Skip to content

אוניית פאר של קריסטל קרוזס תפליג באופן חד פעמי מישראל

קריסטל סרניטי של חברת השייט עטורת הפרסים קריסטל קרוזס, תפליג באופן חד פעמי באוקטובר מנמל חיפה לוונציה. במהלך שבעה ימים תעגון האוניה בבודרום שבטורקיה, בקורפו שביוון ובדוברובניק שבקרואטיה. החבילה כוללת מלון ברומא וטיסה ארצה משם. המחיר: כ-3,288 דולרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קריסטל סרניטי של חברת השייט עטורת הפרסים קריסטל קרוזס, תפליג באופן חד פעמי מנמל חיפה לוונציה באוקטובר. מחיר החבילה, כולל עגינה בטורקיה, בקורפו שביוון ובקרואטיה, מלון ברומא וטיסה ארצה – כ-3,288 דולר 

מאת עירית רוזנבלום

עשרות אלפי ישראלים מצטרפים מדי שנה להפלגות של חברות הקרוזים הבינלאומיות כמו רויאל קריביאן, קרניבל, נורוויג'ן, הולנד אמריקה ואחרות. אלא שאל הקרוזים הללו צריך לחבור בנמלי המוצא שלהן בארצות הברית או באירופה.

בשנים האחרונות מזדמנת לישראלים מדי פעם אפשרות להצטרף לקרוז כזה בנמלי חיפה או אשדוד, כמו לקרוזים של החברה האיטלקית MSC , שהציעה כמה עשרות תאים לישראל בחודשי החורף.

הקריסטל סרניטי בוונציה. צמרת חברות הקרוזים. צילום חברת קריסטל
הקריסטל סרניטי בוונציה. צמרת חברות הקרוזים. צילום חברת קריסטל

אולם באוקטובר הקרוב תתאפשר לראשונה לישראלים לעלות על האוניה קריסטל סרניטי של חברת קריסטל קרוזס מנמל חיפה. אמנם אוניות מהצי המפואר של החברה עגנו בעבר בחיפה ובאשדוד, אך ללא העלאת נוסעים לסיפונה – אלא לצורך סיור בישראל של הנופשים.

מדובר בחברת שייט עטורת פרסים, מצמרת ספינות הקרוזים, שהפכה להיות הסמן על פיו נמדדות הפלגות יוקרה. החברה זכתה בתואר חברת השייט הטובה בעולם 17 פעמים על ידי קוראי מגזין קונדה נסט טראוולר, מתוכן 11 פעמים ברציפות, כחברת השייט הטובה בעולם ו-15 שנה ברציפות על ידי קוראי המגזין טראוול אנד לז'ר לאוניות גדולות.

מדובר על הפלגה ראשונה וחד פעמית שתצא מנמל חיפה במסלול בן שבעה ימים לוונציה ב-17 באוקטובר 2012. בדרכה תעגון האוניה בבודרום שבטורקיה, בקורפו שביוון ובדוברובניק שבקרואטיה. בהגיעם לוונציה, ימשיכו הנוסעים לרומא במחלקה ראשונה ברכבת, ויישהו שני לילות במלון של ארבעה כוכבים ברומא ולאחר מכן יטוסו ארצה. המחיר לאדם בחדר זוגי לכל החבילה יעמוד על כ-3,288 דולרים.

יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל חברת אופיר טורס, שהיא נציגת המכירות הבלעדית של קריסטל בישראל, אומר שקריסטל מציעה מסלול מסביב לעולם שמחירו עשוי להגיע גם ל-200 אלף דולר, אך אפשר לרכוש קטעים ממנו במחיר של כמה אלפי דולרים, כמו במקרה זה. ידוע גם שיש כמה ישראלים שבכל שנה מזמינים שייט במחיר של כ-100 אלף דולר על הקריסטל.

עוד אומר זפרני שישראל היוותה עבור חברות הקרוזים את היעד הבטוח ביותר בטחונית וכלכלית באזור המזרח התיכון, עוד לפני האביב הערבי. "חברות הקרוזים הגדולות חזרו בשנים האחרונות לעגון בישראל וזה כיף גדול והכנסה חשובה למדינה".

ישראל צורפה בשנים האחרונות למסלולן של החברות, לאחר שהפופולאריות של קרוזים באזור הים התיכון החלה גואה. לכך נוסף הגידול במספרם של הישראלים שמפליגים באוניות הבינלאומיות (להבדיל מהאוניות שיוצאות מנמלי ישראל כמו מנו וונוס, שגם להן יש ביקוש). למשל, מחברת נורוויג'ן דיווחו על עלייה של 50% בהזמנות של ישראלים. "כל הענף תופס ברמות מדהימות, גם כי המחירים נוחים והתמורה לכסף גבוהה ברמות שהכרנו רק בקלאבים המפוארים בטורקיה. מחירי הקרוזים לא עולים משמעותית משנה לשנה בשנים האחרונות", מסביר זפרני, "פלח השוק העיקרי הוא משפחות, ואנחנו רואים משפחות רב-דוריות שיוצאות להפלגה עם דור הסבים, הבנים והנכדים".

אולם נשפים, קזינו, מגרש גולף

הספינה, שמשקלה 68,870 טון ברוטו, נכנסה לפעילות בשנת 2003 ובבנייתה הושקעו 350 מיליון דולר. הספינה יכולה להכיל כאלף אורחים ועוד כ-655 אנשי צוות. כ-85% מהתאים הם בעלי מרפסות. פיליפ אורדובר, מנהל המכירות של קריסטל, הסביר בעת ביקורו בישראל השנה שאחד המרכיבים לאומדן של יוקרת ההפלגה הוא המרחב העומד לרשות הנוסע. "החישוב הוא – חלוקת משקל הספינה בכמות הנוסעים. ככל שמשקלה גבוה יותר, כך האוניה מאפשרת יותר מרחב לכל לקוח". כמו כן עומד איש צוות לרשות פחות מ-2 אורחים, מה שמבטיח יחס אישי רצוף.

האוניה מציעה תאי נוסעים מרווחים בעלי מרפסות ושטחים ציבוריים שכוללים אולם נשפים, קזינו מפואר וחדרי אוכל נרחבים. זאת לצד טרקלינים אינטימיים, ברים מסורתיים, מסעדות מיוחדות ואזורי ההעשרה האישית.
בין אפשרויות הבידור על הסיפון: שתי בריכות שחיה, שני מגרשי טניס, מכון כושר, הרצאות של סופרים וידוענים שונים, מגרש גולף, ספא מפואר, בית קולנוע, מופעי ברודווי, ריקודים סלוניים עם תזמורת חיה, הופעות מחול ומועדוני לילה.

בתשובה לשאלה איך השפיע אסון הטביעה של הקוסטה קונקורדיה באיטליה על ההזמנות של הישראלים, אומר זפרני ששייט בטוח יותר מכל כלי תעבורה אחר ושההזמנות של הישראלים לא הושפעו ממנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן