Skip to content

הצעה: שכר לוחמים יהיה כמחצית שכר המינימום

ועדת המשנה למשאבי אנוש בצה"ל מגבשת מודל ולפיו שכר הלוחמים בשנה השלישית יהיה כמחצית משכר המינימום. עד היום כל ההצעות בנושא נדחו על ידי האוצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת המשנה למשאבי אנוש בצה"ל מגבשת מודל ולפיו שכר הלוחמים בשנה השלישית יהיה כמחצית משכר המינימום. עד היום כל ההצעות בנושא נדחו על ידי האוצר

מאת צבי זינגר

ועדת המשנה למשאבי אנוש והכשרות בצה"ל בראשות ח"כ מירי רגב (ליכוד) דנה היום בהתקדמות התוכנית להגדיל את שכר חיילי החובה בצה"ל.

אין כסף לצאת לחופשה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יחידת דובר צה"ל)

לטענת יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב "השכר החודשי של החיילים בסדיר הוא זעום. משפחות נאלצות לממן את הוצאות החיילים, אם בנסיעות ברכבת, אם באוכל ואם במימון הוצאות הבילוי שלהם. ראוי שנדע לתגמל את מי שבחר לשרת ונוקיע את מי שבחר להשתמט". עוד הוסיפה ח"כ רגב כי אם הצעת החוק של משרד הביטחון בנושא תצא לפועל רק בשנת 2014 יהיה זה בניגוד להבטחות שקיבלה משר הביטחון. בכל מקרה, הוסיפה, אסור שהמודל המתגבש יפגע בחיילים המשוחררים בכך שיילקח כסף ממקום אחד ויעבירו למקום אחר.

ח"כ עמיר פרץ (עבודה), שהגיש גם הוא כמו ח"כ רגב הצעת חוק פרטית להגדלת שכר החיילים, אמר כי "תגמול הולם לא אומר שאנחנו בדרך לצבא מקצועי או לצבא של שכירי חרב. חיילי צה"ל לא מתגייסים בגלל הכסף, ורואים את זה במוטיבציה הגבוהה לשרת ביחידות קרביות. מי שאינו מעוניין להתגייס לא ישנה את דעתו בגלל שהשכר עלה". עוד הוסיף ח"כ פרץ, כי מהשכר הקיים אי אפשר להתקיים וכי ישנם חיילים שמוותרים על יציאה לחופשה בשל ההוצאות הכלכליות בכרוכות בכך. "אני לא מציע לצה״ל לחכות עד שאחד החיילים יפנה לבג״צ".

לדברי סא"ל חוסיין חוסייסי מאגף כוח אדם, על פי המודל המתגבש, שכר החיילים יקבע באופן דיפרנציאלי כך ששכרו של הלוחם יהיה גבוהה משכרו של תומך הלחימה ומשל החייל העורפי. כמו כן, השכר ילך ויגדל בהתאם לוותק השירות. מבחינת צה"ל, העובדה ששכר המתנדבים בשירות בלאומי גבוהה משכרם של החיילים "זהו מצב בעייתי". בהתאם למודל המתגבש שכרו של לוחם יהיה, בהערכה, בסוף השירות "כמחצית משכר המינימום".

נציג היועץ הכלכלי לרמטכ"ל, סא"ל ערן רוסנברג ציין כי "על פי ההערכות שלנו, המודל המתגבש צפוי להיות בעלות כוללת של 1.6 מיליארד בשנה. חלק מהעלות אמורה להגיע מעודפים באוצר של הטבות לחיילים משוחררים שלא נוצלו. עד היום כל ההצעות שהגשנו בנושא למשרד האוצר נתקלו בסירוב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן