Skip to content

שר התחבורה יוזם ביטול האגרה להסבת רכב לשימוש בגז

שר התחבורה, ישראל כץ, הגיש אתמול את בקשת הביטול לוועדת הכספים: "שימוש בהנעות חלופיות דוגמת גז, או כלי רכב היברידיים, יגרום לצמצום ניכר ברמת זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב בעיקר בערים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התחבורה, ישראל כץ, הגיש אתמול את בקשת הביטול לוועדת הכספים: "שימוש בהנעות חלופיות דוגמת גז, או כלי רכב היברידיים, יגרום לצמצום ניכר ברמת זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב בעיקר בערים"

מאת עמי אטינגר

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הגיש אתמול (יום ב') לוועדת הכספים של הכנסת בקשה לבטל את האגרה הנדרשת עבור הסבת כלי רכב לשימוש בגז פחמני מעובה (גפ"מ).

על פי תקנות התעבורה, בעלים של רכב המבקש להסב את רכבו להנעה בגז, נדרש לשלם אגרה בסכום של 224 שקלים עבור מתן האישור להסבת כלי הרכב.

יצוין, כי לפני כמה שנים הועברה הבדיקה הפיזית של רכב, שעבר שינוי מבני, מהעמדה הטכנית (עמדה מספר 1) של משרד הרישוי, למכון התקנים הישראלי ולטכניון.

יותר מ-10,000 כלי רכב הוסבו עד כה להנעה בגז

במטרה לעודד את השימוש בהנעות חלופיות, החליט השר כץ לבטל את האגרה הנגבית כיום במשרד הרישוי עבור מתן האישור. "שימוש בהנעות חלופיות דוגמת גז, או כלי רכב היברידיים, יגרום לצמצום ניכר ברמת זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב בעיקר בערים" ציין כץ.

עד כה הוסבו כ-10,600 כלי רכב להנעה בגז, מהם כ-8150 כלי רכב פרטיים, 238 כלי רכב מסחריים, 99 מוניות, 23 רכבי משא ושלושה אוטובוסים.

1 Comment

  1. אלחנן
    21 ביולי 2012 @ 17:06

    לכבוד
    שר מתחבורה והבטיחות בדרכים
    מר ישראל כץ
    שלום רב

    ביטול תאונות דרכים לא קשה לביצוע מכוון שמערכת דומה עובדת כיום במגזר החקלאי . המערכת החקלאית אפילו מורכבת יותר מזו הנחוצה לתעבורה . ולכן ניתן להפעיל את המערכת התחבורתית במיידי . אני מדבר על שימוש ב- Precision Farming לצורך Precision Traffic . בחינה מתמטית של המעבר מעלה כי התעבורה המדויקת מורכבת פחות מזו של החקלאות המדויקת מתוך הכלל הידוע כי במשטח יש אין סוף קווים . והרי חקלאות עוסקת בשטחים ותעבורה במסלולים או קוים .
    מערכת התעבורה המדויקת מחנכת ומחדיר תרבות נהיגה .
    מערכת התעבורה המדויקת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים .
    צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה .
    המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית .
    לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" .
    השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה .
    "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה.
    פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק .
    יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים .
    לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים .
    כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות .
    כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם .
    המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש . הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד.
    הבנה זו היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר המתאימים לתנאי הדרך .
    אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש.

    תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא .

    כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 .
    נייד : 6241523 – 050
    בברכה
    אלחנן שוחט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן