Skip to content

מדליות "עיטור הנשיא" הוענקו היום בטקס חגיגי

ארבעת הזוכים הראשונים: עמותת קרן רש"י על תרומתה לביטחון המדינה, ג'ודי פלד-קאר על הסיוע בחילוץ יהודי סוריה, הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ), על תרומתו לעולם החינוך היהודי ועו"ד אורי סלונים על פעילותו ההתנדבותית בתחום השבויים ונעדרי צה"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעת הזוכים הראשונים: עמותת קרן רש"י על תרומתה לביטחון המדינה, ג'ודי פלד-קאר על הסיוע בחילוץ יהודי סוריה, הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ), על תרומתו לעולם החינוך היהודי ועו"ד אורי סלונים על פעילותו ההתנדבותית בתחום השבויים ונעדרי צה"ל

מאת צבי זינגר

נשיא המדינה העניק הבוקר את מדליית "עיטור הנשיא" בטקס חגיגי שהתקיים במשכן הנשיא, בהשתתפות ארבעת הזוכים הראשונים: עמותת קרן רש"י, ג'ודי פלד-קאר, הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) ועו"ד אורי סלונים.

מדלית הנשיא. פרס וארבעת הזוכים (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
מדלית הנשיא. פרס וארבעת הזוכים (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

קרן רש"י הוקמה ע"י משפחת לוואן. המדליה הוענקה על התרומה המכרעת לחיזוק ביטחון ישראל כבר מהשנים הראשונות להקמת המדינה, כאשר העניקה את מיליון הדולר הראשונים להקמת הקריה הגרעינית בדימונה. המדליה לג'ודי פלד-קאר היא על סיועה בסתר להצלתם של אלפי יהודים מבתי כלא בסוריה והוצאת צעירים ומשפחות שלמות אל מחוץ לסוריה במשך יותר מ-25 שנה. בשנים אלו עבדה פלד-קאר מאחורי הקלעים כאשת צללים ופעלה יד ביד עם מגוון השירותים החשאיים ובראשם המוסד הישראלי. המדליה לרב עדין אבן ישראל(שטיינזלץ) – על תרומתו  הייחודית ויוצאת הדופן לעולם החינוך והתרבות היהודי ועל היותו דוגמה ומופת ליצירתיות ולחזון. ולעו"ד אורי סלונים, נשיא וראייטי ישראל, על פעילותו ההתנדבותית בתחום השבויים ונעדרי צה"ל ועבודתו בארגון וראייטי.

במהלך הטקס, ענד הנשיא לזוכים את המדליה, אשר עוצבה במיוחד עבור מעמד זה, ובהמשך נשא דברים ואמר : "ישראל היא ארץ קטנה עם אנשים גדולים שעשו היסטוריה. עיטור זה הוא התודה של האומה כולה על הגבורה, החוכמה והצדק, שהם היסודות המאחדים את עמינו. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות לשמש פה לעם ולומר לכם תודה מקרב לב על כך שהבאתם כבוד, הצלה ותקווה לעמינו. היו ברוכים".

הנשיא, שקיבל לפני מספר ימים מדליה נשיאותית בעצמו, התבדח בפתח דבריו ואמר: "יש לי הערה טכנית קטנה לסדר היום – מבחינת הגודל, העיטור הישראלי אינו נופל בגודלו מהעיטור האמריקני".

"עיטור הנשיא" הינו עיטור אשר הוענק השנה, לראשונה, ליחידי סגולה (אנשים פרטיים וארגונים), שתרמו תרומה ייחודית ויוצאת דופן לחברה במדינת ישראל, לתדמיתה בעולם ומהווים דוגמה ומופת ליזמות, חדשנות, יצירתיות וחזון.

מחר בערב, עם פתיחת ועידת הנשיא, יוענק העיטור להנרי קיסינג׳ר, שהיה שר החוץ האמריקני בתקופת מלחמת יום הכיפורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן