Skip to content

עוד לפני פגישת פרס-אובמה – ארה"ב הבהירה: "ג'ונתן פולארד לא ישוחרר"

בטקס החגיגי שיערך בבית הלבן ישתתפו כ-140 אורחי כבוד של הממשל האמריקני ומדינת ישראל וכן בני משפחתו של הנשיא פרס. בין האורחים: נשיאי ארה"ב בעבר, מזכירי מדינה, ראשי ממשל ושרים, דיפלומטים ואישים בולטים מתחומי האמנות, התרבות והכלכלה. פרס ינצל את המעמד גם כדי לבקש את שחרורו של פולארד. שידור חי של הטקס בעמודי הפייסבוק של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בטקס החגיגי שיערך בבית הלבן ישתתפו כ-140 אורחי כבוד של הממשל האמריקני ומדינת ישראל וכן בני משפחתו של הנשיא פרס. בין האורחים: נשיאי ארה"ב בעבר, מזכירי מדינה, ראשי ממשל ושרים, דיפלומטים ואישים בולטים מתחומי האמנות, התרבות והכלכלה. פרס ינצל את המעמד גם כדי לבקש את שחרורו של פולארד. שידור חי של הטקס בעמודי הפייסבוק של נשיא המדינה

מאת צבי זינגר

ג'ונתן פולארד לא ישוחרר. כך הבהירה הערב רשמית ארה"ב, עוד לפני פגישתם של נשיא המדינה שמעון פרס ונשיא ארה"ב, ברק אובמה.

"עמדתנו לא השתנתה וגם לא תשתנה היום", הבהיר הערב דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, לאחר שנשאל היום על הנושא בתידרוך היומי. "פולארד הורשע בפשעים חמורים ביותר".

הלילה, מגיע ביקורו של נשיא המדינה, שמעון פרס, בארה"ב – לשיאו. הנשיא פרס יקבל את מדליית החירות הנשיאותית מידי נשיא ארצות הברית ברק אובמה. לפני טקס הענקת המדליה נפגש פרס עם הנשיא אובמה לשיחה מדיני, שחלקה נערך בארבע עיניים.

תחילת פגישתם של פרס ואובמה הערב (תצלום: עמוס בן גרשום\לע"מ)
תחילת פגישתם של פרס ואובמה הערב (תצלום: עמוס בן גרשום\לע"מ)

פרס יקבל את המדליה בטקס חגיגי שיערך בבית הלבן. בטקס ישתתפו כ-140 אורחי כבוד של הממשל האמריקאי ומדינת ישראל וכן בני משפחתו של הנשיא שמעון פרס אשר יתלוו אליו במעמד מרגש זה. בין האורחים יהיו נשיאי ארצות הברית בעבר, מזכירי מדינה, ראשי ממשל ושרים, דיפלומטים בכירים ואישים בולטים מתחומי האמנות, התרבות והכלכלה בארה"ב.

במהלך הטקס יישאו שני הנשיאים נאומים מיוחדים לרגל האירוע ובתום הטקס, יערוך הנשיא אובמה לאורחיו ארוחת ערב חגיגית וערב אמנותי בבית הלבן.

מדליית החירות הינה אות הכבוד הגבוה ביותר שניתן בארה"ב ליחידים, אשר תרמו תרומה הראויה לשבח לביטחון או לאינטרס הלאומי של ארצות הברית,  לשלום העולמי ולתרבות.

ניתן יהיה לראות את הטקס בשידור ישיר, בעמודי הפייסבוק הישראלי והבינלאומי של נשיא המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן