Skip to content

יוסי מימן ורון לאודר מגבירים לחץ לשימור ערוץ 10

לחץ פיזי מתון של יוסי מימן, אנשי רון לאודר ושל נציגי הערוץ, בדיון שהתקיים במועצת הרשות השנייה, הניב קריאה של הרשות לשר האוצר לפעול לתיקון חקיקה שיאפשר את המשך קיום הערוץ "לטובת כלל הציבור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לחץ פיזי מתון של יוסי מימן, אנשי רון לאודר ושל נציגי הערוץ, בדיון שהתקיים במועצת הרשות השנייה, הניב קריאה של הרשות לשר האוצר לפעול לתיקון חקיקה שיאפשר את המשך קיום הערוץ "לטובת כלל הציבור"

מאת אורה עריף כץ

הסאגה של ערוץ 10 נמשכת. שורה של דיונים פוליטיים לא הניבו את התוצאות הרצויות של דחיית חובות ערוץ 10 ומנעו בכך כניסה של משקיע חדש, שיזרים לערוץ חמצן ויאפשר את המשך שידוריו. אתמול הגיעה ככל הנראה הסאגה לישורת האחרונה. הסכסוך שהתגלע בין חברי הקואליציה לבין הערוץ יעמוד למבחן כבר בימים הקרובים.

בדיון שהתקיים אתמול במועצת הרשות השנייה, במסגרת סדרת מפגשי שימוע לערוץ, הציגו בפניה בעלי ערוץ 10 וחברי ההנהלה שלו את עמדתם סביב הסכנה לסגירתו, עקב אי עמידה בהתחייבויות והצטברות חוב בסך 45 מיליון ש"ח. חוב שאיש מהבעלים הנוכחיים אינו רואה דרך לכסותו.

רון לאודר. (צילום: ויקימדיה)

בישיבה אמר מימן, כי עד כה הגיע היקף ההשקעות בערוץ לכמיליארד ושלוש מאות מיליון ש"ח וכי סירוב לדחות את תשלום החובות יוביל לסגירת ערוץ 10.

נציגי ערוץ 10 בישיבה היו יו"ר דירקטוריון הערוץ, יוסי מימן,  חברי הדירקטוריון אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי – נציגי הבעלים רון לאודר; יואב הלדמן – המנכ"ל בפועל, יוסי ורשבסקי – המנכ"ל הפורש, ודבורה קמחי – היועצת המשפטית של הערוץ.

דבריהם לא נפלו על אוזניים ערלות, שכן המועצה "השתכנעה כי קיים חשש כבד לפעילות הזכיין בערוץ 10 ולכן החליטה פה אחד לפנות ישירות לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בקריאה לפעול בכל דרך אפשרית, כולל תיקון חקיקה, כדי לאפשר את המשך קיומו של ערוץ 10 לטובת כלל הציבור בישראל".

המועצה נימקה את התערבותה בכך שכנציגת הציבור בישראל, מחובתה לשמור על קיום פלורליזם בשידורים, שמתקיים תודות לקיומם של שני ערוצים מסחריים וכמה חברות חדשות. "יחד עם זאת, מוטלת על המועצה האחריות לדאוג לאכיפת מחויבויות בעלי הזיכיון ולפיכך, ככל שלא יתבצע תיקון חקיקה עד סוף מושב הקיץ של הכנסת, תתכנס המועצה בשנית לבחון את צעדי האכיפה שיינקטו על ידה".



1 Comment

  1. ישער
    19 ביוני 2012 @ 16:13

    דירקטוריון "אלק ".
    מי יו"ר וועדת הכספים . מי יו"ר וועדת הביקורת .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן