Skip to content

תל אביב חוגגת: מלונות העיר רשמו במאי 272 אלף לינות, המספר הגבוה אי פעם

נראה שהסצנה התיירותית של תל אביב מתנהלת באפיק נפרד מן המחאה והבעיות האחרות של העיר. בזכות חג השבועות חלה בה עליה של 3% בלינות התיירים ועליה של 29% בלינות הישראלים. גם הגליל רשם עליה של 12% בלינות הישראלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

נראה שהסצנה התיירותית של תל אביב מתנהלת באפיק נפרד מן המחאה והבעיות האחרות של העיר. בזכות חג השבועות חלה  בחודש מאי עליה של 3% בלינות התיירים ועליה של 29% בלינות הישראלים ובסכ"ה עליה של 6%

מאת עירית רוזנבלום

מלונות תל אביב. התפוסה הגבוהה בארץ. צילום שלי פרקול
מלונות תל אביב. התפוסה הגבוהה בארץ. צילום שלי פרקול

בחודש מאי רשמו מלונות תל אביב 272 אלף לינות, המספר הגבוה אי פעם. נראה שהסצנה התיירותית של תל אביב מתנהלת באפיק נפרד מן המחאה ובעיותיה האחרות של העיר. במאי חלה בה עליה של 3% בלינות התיירים ועליה של 29% בלינות הישראלים, בזכות חג השבועות. בתל אביב גם נרשמה התפוסה הגבוהה ביותר מבין היעדים בארץ – כ-86%, המהווים עלייה של 3%, ואחריה ים המלח עם כ-85%, גם כן עלייה של 3%.

כלל הלינות במלונות במאי, של תיירים וישראלים התקרב ל-2 מיליון, עליה של 6% עליה ביחס לאשתקד. למרות שבמלונות נרשמו כ-971 אלף לינות תיירים, ירידה של אחוז אחד לעומת מאי שעבר, בלינות הישראלים חלה עליה של 14% והן עמדו על קרוב למיליון. מתחילת השנה הגיעה מספר לינות התיירים והישראלים לכ-8.3 מיליון, עליה של 2%.

לדברי עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, נמשכת מגמת היציבות במספר לינות התיירים, עם נטייה קלה לירידות בהשוואה לשנים 2011 ו-2010, בעיקר בירושלים ובאילת. "בלינות הישראלים נרשמה במאי עליה משמעותית הנובעת, בין היתר, מהעובדה שחג שבועות חל השנה בחודש מאי (לעומת שנה שעברה שבה חל ביוני). כמו כן נוצר השנה סוף שבוע ארוך של חג, שהביא ישראלים רבים לנפוש בבתי המלון", הוא אומר.

אוהבים את הגליל

צימר בגליל. יעד חביב על הישראלים. צילום עירית רוזנבלום
צימר בגליל. יעד חביב על הישראלים. צילום עירית רוזנבלום

סקר שפורסם בחודש מארס השנה, אותו הזמין המשרד לפיתוח הנגב והגליל, העלה כי ‭44%‬ מתושבי המדינה מעדיפים לנפוש בגליל, ‭18%‬ באילת, ‭11%‬ בנגב ו‭6%-‬ בירושלים. לפי תוצאות חודש מאי, אכן ניכרת עליה של 12% בלינות הישראלים בגליל באותו החודש, אך גם עליה של 53% במערב ירושלים ו-8% באילת. עם זאת באילת חלה ירידה של 9% בלינות התיירים.

תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הגיעה ל- 71% לעומת 69.3% אשתקד ובמספר חדרי המלון חל גידול של 1% בלבד והוא הגיע ל- 47,714 חדרים.

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן