Skip to content

בן ארי ליו"ר הכנסת: לא להזמין את "הקאמרי" לכנסת

תיאטרון הקאמרי הוזמן לכנסת כדי להציג את המחזה "הילכו שנים יחדיו". ח"כ בן ארי: "הזמנת הקאמרי וברוך (השחקן רמי ברוך) היא נעיצת אצבע בעין למתיישבים החלוצים והגיבורים בקרית ארבע ובאריאל. אותם מתיישבים שסבלו רבות מרצחנותו של האויב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תיאטרון הקאמרי הוזמן לכנסת כדי להציג את המחזה "הילכו שנים יחדיו". ח"כ בן ארי: "הזמנת הקאמרי וברוך (השחקן רמי ברוך) היא נעיצת אצבע בעין למתיישבים החלוצים והגיבורים בקרית ארבע ובאריאל. אותם מתיישבים שסבלו רבות מרצחנותו של האויב"

מאת צבי זינגר

ח"כ מיכאל בן ארי פנה הבוקר ליו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין וביקש לבטל את ההופעה של שחקני התיאטרון הקאמרי, שהחרימו את אריאל וקריית ארבע. תיאטרון הקאמרי הוזמן לכנסת להצגה "היילכו שניים יחדיו".

הילכו השניים יחדיו (צילום: יח"צ)
"הצגה חינוכית חשובה". הילכו השניים יחדיו (צילום: יח"צ)

תיאטרון הקאמרי הוזמן לכנסת כדי להציג את המחזה "הילכו שנים יחדיו".  המחזה נכתב על ידי א.ב. יהושע ובוים על ידי עודד קוטלר והוא מתאר את סדרת הפגישות החשאיות בין בן גוריון וז'בוטינסקי שהתקיימו ב-1934 בלונדון, ביוזמת אבי חברת החשמל פנחס רוטנברג. ברקע הפגישות הסודיות הללו מהדהדת פרשת רצח ארלוזורוב והניסיון של השמאל הסוציאליסטי לגלגל את האחריות לפתחו של הימין הרביזיוניסטי.

מנגד מטילה עלייתו של היטלר לשלטון בגרמניה את צילה על המפגשים האלה. את דוד בן גוריון, משחק רמי ברוך, שסירב להופיע בקריית ארבע עם ההצגה "פולארד". את זאב ז'בוטינסקי, משחק גיל פרנק.

במכתבו ליו"ר הכנסת כותב ח"כ בן ארי: "אין ספק שהצגה על דוד בן גוריון וזאב ז'בוטנסקי, שני מאורות גדולים, היא הצגה חינוכית וחשובה, אך להווה ידוע לאדוני כי  חלק משחקני התיאטרון חתמו על עצומה ולפיה הם מסרבים להופיע באריאל, עיר ואם במדינת ישראל היות והיא 'נמצאת מחוץ לגבולות הקו הירוק'. הגדיל לעשות השחקן רמי ברוך, שבתאריך 11.9.11 התראיין במספר אתרי תקשורת והודיע כי הוא מסרב להופיע בקרית ארבע ובין היתר אמר, כי הוא לא מוכן להופיע במקום שמסמל כל כך הרבה דברים  הנוגדים את השקפת עולמו.

"הנה כי כן  עסקינן בתיאטרון ושחקן הנתמכים מכספי ציבור, כספי מדינת ישראל, ונטלו להם יוזמה להחרים ציבור שלם שכל פשעו הוא שהוא חי בנחלת אבות", כותב ח"כ בן ארי.

בן ארי טוען עוד: "אין ספק כי אם ברוך היה אומר את הדברים על ערבים, הוא היה מוצא עצמו תחת חקירה פלילית, שלא לדבר על כך שאיש לא היה מעלה על דעתו להזמין אותו לכנסת ישראל, שאמורה לייצג את כל חלקי החברה הישראלית לגווניה.

"הזמנת הקאמרי וברוך היא נעיצת אצבע בעין למתיישבים החלוצים והגיבורים בקרית ארבע ובאריאל. אותם מתיישבים שסבלו רבות מרצחנותו של האויב, סבלו גם משבט לשונם של ברוך ואנשי תיאטרון הקאמרי תוך ניסיון לעשות להם דה לגיטימציה ולהפוך אותם למצורעים בחברה הישראלית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן