Skip to content

בית משפט: חדירה לחשבון פייסבוק ומסנג'ר, התחזות ומסירת מידע כוזב – אינן פגיעה בפרטיות

בית משפט השלום בבאר שבע זיכה מעבירה של פגיעה בפרטיות אדם, שחדר למחשבי נשים, התחזה להן בחשבונות פייסבוק ומסנג'ר ואף מסר פרטים כוזבים בשמן. עם זאת, הרשיע אותו בית המשפט בעבירות של חדירה למחשב והתחזות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בבאר שבע זיכה מעבירה של פגיעה בפרטיות אדם, שחדר למחשבי נשים, התחזה להן בחשבונות פייסבוק ומסנג'ר ואף מסר פרטים כוזבים בשמן.  עם זאת,  הרשיע אותו בית המשפט בעבירות של חדירה למחשב והתחזות

מאת אורלי ממן

פסק דין ניתן בכתב אישום בבית משפט השלום בבאר שבע, שהוגש נגד יצחק מרציאנו, ולפיו חדר מרציאנו לחשבון מסנג'ר ופייסבוק של נשים שונות, התחזה בשמן, התכתב עם אחרים בשמן, ואף סיפר על פעילות מינית ושימוש בסמים ואלכוהול, כביכול,  מצדה של אחת מהן. בית המשפט זיכה אותו מעבירת פגיעה בפרטיות, אך הרשיע בעבירות של חדירה למחשב והתחזות.

הן התביעה והן ההגנה הסכימו, כי הפרטים שמסר הנאשם, כאשר התחזה למתלוננות, היו כוזבים. עם זאת טענה התביעה, כי תכליתו של חוק הגנת הפרטיות הינה למנוע פרסום הנוגע לצנעת חייו של אדם, לרבות פרסום כוזב. בעוד סנגורו של מרציאנו טען, כי היות שהמידע שפרסם אודות הנשים היה כוזב, לא ניתן להרשיעו בעבירה של פגיעה בפרטיות.

השופט רון סולקין דן בסוגיה של פגיעה פרטיות במקרה הנדון וקבע, כי חוק הגנת הפרטיות בא למנוע פגיעה בפרטיות. דהיינו חשיפת עובדות מוצנעות על אדם, חשיפת פרטים המצויים במאגרי מידע, צילומים וכד'  ובשל כך, נקבעה ענישה חמורה יותר במקרה כזה. זאת, לעומת  חוק איסור לשון הרע, האוסר על כל פגיעה בכבוד האדם, בין בדרך של פרסום אמת, פרסום שקרי או אף פרסום דעה.

בית המשפט קבע, כי לנוכח העובדה שהתנהגותו של הנאשם נתפסת בגדרו של חוק איסור לשון הרע ולא בחוק הגנת הפרטיות, יש לאמץ פרשנות המיטיבה עם הנאשם, ולהעדיף שימוש בחוק זה, על פני השימוש בחוק הגנת הפרטיות, הקובע סנקציות קשות יותר כולל מאסר של עד 5 שנים.

יחד עם זאת, כאמור,  הרשיע בית המשפט הרשיע את הנאשם בעבירות של חדירה למחשב, בניגוד לחוק המחשבים, והתחזות לאדם אחר, בניגוד לחוק העונשין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן