Skip to content

נתניהו נגד מבצעי "תג מחיר": "נפעל כדי להביאם לדין במהירות"

מסגד הוצת ליד רמאללה בידי אלמונים שגם ריססו במקום כתובות בעברית. ראש הממשלה גינה את הפגיעה במסגד, הנחשדת כפעולת "תג מחיר": "נפעל כדי להביאם לדין במהירות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות ההתקדמות בהשגת הסכם לגבי פינוי שכונת האולפנה בבית אל, שבועיים לפני מועד הפינוי על פי פסיקת בג"ץ, שוב פעולת "תג מחיר" במסגד בכפר ג'בע שליד רמאללה. אלמונים ריססו לפנות בוקר כתובות על קירות המסגד וניסו להציתו. למסגד נגרם נזק קל. על המסגד נכתבו הכתובות: "אולפנה מלחמה", "המלחמה התחילה", "אתם תשלמו את המחיר". צה"ל והמשטרה פתחו בסריקות אחר העבריינים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את הפגיעה במסגד: "מדובר במעשה של פורעי חוק, חסרי סובלנות וחסרי אחריות", אמר הבוקר ראש הממשלה. "נפעל כדי להביאם לדין במהירות".

גם שר הביטחון, אהוד ברק, גינה בתוקף את הצתת המסגד: "זהו מעשה חמור ונפשע, שנועד לפגוע ברקמת החיים באזור ומסיט את צה"ל וכוחות הביטחון ממשימותיהם, הכוללות הגנה על אזרחי ישראל באזור", אמר הבוקר ברק. "הנחיתי את צה"ל וגורמי הביטחון לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את המבצעים ולהביאם לדין".

אתמול, עוד לפני האירוע, התייחס סגן שר החוץ, דני אילון, לתופעת "תג מחיר", כאשר נשא דברים בכנס ההסברה והתקשורת של מועצת יש"ע. "פעולות תג מחיר אינן מוסריות, אינן חוקיות ומנוגדות לערכי היהדות", אמר סגן השר איילון. "פעולות תג מחיר פוגעות אנושות בתדמית ישראל בעולם ומקשות להגן על מפעל ההתיישבות אל מול הקהילה הבינלאומית. אסור לנו לאפשר פעולות טרור כאלו".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון הגיבה: "הפוגרומים, הידועים בכינויים המכובס 'תג מחיר', נמשכים כי הרשויות נמנעות מהגשת כתבי אישום, ומשתמשות רק בכלים של צווי הרחקה ומעצרים מנהליים. רק הגשת כתבי אישום פליליים עם הכתם העברייני וההשלכות שיש להרשעה וענישה, ירתיעו ויוכלו להתחיל להתמודד עם התופעה. המנעות מהעמדה לדין היא גם לא אפקטיבית וגם פוגעת בזכויות הנאשם להתגונן בבית משפט".

גם חבר הכנסת דניאל בן סימון (עבודה) גינה בחריפות את הפגיעה היום לפנות בוקר את המסגד בעיירה פלסטינית ליד רמאללה. "מפליא שזרועות הביטחון לא הצליחו להניח יד על חבורת הפושעים שפועלת כדי להדליק את הסכסוך בינינו ובין שכנינו. זאת לדעת. מי שפוגע בסמלי דת מוסלמים מזמין נקמה ופגיעה בסמלי דת יהודיים. כל מי שעיניו בראשו צריך לדאוג מגרירת סכסוך פוליטי בין ישראל והפלסטינים למלחמת דת שעלולה להצית אש בין היהדות והאיסלאם."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן