Skip to content

קווי לילה ב-55 ערים

בשורה למבלים בחופש הגדול, קווי הלילה חוזרים לפעול בכל לילה אל מוקדי הבילוי ובחזרה עד 4:00 לפנות בוקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשורה למבלים בחופש הגדול, קווי הלילה חוזרים לפעול בכל לילה אל מוקדי הבילוי ובחזרה עד 4:00 לפנות בוקר

מאת דני בר

הקיץ כבר כאן ואיתו קווי הלילה. בעקבות ההצלחה אשתקד, הורה שר התחבורה, ישראל כץ, להרחיב את שירות האוטובוסים הלילי ל-55 ערים ולמרכזי הבילוי הגדולים ברחבי הארץ. החל מיום חמישי הקרוב (28 ביוני), 47 קווי אוטובוס ליליים ייסעו ברחבי ישראל כמעט בכל לילה, עד 4 לפנות בוקר, ויציעו לצעירי ישראל אפשרות בטוחה וזולה לנסיעה לבילויים ליליים וחזרה הביתה. קווי הלילה הינם קווי אוטובוס רגילים לכל דבר וגם הנסיעה בהם היא במחיר נסיעה רגילה ובכל אמצעי התשלום וההנחות התקפים בשעות היום. סה"כ יופעלו כ-400 נסיעות כל לילה.

לוגו (מקור-ויקיפדיה )

לפני מספר שבועות פרסם מרכז המחקר והמידע של הכנסת דו"ח לפיו באזורים בהם פעלו קווי הלילה חלה ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים והנפגעים. עוד עלה מן המחקר, כי בחודשי הקיץ נסעו בקווי הלילה כ- 52 אלף נוסעים בשבוע, עשרת אלפים מתוכם נהגים, שלולא הקווים היו מסכנים עצמם בנהיגה לילית לא בטוחה.

"המספרים מדברים בעד עצמם", אומר השר כץ. "תרומתם של קווי הלילה לירידה בשיעור תאונות הדרכים מוכיחה את יעילות הפרויקט. כל תאונה שנמנעה היא סימן להצלחה. נמשיך להרחיב ולשפר את מערך קווי הלילה, כדי להבטיח שצעירי ישראל יוכלו לצאת לבלות ולחזור הביתה בשלום ובלי דאגות".

כזכור, זוהי השנה השישית בה מפעיל משרד התחבורה את קווי הלילה, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הכל התחיל בכמה קווים ניסויים בירושלים ועד מהרה, בשל הצלחתו, התפשט הפרויקט לאזור חיפה, גוש דן, השרון, הדרום, ומאז פועלים הקווים תוך שיתוף פעולה יוצא דופן בין כל חברות מפעילי התחבורה הציבורית בישראל. קווי הלילה פועלים במהלך כל השנה בסופי שבוע, ובימי הקיץ וחופשות התלמידים בכל לילה.

"בשנה האחרונה נסעו בקווי הלילה כ-700 אלף צעירים בכל רחבי הארץ והשנה היד עוד נטויה", אומר דרור גנון, סגן מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, שיזם את הפרויקט. המטרה העיקרית היא להציל חיים, ונתוני השנים הקודמות הוכיחו שקווי הלילה עושים את העבודה" אומר גנון. "נוסף על כך, חשוב לזכור שמדובר בשירות ציבורי חשוב, שמהווה פיתרון נוח ושווה לכל נפש, גם למי שאין ברשותו רכב".

השנה, משיק משרד התחבורה את אפליקציית קווי הלילה לטלפונים חכמים, המאפשרת לאתר את קו הלילה הקרוב אליך, לצפות במסלול הנסיעה שלו, ברשימת התחנות וזמני ההגעה הצפויים לכל תחנה. האפליקציה מוזנת ממערכת המידע המרכזית של משרד התחבורה ומעדכנת את המשתמשים בשינויים במסלולי ובזמני הנסיעה של הקווים בזמן אמת.

במטרה לעודד את המבלים להשתמש בשירות החדש, יחל בימים הקרובים קמפיין הסברתי ופרסומי נרחב בתחנות הרדיו, בעיתונות ובאתרי האינטרנט השונים, אירועים מיוחדים באתרי הבילויים ברחבי הארץ ועוד. גם השנה, את הקמפיין תוביל דמות הינשוף החיננית, אשר הפכה מזוהה עם חיי הלילה והבילויים.

פרטים על אודות מסלולי הקווים וזמני הנסיעה באתר ובפייסבוק.
http://kav-layla.co.il/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן