Skip to content

22.6 מיליון נגבו ממעלימי מס ונתפסו 111 כלי רכב

במשך יומיים של מבצע "מעלימים משלמים", במחוז המרכז של רשות המסים, קיימו מאות עובדי מס הכנסה ביקורות ניהול ספרים ב-342 עסקים וביקורות שומה וניכויים ב-97 עסקים. בין תירוצי ההעלמה: "הקופה התקלקלה ולא יודע מה עושים", "התכוונתי לרשום מאוחר יותר" מאת עמי אטינגר במשך יומיים של פעילות ממוקדת "מעלימים משלמים" של מס הכנסה נגבו כ- 22.6 […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במשך יומיים של מבצע "מעלימים משלמים", במחוז המרכז של רשות המסים, קיימו מאות עובדי מס הכנסה ביקורות ניהול ספרים ב-342 עסקים וביקורות שומה וניכויים ב-97 עסקים. בין תירוצי ההעלמה: "הקופה התקלקלה ולא יודע מה עושים", "התכוונתי לרשום מאוחר יותר"

מאת עמי אטינגר

במשך יומיים של פעילות ממוקדת "מעלימים משלמים" של מס הכנסה נגבו כ- 22.6 מיליון שקל ונתפסו 111 כלי רכב ונתפס ציוד משרדי. במבצע קיימו מאות עובדי מס הכנסה ביקורות ניהול ספרים ב-342 עסקים וביקורות שומה וניכויים ב-97 עסקים. כמו כן, נחקרו 91 סרבני הגשת דוחות והעברת ניכויים. משרדי מיסוי מקרקעין בדקו את התצהירים של נישומים. 42 סרבנים הזדרזו להסדיר את מחדליהם בטרם התייצבות לחקירה.

מכונית שנתפסה (צילום: באדיבות רשות המסים)
מכונית שנתפסה (צילום: באדיבות רשות המסים)

הפעילות התבצעה בתחומי השיפוט של המשרדים: מס הכנסה פתח תקווה, רמלה, כפר סבא, חולון, נתניה וחדרה. בפעילות השתתפו גם משרדי מיסוי מקרקעין מרכז וחדרה, שלראשונה במסגרת פעילות מבצעית, בחן את ההצהרות של הנישומים והמייצגים בנוגע להקפאה.

בפעילות ביקורות בעסקים, בוקרו 342 עסקים מענפי התעשייה, מסעדות ומסחר, במטרה להגביר את ההרתעה והציות לדיני המס, תוך הגברת נוכחות העובדים בשטח. ונמצא כי בעלי עסקים, ב-15 אחוז מהעסקים שבוקרו, לא רשמו את כל ההכנסות.

הקופה התקלקלה אתמול, טען בעל עסק למכירת ביצים בחולון, שלא רשם את מכירותיו בסך 1,413 שקל, לטענתו, הוא אינו יודע מה עושים במקרים מעין אלה. בפיצרייה בהוד השרון לא נרשמה קניית הביקורת, ובעל הפיצרייה הסביר כי הקופה הרושמת עושה בעיות, "התכוונתי לרשום מאוחר יותר בחשבונית קבלה". "אני אוהבת מזומנים", טענה העובדת במסעדה בכפר סבא, שבביקורת התברר כי ההכנסות המתקבלות באשראי נרשמות בעוד סכום של אלף שקל מאותו היום, במזומן, לא נרשם. ותיקו של עסק לפירוק ומכירת חלקי חילוף בחדרה, שפעל ללא פתיחת תיק במס הכנסה וללא ניהול ספרים, הועבר לחקירות.

תנאי הקפאת תשלום שומת מקרקעין

לפי החוק ישנם שלושה תנאים מצטברים, בגינם אפשר להקפיא את תשלום שומת המקרקעין, שאחד מהם הוא שהחזקה טרם נמסרה לקונה. משרד מיסוי מקרקעין חדרה בדק במהלך המבצע 32 תצהירים של מייצגים, שציינו שטרם הועברה החזקה. המציאות בשטח התבררה כאחרת, ב- 10 מקרים החזקה נמסרה אולם לא הוסרה ההקפאה, דהיינו טרם שולמה השומה. צפי גביית המס בעקבות פעילות זו עומד על כ-6 מיליון שקל.

מיכל אייזנשטט, פקידת שומה פתח תקווה, שניהלה את המבצע במחוז המרכז, ציינה שלפני ימי המבצע הורגשה תכונה ערה במשרדים ובמחלקות הגבייה, כאשר חייבים רבים באו להסדיר את חובם, להסיר את מחדליהם, או להגיש דוחות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן