ובארבע עיניים. השניים היו שבויים בקונצפציה שגויה, כי זהו משט ככל המשטים, על אף שהעדויות בשטח היו הפוכות."

לדברי יחימוביץ', מקוממת העובדה שרוה"מ כינס את פורום "השביעיייה", פורום שממילא אין לו שום סמכות חוקית, אחרי שהמשט כבר יצא לדרך, בלא נוכחותם של גורמים קריטיים לקבלת החלטות, ותוך עיסוק כמעט בלעדי בנושא המועדף על ראש הממשלה – דוברות ותקשורת. "יש מקום לבחון מחדש את קיומו של הפורום הזה, שרה"מ, כך מתברר, משתמש בו כרצונו כדי לעקוף גורמים מוסמכים, בטחוניים ומדיניים כאחד. היה אפשר לצפות שראש הממשלה עתיר הניסיון, יכנס ולו דיון מקצועי אחד בעניין  הפעולה הצבאית, במיוחד נוכח העובדה כי הכיר בכך שיתכנו דרכי פעולה מסוכנות מצד נוסעי המשט. חבל שאת מחיר השאננות והיהירות שילמו חיילי השייטת, אשר בניגוד למנהיגיהם נהגו בגבורה, בתושיה, ובאחריות הדדית זה לזה."

 יו"ר מר"צ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה: "שוב הוכח שהדרג המדיני נהג בחוסר שיקול דעת, ובצורה מופקרת בכל הנוגע לדיני נפשות. נתניהו וברק לא הפנימו את לקחי ועדת וינוגרד בנוגע למלחמת לבנון השנייה, ונהגו בפזיזות ובחוסר שיקול דעת". לדבריה, "ממצאי המבקר רק מחזקים את החשש הכבד לגבי יכולתם לקבל החלטה שקולה בנוגע לאיום האיראני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן