Skip to content

יוון: ניצחון לתומכי האירו ולמצדדים בתכנית החילוץ האירופית

על פי תוצאות בחירות המדגם, מפלגת הימין-מרכז "הדמוקרטיה החדשה" גברה בהפרש זעום על סיריזה השמאלנית, 29.5 אחוז מול 27.5 אחוז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי תוצאות בחירות המדגם, המפלגת השמרנית "הדמוקרטיה החדשה" ומנהיגה אנטוניס סמראס גברה בהפרש זעום על סיריזה השמאלנית, 29.5 אחוז מול 27.1 אחוז  

מאת גרשון גירון

עם סגירת הקלפיות, מסתמן כי מפלגת הימין, "הדמוקרטיה החדשה", זכתה ביתרון קטן של שנים וחצי אחוזים על מפלגת השמאל, "סיריזה". "הדמוקרטיה החדשה" ומנהיגה, אנטוניס סמראס, תומכים ביישום תוכנית החילוץ האירופית והמפלגה תוכל כנראה להקים קואליציה עם הסוציאליסטים. תוצאות הבחירות הכריעו את עתידה של יוון, כחלק מגוש היורו. כך מדווח הבי.בי.סי.

אנטוניס סמראס
תומכי האירו ניצחו בבחירות. המנצח, אנטוניס סמראס

כזכור, הבחירות הקודמות, שנערכו ב-6 במאי, לא הניבו קואליציה יציבה בפרלמנט של יוון. על פי התוצאות במדגם, שתי המפלגות זכו בשיעורי קולות קרובים, בין 27 אחוז ל-30 אחוז, עם יתרון קל לימין. 29.5 אחוז מול 27.1 אחוז.

אולם אף שהתוצאות עשויות להיות זהות כמעט, המפלגה שזוכה ולו בשבריר נוסף של קולות הבוחרים, זוכה לתוספת של חמישים מושבים נוספים בפרלמנט היווני, מתוך 300. מפלגת המרכז-ימין, פאסוק, שותפה אפשרית לדמוקרטיה החדשה בממשלה, שתקבל על עצמה ליישם את אמצעי הצנע הנדרשים מיוון – איבדה מכוחה וזכתה ב-12.5 אחוזים מקולות הבוחרים. מפלגות קטנות אחרות, המתנגדות לתכנית, זכו ב-5-6 אחוזים מהקולות. הניאו נאצים קיבלו 6 אחוזים מהקולות.

על פי משאלי דעת קהל, רוב היוונים מעדיפים להישאר בגוש היורו וכל המפלגות הגדולות, למעט הקומוניסטים, טוענות שישאירו את יוון בגוש, אלא שסיריזה האמינה ביכולת יוון לדון מחדש בתכנית החילוץ ולשנותה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן