Skip to content

דפני ליף נעצרה. שוטרים מפנים את פעילי המחאה החברתית שהגיעו לרוטשילד באישור

כבר ביום רביעי דאגה תנועת המחנה המשותף להסדרת הפעילות מול ראש אגף רישוי עסקים בעיריית ת"א, אלחנן משי. פקחי העירייה שהגיעו, מלווים בשוטרי היס"מ, פינו את הבאים בטרם הוקם אוהל אחד בשדרה. הקהל מנסה למנוע מהמשטרה לעזוב את המקום עם העצורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כבר ביום רביעי דאגה תנועת המחנה המשותף להסדרת הפעילות מול ראש אגף רישוי עסקים בעיריית ת"א, אלחנן משי. פקחי העירייה שהגיעו, מלווים בשוטרי היס"מ, פינו את הבאים בטרם הוקם אוהל אחד בשדרה. הקהל ניסה למנוע מהמשטרה לעזוב את המקום עם העצורים אך לאחר כמה מעצרים נוספים, הניידת עזבה את המקום

מאת רפי מיכאלי, סבירם ליאור ואליק מאור

דפני ליף נעצרת. השוטרים מפעילים כוח (צילום: רפי מיכאלי)
דפני ליף נעצרת. השוטרים מפעילים כוח (צילום: רפי מיכאלי)

שוטרי יס"מ עצרו בצהריים את דפני ליף, מנהיגת המחאה של קיץ 2011, שהפגינה עם עוד כמאה פעילי מחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב. יותר מעשרה שוטרים עצרו בכוח את ליף, שלטענת המשטרה, התנגדה למעצר.

בעוד ליף מעוכבת בתוך רכב המשטרה, חסם הקהל את הכביש. נעצרו מספר מפגינים נוספים. הקהל הקיף את רכב המשטרה וניסה למנוע ממנו להסתלק מהמקום. לבסוף בוצעו מעצרים נוספים והניידת הסתלקה. בנוסף לדפני נעצרו ליאת בירון, משה כהן, שלום צנעני, ברק סגל, תומר שרון, עתאי ונוספים. אתר J14 (האתר הרשמי של המחאה) שידר ישירות מהמקום בשידור חי באינטרנט ואחרי זמן מה השידור נקטע. נמסר כי הצלם, פעיל המחאה איליאן מרשק, נעצר אף הוא. מרשק ניסה להתחמק מעימות עם השוטרים ואמר שהוא מתרחק כי הוא לא רוצה שיעצרו אותו, אך אם ייעצר, לא ייעצר בשקט. השידור נקטע תוך כדי ששומעים מישהו אומר: "למה אתם עוצרים אותו הוא רק צילם".

הבוקר בסביבות השעה 11:30 הגיעו פקחי עיריית ת"א מלווים בצוותי יס"מ לשדרות רוטשילד בת"א והחלו לפנות, תוך שימוש בכוח, את פעילי המחאה החברתית, שהגיעו למקום לקראת פעילות מחאה שתואמה מול ראש אגף רישוי עסקים בעיריית ת"א. למרות שכבר ביום רביעי, תנועת המחנה המשותף דאגה להסדרת הפעילות מול ראש אגף רישוי עסקים בעיריית ת"א, אלחנן משי, פקחי העירייה שהגיעו מלווים בשוטרי היס"מ, פינו אותם תוך שימוש בכוח וזאת בטרם הוקם אוהל אחד בשדרה.

דפני ליף הגיעה גם היא לשדרה מלווה במאות פעילי מחאה, לאחר שהודיעה לפני כשבוע שתצטרף למחאה.

עידן מילר, יו"ר המחנה המשותף ומחאת הפראירים, אמר: "לא יתכן שבמדינה דמוקרטית ניטלת מהציבור הזכות הבסיסית להפגין ולהביע את מחאתו. הפעולה האלימה של פקחי עיריית ת"א למרות קבלת אישור מוקדם לארוע, היא עליית מדרגה בניסיון השלטונות לנסות לסתום את פיות הציבור הדורש את שינוי סדר היום החברתי-כלכלי בישראל."

הודיעה לפני שבוע שתצטרף למחאה. אפס סבלנות (צילום: רפי מיכאלי)
הודיעה לפני שבוע שתצטרף למחאה. אפס סבלנות (צילום: רפי מיכאלי)
המפגינים חוסמים את דרכה של הניידת (צילום: רפי מיכאלי)
המפגינים חוסמים את דרכה של הניידת (צילום: רפי מיכאלי)
מפנים את האוהלים (צילום: רם אגמון)
מפנים את האוהלים המעטים שהוקמו (צילום: רם אגמון)

אליק מאור מתאר את השתלשלות האירועים ברוטשילד: מאות פעילי מחאה החלו לגדוש את שדרות רוטשילד בתל אביב, היום בשעות הצהריים המוקדמות. הפעילים הקימו תשעה אוהלים על מנת להניע מחדש את מחאת הקיץ שעבר. מתברר כי עיריית תל אביב נערכה מראש לסכל את הקמת האוהלים ואנשי הסיירת הירוקה הגיעו למקום מלווים באנשי יס"מ. פעילי המחאה נערכו מסביב לאוהלים בידיים שלובות וניסו למנוע מהפקחים להגיע אל האוהלים. בשלב זה פרצו תגרות בין הפעילים לפקחים ולאנשי המשטרה. תנועת המכוניות ברחוב נעצרה, והשוטרים לא הצליחו לפנות את המפגינים מהרחוב.

אל השוטרים הצטרפו כשלושים חיילי מג"ב, שפרצו בכוח את המעגל וקרעו את האוהלים, שהונפו  באוויר על ידי הפעילים על מנת למנוע שוטרי מג"ב והפקחים להגיע אליהם. בשלב הזה נעצרו ארבעה פעילי מחאה ובתוכם דפני ליף, שהועלתה לניידת בכוח. מפגינים אחרים, ביניהם סתיו שפיר, הקיפו את הניידת ומנעו ממנה לעזוב את המקום. תוך כדיי מאבק נפגעו גם ילדים ונוער ואחת המפגינות, שטענה כי הוכתה על ידי שוטר,  נזקקה לטיפול רפואי במקום. בשלב מאוחר יותר נעצרו הצלם אליאן מרשק וכמה פעילים נוספים. המשטרה טוענת כי הופעל כוח סביר והמפגינים חסמו את הכביש.

עידן מילר, יו"ר המחנה המשותף האשים את עיריית תל אביב באלימות לשמה ובחוסר יושר, אחרי שלדבריו קיבלו הוא וחבריו אישור מוקדם לאירוע היום. מאות מפגינים המשיכו למחות נגד הממשלה והעירייה בצעקות: "ביבי הביתה", "הון, שלטון, עולם תחתון" ו"חולדאי לעשירים בלבד".

גם בנהריה התאספה משמרת מחאה של פעילים חברתיים מול ביתו של ראש העירייה. המקום אובטח על ידי שמירה חיצונית ולמקום הגיעו שוטרי יס"מ. למרות שיש אישור ממשטרת ישראל לקיום משמרת המחאה, התקשר ראש מדור סיור של משטרת נהריה וביקש שהמשמרת תוקדם ותסתיים ברבע לשבע כדי למנוע עימותים. מאוחר יותר נקנסו המוחים על עבירה של הפרת סדר ואי שמירת ניקיון.

 לקריאה נוספת: יחימוביץ': מצטיירת תמונה קשה של אלימות חריגה של המשטרה כלפי המפגינים

1 Comment

  1. עכבר
    22 ביוני 2012 @ 17:46

    ראשית, הכותרת אומרת שפעילי המחאה החברתית הגיעו לרוטשילד באישור. בגוף הכתבה כתוב ש"לטענתם" הם קיבלו אישור. עצה שלי, אם אתם רוצים להיות אמינים, עד שלא בדקתם אם היה אישור או לא, ודאו שהכותרת מתאימה לתוכן.
    שנית, הפקחים שהגיעו ב 11:30 לא הגיעו עם שוטרי יס"מ, אלא שוטרים כחולים רגילים. שניים בדיוק, שעמדו בצד ולא התערבו.
    שלישית, הפקחים התערבו לראשונה כשהוקם אוהל בשדרה. הם באו ופירקו אותו.
    זה טוב ויפה להקים עיתון עצמאי, ואני מברך על זה מכל הלב, אבל חבל לאבד אמינות על הדרך. צאו מנקודת הנחה שיש אנשים שהיו שם ויודעים איפה אתם מבלפים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן