Skip to content

מירוץ האי מן TT – אתגר מחשמל

מירוץ האופנועים TT Isle of Man הוכיח שאפשר להגיע להישגים מדהימים עם אופנועים חשמליים. האם מירוצי כלי הרכב יביאו בשורה חשמלית לעולם הרכב?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מירוץ האופנועים TT Isle of Man הוכיח שאפשר להגיע להישגים מדהימים עם אופנועים חשמליים. האם מירוצי כלי הרכב יביאו בשורה חשמלית לעולם הרכב? 

מאת דני בר

מירוץ האי מן TT, שהתקיים בשבוע שעבר, הוא קונספט חדש של מירוץ, ויש בו שלושה כללים.
1. רכב דו-גלגלי
2. לא שורף דלק פחמני מכל סוג
3. ללא פליטות מזהמים

מארגני התחרות חיפשו דו-גלגלי ראשון, שיעבור את מהירות 100 מייל לשעה במסלול האי, שאורכו מעט יותר מ – 60 ק"מ. הפרס לעומד באתגר היה 10,000 ליש"ט.

השנה זו הפעם השלישית בו מתמודדות יצרניות אופנועים חשמליים בתחרות וניכרת התקדמות מהמירוץ הראשון, בו זכה מרק מילר האמריקני עם אופנוע חשמלי של סגווי, והמהירות הממוצעת שלו הייתה 96.8 מייל לשעה. השנה הגיע המנצח למהירות ממוצעת של 104 מייל לשעה וגם 2 המתמודדים שסיימו אחריו כבר עברו את 100 המייל לשעה.

http://www.youtube.com/watch?v=gKi99fVCr5Y&feature=related

חשיבות המירוץ היא בחברות המתמודדות, שחלקן שחקניות חדשות בעולם מירוצי האופנועים, אבל ותיקות בעולם הדו-גלגלי חשמלי. MotoCzysz מבית סגווי, Mugen Shinden בבעלות אחד מבעלי המניות הראשיים של הונדה היפנית ו- Team Muench הגרמנית – הן הקבוצות המובילות.

ההתמודדות באי מן היא הקפה אחת במסלול באורך 60.7 ק"מ, הכולל יותר ממאתיים פניות וסיבובים, ומטפס מגובה פני הים לגובה כ-400 מטר מעל פני הים. זהו מסלול המירוצים הוותיק ביותר שנמצא עדיין בשימוש – יותר ממאה שנות מירוץ, מאז 1907.

במירוץ הראשון של האי מן, המהירות הממוצעת הגיע ל- 65 קמ"ש, בשנת 1959 המהירות הגיע לכדי 120 קמ"ש בשנת 2007 הגיע המנצח, מק'גינס, למהירות שיא שעברה את 210 קמ"ש ומאז ממשיך מק'גינס לנצח במהירויות דומות.

3 חברות האופנועים, המתמודדות על המקומות הראשונים, מאמינות שניצחון במירוץ יביא מכירות רבות של אופנוע חשמלי ירוק ומהיר.

חברה מתמודדת אחרת, ומעניינת לא פחות, ואולי אף יותר, היא החברה הסינית Zhongshen שכבר משיגה את רוב המתמודדות. יש לציין שזו החברה היחידה המייצרת יצור המוני סדרתי של יותר ממיליון אופנועים בכל שנה בסין, ויותר מ-20 מיליון אופנועים וקטנועים מתוצרתה מתנועעים ברחבי סין. לזואנגשן יש גם שותפות עם Piaggio בתחום הקטנועים ועם Harley-Davidson בתחום האופנועים, וכבר יותר משנה וחצי מוכרת אופנועים חשמליים בסין.

להבדיל מתחרויות GP ופורמולה 1, בהן המתמודדים נמצאים בקצה יכולת שיפור המהירות וההבדלים בין ניצחון משנה אחת לשנייה הוא שיפור של עשיריות שנייה, בתחום האופנועים החשמליים השיפור הוא מדהים מתחרות לתחרות ומשנה לשנה, ויש אומרים שלא רחוק היום בו אופנועים חשמליים יעלו בביצועיהם על אופנועי המנוע בעירה פנימית הרגיל.

שימו לב לארבע השמות הבאים: MotoCzysz, Mugen, Muench ,Zhongshen. .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן