Skip to content

הושג הסכם בגבעת האולפנה

על פי ההסכם שהושג יינתנו ערובות מצד הממשלה לבניית 300 יחידות דיור בבית אל, בלוח זמנים מוגדר ומוסכם, בתמורה לפינוי חמשת הבניינים ללא התנגדות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי ההסכם שהושג, יינתנו ערובות מצד הממשלה לבניית 300 יחידות דיור בבית אל, בלוח זמנים מוגדר ומוסכם, בתמורה לפינוי חמשת הבניינים ללא התנגדות

מאת צבי זינגר

המשפחות המתגוררות בחמשת הבניינים המיועדים לפינוי בגבעת האולפנה בבית אל יפנו את בתיהן ללא התנגדות. זאת לאחר שהלילה הושג הסכם בינן לבין הממשלה על פינוי מרצון. להסכם קדמו פגישות שנערכו בין ראשי המתנחלים לשר גלעד ארדן, מזכיר הממשלה צבי האוזר ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט. בפגישה נכחו ראש הישיבה של בית אל, הרב זלמן ברוך מלמד, וזאב ("זמביש") חבר.

בתי גבעת האולפנה (צילום: אתר השכונה)
"בתי גבעת האולפנה. "הכאב על הבתים הנלקחים לא יחדל והכתם לא יוסר מהממשלה

על פי ההסכם שהושג יינתנו ערובות מצד הממשלה לבניית 300 יחידות דיור בבית אל, בלוח זמנים מוגדר ומוסכם, בתמורה לפינוי חמשת הבניינים ללא התנגדות. עוד הוסכם, שוועדת השרים לענייני התיישבות תערוב לכך "שבעתיד לא יצאו מתחת ידי הממשלה, פרקליטות המדינה ומשרד הביטחון, הודעות והחלטות אבסורדיות על הריסות שכונות ויישובים פורחים". סעיף שלישי בהסכם שגובש: הבתים שיפונו ינוסרו ויועתקו, תוך הימנעות מהריסתם."

בהודעה שפירסמו אמש המתנחלים נאמר: "לאחר התייעצות של הרב מלמד שליט"א עם ראשי הציבור ונציגי השכונה והבאת הדברים לפני כל התושבים בפגישה שהתקיימה הערב, הוחלט לקבל בלב כבד את מתווה הממשלה. אנו מבקשים לחזור על דברי הרב מלמד, כי הצעת המתווה בתמורה לבנייה, לה הציבור זכאי בכל מקרה, וחובה על הממשלה לספקו בכל מקרה, בתמורה להסכמה לסילוק מהבתים, כמוה כאמירה לאב כי יילקח ממנו בנו ובתמורה יקבל עשרה אחרים. הכאב על הבתים הנלקחים לא יחדל והכתם לא יוסר מהממשלה.

"עם זאת, אנשי שלום אנחנו", נאמר בהודעה. "מאבקי אח באח קורעים את הציבור כולו ואת הציבור שלנו בפרט ומכלה את כוחות היצירה שלנו, שנועדו לשם בניין האומה והארץ. אנו עומדים כמובן מאחורי החלטת הרב שליט"א, ש-33 המשפחות תעזובנה את בתיהן באופן שייתר את הצורך במחזות שאיש מעמנו אינו רוצה בהם".

ועדת השרים לענייני התיישבות התכנסה בצהריים לישיבתה הראשונה. הוועדה קיבלה סקירה על האופן שבו תיושם פסיקת בית המשפט בבית-אל. בהתאם לפתרון שסוכם עם התושבים, יועתקו חמשת המבנים, ועד להשלמת ההעתקה יגורו התושבים בקראווילות אליהן אפשר יהיה לעבור בשבוע הבא. בנוסף דווח, כי המדינה תפנה לבג"ץ בבקשה למתן שלושה חודשים להעתקת הבתים ממקומם הנוכחי. בישיבה ניתנה גם סקירה על הצפי לבניית עוד כ-300 יחידות דיור בבית אל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה בישיבה לכל הגורמים שעסקו במציאת הפתרון ועשו זאת באחריות ואמר: "מתחילת הדרך קבענו שני יעדים. שמירה על החוק וחיזוק ההתיישבות. המתווה הזה עונה על שני הדברים".

כמו כן, ידונו השרים במאחז נוסף אותו הורה בג"ץ לפנות עד סוף החודש – גבעת אסף, הסמוך לבית אל, שלגביו מבקשים השרים לבחון אפשרות להודיע לבג"ץ על דחייה נוספת בהתחייבות המדינה לפנות מאחז זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן