Skip to content

הממשלה אישרה פה אחד: הרחבת טיפולי השיניים חינם עד גיל 12

טיפולי השיניים הניתנים כיום במסגרת סל הבריאות כוללים עזרה ראשונה, בדיקות, צילומים, הסרת אבנית, איטום חריצים, שחזורים, מבנים, טיפולי שורש, שימוש בגז צחוק ועוד. בשנת 2011 מימנה המדינה יותר משני מיליון טיפולים. בשנה הבאה צפויה הממשלה להרחיב את הכיסוי עד גיל 14
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה היום פה אחד הרחבה של טיפולי שיניים חינם המוענקים לילדים עד גיל 12. עד כה ניתן הטיפול חינם רק עד גיל 10.

הרחבת הכיסוי תאפשר לעוד 267,000 ילדים ליהנות ממגוון טיפולי שיניים ללא תשלום והמספר הכולל של הילדים הזכאים לטיפולים אלה יעמוד על כמיליון וחצי. בשנה הבאה צפויה הממשלה להרחיב את הכיסוי גם עד גיל 14, ובטווח הארוך תכלול התוכנית את כל הילדים עד גיל 18.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לאפשר גם לרופאי שיניים פרטיים להעניק את הטיפולים בחינם ולא רק דרך קופות החולים, כפי שנעשה עד היום. נתניהו אמר, עם אישור התכנית, כי זהו צעד מבורך שיחסוך מאות ואפילו אלפי שקלים מדי שנה להורים לילדים קטנים. "מדובר במהלך חברתי ממעלה ראשונה ונדבך נוסף במדיניות הממשלה להורדת יוקר המחייה. תכנית זאת מצטרפת לחיסכון של מאות שקלים מדי חודש בזכות הרפורמה בשוק הסלולר, עוד מאות שקלים בנקודות זיכוי במס להורים עובדים לילדים קטנים ולפחות 800 שקל מדי חודש בזכות חינוך חינם מגיל 3", אמר נתניהו. "טיפולי שיניים, שעלו בעבר הון עתק, ניתנים היום בחינם ועוד היד נטויה להמשיך ולהרחיב את הכיסוי".

סגן שר הבריאות, ח״כ יעקב ליצמן, בירך על אישור התוכנית ואמר כי ״רפורמת השיניים הביאה לצדק חברתי לילדי ישראל. רבבות ילדים ימשיכו לקבל טיפולי שיניים חינם כחלק מסל הבריאות, בזכות המהלך ואנו נמשיך לקדם את יתר שלבי הרפורמה".

גם שר האוצר, יובל שטייניץ, בירך על ההחלטה: "מדובר בצעד חשוב בעבור בריאות ילדינו", אמר. "מדובר במגמה של הממשלה להקל על מעמד הביניים והשכבות החלשות, שעד היום הוציאו נאלצו להוציא סכומים גדולים על טיפולי השיניים".

טיפולי השיניים הניתנים כיום במסגרת סל הבריאות כוללים עזרה ראשונה, בדיקות, צילומי רנטגן, הסרת אבנית, איטום חריצים וחרירי, שחזורים, מבנים, כתרים, עקירות, טיפולי שורש, שומרי מקום, שימוש בגז צחוק ועוד. בשנת 2011 מימנה המדינה יותר משני מיליון טיפולים בחינם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן