Skip to content

ההסלמה בדרום נמשכת: רקטות נורו הבוקר מעזה לבאר שבע, לחבל אשכול וחוף אשקלון

צה"ל תקף פעמיים: ששה יעדים לפנות בוקר והבוקר יעד נוסף. הלימודים בעוטף עזה יתקיימו היום כרגיל למעט ביה"ס אחד שהושבת במחאה על אי הצבת מיגוניות בתחומו. בהתקפה אמש נפצעו 11 שוטרי מג"ב מרסיסי רקטה שהתפוצצה בקרבתם, אחד מהם באורח בינוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל תקף פעמיים: ששה יעדים לפנות בוקר והבוקר יעד נוסף. הלימודים בעוטף עזה יתקיימו היום כרגיל למעט ביה"ס אחד שהושבת במחאה על אי הצבת מיגוניות בתחומו. בהתקפה אמש נפצעו 11 שוטרי מג"ב מרסיסי רקטה שהתפוצצה בקרבתם, אחד מהם באורח בינוני

מאת אליק מאור

רקטת גראד נחתה הבוקר בשטח פתוח סמוך לבאר שבע ולפחות חמש עשרה רקטות נורו מעזה ונפלו במהלך הלילה והבוקר באזורי המועצה האזורית חבל אשכול. שתיים מהן נפלו באזור מיושב. אין נפגעים, אך נגרם נזק לבית אריזה.

אחת הרקטות שאותרו בשטח
אחת הרקטות שאותרו בשטח

שתי רקטות נורו לעבר מועצה אזורית חוף אשקלון והתפוצצו בשטחים פתוחים בלי לגרום לנזקים ברכוש או בנפש. בתגובה לכך תקף חיל האוויר הבוקר יעדים ברצועה בשש בבוקר. מוקדם יותר, סמוך לשלוש לפנות בוקר (רביעי), תקף צה"ל 6 יעדים ברחבי הרצועה. הפלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף מוצב השוכן ליד חוף הים ויעדים נוספים בשטחים חקלאיים. לא דווח על נפגעים בקרבם.

אתמול (שלישי), נפגעו 11 שוטרי מג"ב בעת שהיו בזמן נסיעה באזור חוף אשקלון. השוטרים, ששמעו אזעקת צבע אדום, יצאו מהרכב בו נסעו וחשו לתפוס מחסה כשהרקטה התפוצצה לידם. אחד מהשוטרים נפצע בינוני מרסיסים בחזהו, והיתר באורח קל. הם פונו לביה"ח ברזילי באשקלון.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ומפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, הגיעו לזירת האירוע. "הנחיתי את מפקד המחוז ואת הכוחות שנמצאים בדרום לכך שההסלמה הזו תימשך בימים הקרובים, גם מבחינת האיזור שבו היו הנפילות וגם מבחינת הטווחים שיכולים לגדול לאזורים אחרים. החלטתי גם לתגבר את כוחות המשטרה בדרום. כבר הלילה יגיעו לכאן כוחות נוספים כדי להיערך לכל אופציה" אמר דנינו.

מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, אמר כי "במשטרה עושים הכל על מנת לטפל באירועים ופרוסים בצורה נרחבת לטפל בזירות". פריינטי הוסיף, כי רמת הכוננות במחוז הדרומי נמצאת שלב לפני הגבוה ביותר.

 בנתיבות יתקיימו היום הלימודים כסדרם, ומרכז ההפעלה שבמתנ"ס העירוני יפעל גם כן, מוקד 106 העירוני יתוגבר. לעומת זאת, ועד ההורים בבית הספר "מעגלים" שבשדות נגב, לא רחוק מנתיבות, החליט להשבית היום את הלימודים בשל העובדה שאין במקום מיגוניות.

מלשכת שר הביטחון נמסר אמש כי "נבחנת כל קשת התגובות האפשריות". יש לציין, כי אם יפרוץ סבב לחימה חדש ברצועת עזה, הפעם יעמדו לרשות הצבא ארבע סוללות של כיפת ברזל – לעומת שלוש בסבבים הקודמים. כפי שפורסם במגפון, בשבועות האחרונים השלימו בחיל האוויר סדרה של שיפורים ושדרוגים במערכת, שהוכיחה את עצמה מעבר למצופה בסבב האחרון.

ארצות הברית גינתה הלילה (רביעי) בחריפות את ירי הרקטות מרצועת עזה לכיוון ישראל, שלדבריה "הסלים בצורה דרמטית ומסוכנת ביממה האחרונה". בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ האמריקני נמסר: "כפי שציינו פעמים רבות, אין כל הצדקה לפגיעה מכוונת באזרחים תמימים. אנו קוראים לכל האחראים לנקוט בפעולה מיידית על מנת לשים קץ למעשים הפחדניים הללו". עוד נכתב: "אנו מביעים צער על הפציעות כתוצאה מהאלימות היום. על מנת להימנע מהסלמה נוספת, אנו מעודדים את שני הצדדים לנהוג באיפוק".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן