Skip to content

ישראל דורגה לראשונה במקום גבוה כמדינה שלוחמת בסחר בבני אדם

"דו"ח מחלקת המדינה האמריקנית בוחן את תופעת הסחר בבני אדם ולראשונה משקף את המאמצים העילאיים של מדינת ישראל במאבק בתופעה הבזויה", אומרת יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים, ח"כ אורית זוארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"דו"ח מחלקת המדינה האמריקנית בוחן את תופעת הסחר בבני אדם ולראשונה משקף את המאמצים העילאיים של מדינת ישראל במאבק בתופעה הבזויה", אומרת יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים, ח"כ אורית זוארץ

מאת צבי זינגר 

לראשונה זה עשור ישראל עלתה לדירוג הראשון, כמדינה שמשקיעה משאבים ומאמצים למיגור תופעות סחר בבני אדם בכלל ובנשים בפרט. כך עולה מהדו"ח השנתי של מחלקת המדינה האמריקנית, שפורסם אמש. הדו"ח מדרג לראשונה את ישראל בדירוג הראשון מתוך שלוש דרגות כמדינה שפועלת בנחישות ונאבקת בתופעה.

"דו"ח מחלקת המדינה האמריקנית בוחן את תופעת הסחר בבני אדם ולראשונה משקף את המאמצים העילאיים של מדינת ישראל במאבק בתופעה הבזויה", אומרת יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים, ח"כ אורית זוארץ, בתגובה לדו"ח. "המאבק, הפעילות הנחושה והאכיפה הובילו לתוצאות חסרות תקדים ולמציאות בה תופעת הסחר בנשים, שגבתה אלפי קורבנות, כמעט מוגרה".

לדברי ח"כ זוארץ, ישראל דורגה במיקום השני לאורך שנים, למרות השינוי המשמעותי שהתחולל כאן, בעיקר בשיתוף הפעולה ההדוק שהתפתח בין משרדי הממשלה לארגוני הסיוע שפועלים בתחום. שיתוף פעולה זה הוביל, לדבריה, להישגים בעיקר בתחום איתור וטיפול בקורבנות, שינוי ניכר בהיערכות מתקן סהרונים והמקלטים מעגן ואטלס.

ממצא מרכזי נוסף שעולה מן הדוח, לדברי ח"כ זוארץ, הוא פריצת הדרך ומיצובה של ישראל כמדינה מובילה – בזכות קידום החוק לאיסור צריכת שירותי מין וטיפול בקהילה, שעבר בקריאה טרומית בחודש פברואר.

זוארץ הוסיפה: "גם השנה היו מקרים ספורים של סחר בנשים והחזקה בתנאי עבדות. עדיין חסר מקום במקלטים, אך תופעת הסחר בנשים, בממדים שהכרנו לפני שנים, כמעט מוגרה לחלוטין, הודות למאמצים עילאיים ולמשאבים שהושקעו על ידי גורמי האכיפה, הטיפול, והמניעה. בטוחני כי העוסקים במלאכה ימשיכו במלאכת הקודש במחויבות, נחישות ומסירות, בשיתוף פעולה מלא עם הוועדה, כדי שנשמור על מיצובה של ישראל כמובילה ובמקביל נטפל בסוגיות המצריכות שיפור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן