Skip to content

26 תעשיות ביטחוניות ישראליות השתתפו השבוע בתערוכת יורוסאטורי בפריז

התערוכה נחשבת לגדולה בעולם מסוגה. ב-2010 הגיע היצוא הביטחוני ל-7.2 מיליארד דולר. מגוון רב של יכולות בתחומי החייל העתידי, פלטפורמות בלתי מאוישות, הגנה על כוח צבאי ופלטפורמות הגנה אסטרטגית, ביטחון פנים, לוגיסטיקה צבאית ומערכות פיקוד, שליטה, תקשורת, מחשבים, מודיעין, מעקב וסיור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התערוכה נחשבת לגדולה בעולם מסוגה. ב-2010 הגיע היצוא הביטחוני ל-7.2 מיליארד דולר. מגוון רב של יכולות בתחומי החייל העתידי, פלטפורמות בלתי מאוישות, הגנה על כוח צבאי ופלטפורמות הגנה אסטרטגית, ביטחון פנים, לוגיסטיקה צבאית ומערכות פיקוד, שליטה, תקשורת, מחשבים, מודיעין, מעקב וסיור

מאת עמי אטינגר

תערוכת יורוסאטורי בלה בורג'ה ליד פריז, הנחשבת לתערוכת התעשיות הבטחוניות הגדולה בעולם, ננעלת היום, יום ו'. את ביתן משרד הביטחון הישראלי חנך השבוע, ביום שני, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל.) אודי שני. ארגן את הביתן אגף סיב"ט (סיוע ליצוא ביטחוני) במשרד הביטחון. הביתן הישראלי, שהוקם השנה הוא הגדול שבנתה ישראל אי פעם בתערוכת יורוסאטורי.

פתיחת הביתן הישראלי. מימין:בתמונה: מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אודי שני, ר' משלחת משהב"ט באירופה אלוף (מיל') יוסי בן חנן ,שגריר ישראל בצרפת יוסי גל, ותא"ל (מיל') שמעיה אביאלי (צילום:אריאל חרמוני, משרד הביטחון
פתיחת הביתן הישראלי. מימין: מנכ"ל משרד הביטחון אודי שני, ר' משלחת משהב"ט באירופה יוסי בן חנן ,שגריר ישראל בצרפת יוסי גל ותא"ל (מיל') שמעיה אביאלי (צילום:אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
26 תעשיות ביטחוניות ישראליות משתתפות ביורוסאטורי והן מדגימות כ- 30 טכנולוגיות חדישות ומתקדמות ומציגות מגוון רב של יכולות בתחומי החיל העתידי, פלטפורמות בלתי מאוישות, הגנה על כוח צבאי ופלטפורמות הגנה אסטרטגית, ביטחון הפנים, לוגיסטיקה צבאית ומערכות C4ISR, ראשי תיבות של: Command ,Control, Communications, Computers, Intelligence, Surveillance and Reconnaissance, כלומר, מערכות פיקוד, שליטה, תקשורת, מחשבים, מודיעין, מעקב וסיור.

החברות הישראליות המציגות הן: אלביט/אלאופ ,רפאל, תע"א,תע"ש, IWI, מפרולייט, WATERGEN, הנדסת הידרומכניקה, מרעום דולפין, נטליין, פיברוטקס, תעשיות בית אל, UVISION, פלכטכניקה, אורדן, טרילוג'יקל, SCD, עשות אשקלון, מקסטק, קמרו טק, ATHENA, מר, התכוף ורשף טכנולוגיות.

מקור הכנסה חשוב

היצוא הביטחוני הישראלי הוא מקור הכנסה חשוב מאוד בתחום היצוא הישראלי ונחשב לאחד ממנועי הצמיחה החזקים והחשובים של המשק הישראלי. כפועל יוצא הוא מהווה גם מקור לפרסום כוחו של צה"ל. בשנת 2010 הגיע יצוא זה לכ-7.2 מיליארד דולר, כמעט זהה ליצוא הביטחוני ב-2009, שהגיע לכ-7.3 מיליארד דולר. לתחום הזה נמשכים הרבה מפעלים, הרוצים גם הם לינוק מעטיני תקציבי הביטחון העולמי, והראייה, בשנת 2011 נתן אגף הפיקוח על הייצוא הביטחוני כ-8,000 רישיונות לייצוא ביטחוני, כאשר עשרות בקשות נפסלו, מאחר שהחברות המבקשות היו חשודות בעבירות על חוק הפיקוח על היצוא.

לדברי מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני: "הביתן הישראלי בתערוכת יורוסאטורי 2012 מבטא את עוצמתה הטכנולוגית והביטחונית של מדינת ישראל. הוא עדות לכך שהשקעות המדינה במחקר ובפיתוח ביטחוני מניבות לא רק תשואה ביטחונית לחוסנו של צה"ל, כי אם גם תשואה כלכלית גבוהה המסייעת לפיתוח המשק הישראלי ולהגברת התעסוקה. משרד הביטחון גאה לתמוך ולסייע לתעשיות הביטחוניות הישראליות בקידום מאמצי השיווק והמכירה ובהעמקת שיתופי הפעולה עם תעשיות זרות, תוך מינוף הקשרים והיחסים הביטחוניים שאנו מטפחים עם ממשלות שונות ועם ארגונים ביטחוניים בכל העולם".

ראש האגף לסיוע ליצוא בטחוני במשרד הביטחון (סיב"ט), תת אלוף (מיל.) שמעיה אביאלי, מסביר: "לא בכדי, ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בייצוא ובשיווק מערכות ביטחוניות. האגף לסיוע ביטחוני במשרד הביטחון עוסק יומיום בפריצת ערוצי שיווק חדשים. מטרתנו היא ליצור סינרגיזם בין התעשיות הביטחוניות כולן ולמנף את היתרונות היחסיים של מדינת ישראל בידע ובניסיון ביטחוני, הכול תוך שמירה הדוקה על כללי האתיקה המתחייבים ועל האינטרסים המדיניים של מדינת ישראל".

הטכנולוגיות בביתן הישראלי

"החייל העתידי" – מערכת הביטחון הישראלית והתעשייה הביטחונית הישראלית הן המובילות בעולם בתחום פיתוח מערכות "החייל העתידי". הפתרונות שפיתחו התעשיות הביטחוניות הישראליות כוללים מגוון רחב של כלי נשק אישיים, כולל רובים קומפקטים, מקלעים קלים, מערכות רימונים, טילים מונחים ועוד. בביתן משרד הביטחון הישראלי בתערוכה מוצגים חליפות ואביזרים, כולל נשק קל עם חיישני יום, לילה חיישנים תרמיים, נשק משולב עם מערכות בקרת אש, חיישנים אלקטרוניים, מערכות שליטה ובקרה מלאות, ערכות "משימה" מלאות, ניווט ומכשירי מעקב, ספקי כוח וצגים, חליפות נטענו, ושריוני גוף. בנוסף בתצוגה יוצגו גם סנסורים אלקטרו אופטיים, מכ"מים, מל"טים זעירים ורובוטים.

פלטפורמות בלתי מאוישות – ישראל נחשבת לאחת המובילות בעולם בפיתוח המערכות הבלתי מאוישות. בתערוכת יורוסאטורי הוצגו כמה מהמערכות מתקדמות ביותר כגון: מל"טים מסוג MALE UAV (medium-altitude long-endurance) המסוגלים לטוס בגובה של 10,000-30,000 רגל ולשהות באוויר 24-28 שעות, מיני מל"טים, מל"טים טקטיים, מתקני מכ"ם המופעלים על על ידי חיישנים בעלי שטח כיסוי רחב אלקטרו אופטי, מטענים לאיסוף מודיעיני ומערכות פגיעה במטרה.

הגנה על כוח צבאי ופלטפורמות – התעשיות הביטחוניות מציגות מגוון רב של פתרונות להגנת כוח צבאי, כולל מערכות ירי, מערכות זיהוי רקטות או טילים, מערכות הגנה לרכב ונשק שנשלט מרחוק. בנוסף, יוצגו לראווה גם מערכות איתור ניידות / נייחות מתוחכמות, שנועדו להגן על חיילים או מתקנים, חיישנים מתקדמים לאיתור צלפים, וכן מכ"מים מבוססי חיישנים ללא השגחה המספקים ביטחון. פתרונות נוספים המוצגים הם הדגמים האחרונים עבור כלי רכב משוריינים, כמו גם פתרונות הסוואה, רובוטים חדשים, לייזרים, ומשבשי איומים בליסטיים, מוקשים וכן מטענים.

הגנה אסטרטגית

הגנה אווירית – ביורוסאטורי מציג משרד הביטחון יכולות חדשות בהגנה אווירית, המאפשרות, בפעם הראשונה, הגנה יעילה מפני טילים על בסיס טיל מיירט hit-to-kill, רקטת הגנה נגד טילים, שפותחה על ידי התעשיות הביטחוניות המובילות. את המערכות הללו משלימים מכ"ם, חיישנים אלקטרו אופטיים, מערכות ניהול הקרב, שליטה ובקרה, תקשורת ומערכות רשת, יחידות אש וציוד תמיכה סלולרי – כל המערכות הללו פותחו בארץ.

"פגיעה מדויקת" – בביתן יוצג מגוון רחב של חימוש מדויק, החל מטילים ארוכי טווח, טילים וכלי נשק מסתובבים – המסוגלים לפגוע במטרות של מאות קילומטרים, עם דיוק של כמה מטרים או פחות. תמיכה בפעולות טקטיות, דיוק מונחי תחמושת, רקטות ופצצות מרגמה. "נתיכים" חכמים ליתרונות קריטיים, הממקסמים את ההשפעה בפגיעה במטרה. טילים מונחים ע"י לייזר, GPS, או אלקטרו אופטיים לתמיכה בכוחות הטקטיים, מה שמאפשר דיוק נקודתי בכל הטווחים.

C4ISR – הפתרונות המוצגים בתערוכה כוללים את הטכנולוגיות החדישות ביותר בתחום C4ISR, מרשתות פס רחב רדיו תוכנה מוגדרים, (SDR) דילוג בתדר רדיו – תמיכה Ad-Hoc ברשת, ומאפשרת למשתמש הצבאי להקים תקשורת על תשתיות מסחריות נגישות. בביתן הישראלי יוצגו לראווה פתרונות תקשורת וידאו על קישורי פס רחב, datalinks ייחודיים מסחריים לרתימת פס רחב, מעקב ודיווח פתרונות המבוססים על פס רדיו צר, תקשורת לוויינית, וכן שירותי גישה. מערכות הc41 הישראליות גם תומכות ביישומים ושירותי תוכנה, למתן כלים יעילים לניהול החומר.

ביטחון פנים – ביורוסאטורי מציגות התעשיות מערכות מקיפות ומשולבות לניהול מערכות מידע. מערכות אלו בעלות מספר רב של חיישנים, החל במערכות מוטסות הנישאות על ידי פלטפורמות מאוישות, או בלתי מאוישות, מכ"מי מעקב קרקע, מעקב חוף\ימי, מערכות תצפית לטווח הארוך תצפית ועוד. מערכות מידע אחרות לקישור מסדי נתונים מרובים, כימי, ביולוגי רדיולוגי (CBRNE) ומערכות הגנה לספק מענה מהיר למתקני חירום.

לוגיסטיקה צבאית – בהכרה בחשיבות הקריטית של מערכות לוגיסטיות עבור הצבא, ממשיכות התעשיות הביטחוניות לפתח טכנולוגיות חדשות בתחום זה. בין הטכנולוגיות הייחודיות המוצגות ביורוסאטורי מערכות ייצור חשמל ומים – שנועדו לשמור תמיכה עבור אנשי הצוות והנוסעים של כלי רכב קרביים, במשך משימות קרביות ארוכות. פתרונות נוספים כוללים משאיות תמיכה לשירות קרבי, נושאות בלתי מאוישות, כלי רכב לאספקת מים, דלק או פינוי נפגעים, אזורי בדיקה לציוד אלקטרו-מכני מורכב ומרכזי מטאורולוגיה ניידים.

לקריאה נוספת: אלביט מערכות תחשוף מערכות בטחוניות חדשות בתערוכת יורוסאטורי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן