Skip to content

רשות התעופה האזרחית קנסה את ארקיע בסכום של 760 אלף שקל

רשות התעופה האזרחית קנסה את ארקיע בסכום של 760 אלף שקל. הקנס הוטל בגין שורה של הפרות תקנות טיס הקשורות בהעסקת טייסים: העסקתם מעבר לשעות המותרות, מנוחה לא במקום ראוי והפעלת מטוס ללא אימון מוקדם ומבחנים כנדרש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקנס הוטל בגין שורה של הפרות תקנות טיס הקשורות בהעסקת טייסים: העסקתם מעבר לשעות המותרות, מנוחה לא במקום ראוי והפעלת מטוס ללא אימון מוקדם ומבחנים כנדרש  

מאת עמי אטינגר  

רשות התעופה האזרחית (רת"א) הטילה על חברת ארקיע קנס כספי בסכום של 760 אלף שקל, בגין שורה של הפרות תקנות הטיס חמורות הקשורות, לדבריה, בהעסקתם של כמה טייסים, במשך כמה חודשים בשנת 2011.

מטוס ארקיע (צילום: Juergen Lehle, ויקימדיה)
מטוס ארקיע (צילום: Juergen Lehle, ויקימדיה)

בעת שרת"א ביצעה בשנת 2011 פעולות פיקוח על חברת ארקיע, נתגלו בחברה הפרות של דיני הטיס באירועים שונים, כגון עסקת טייסים בזמני טיסה מעל ההיתר המקסימלי שמתירות תקנות הטיס, בכל הקשור למגבלות זמן טיסה, הן בטיסה בודדת והן בזמני טיסה מצטברים תקופתיים.

עוד מתברר, כי בניגוד לנדרש בהוראות תקנות הטיס, העסיקה ארקיע טייסים בהפעלת מטוס ללא מנוחה במקום ראוי, לא הוציאה לחופשה אנשי צוות אוויר, העסיקה טייס פעיל בלי שביצע ב-90 הימים שקדמו להעסקתו לפחות  שלוש המראות ושלוש נחיתות בדגם המטוס, שאותו הוא נדרש להפעיל. בנוסף, בניגוד להוראות תקנות הטיס, העסיקה טייס מפקד בלי שעבר מבחן נתיב ב-12 החודשים, שקדמו להפעלת כלי הטיס.

לפי ממצאי הרשות לתעופה אזרחית, הפרות העסקתם של טייסים בארקיע, בניגוד לתקנות הטיס, נמשכו כמה חודשים. בגין הפרות מתמשכות אלה הטילה רת"א על ארקיע קנס בסכום של 760 אלף שקל. יחד עם זאת, מציין לחיוב מנהל רת"א, גיורא רום, כי חברת ארקיע נקטה בסדרת פעולות מקיפה ויסודית למניעת הישנות מרבית ההפרות. "רשות התעופה האזרחית לקחה בחשבון את פעולות התיקון והפחיתה את סכום העיצום הכספי הסופי שהחברה נדרשת לשלם, בהתאם לעילות ההפחתה הקבועות בתקנות העוסקות בעניין זה", הוא מדגיש.

מארקיע נמסר בתגובה: "כפי שציין מנהל רת"א, ארקיע תקנה את הליקויים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן