Skip to content

ואם יפטרו אותו מהעבודה, אז תבגדי בו?

במצב הכלכלי הנוכחי, רבים איבדו את משרותיהם ואת מעמדם, אנשים נעשים חולים, נפגעים חלילה בתאונה או סתם משמינים. זו סיבה לבגידה? מאת אמונה ברוורמן קראתי פעם בכתבה, ש"מטפלים זוגיים מסכימים שהמחויבות נחלשת ככל שיש יותר אלטרנטיבות. ד"ר לואיס נזכר באשה שגילתה שהיא אינה מרוצה מנישואיה, אחרי שהיא ירדה במשקל, הפכה לחטובה יותר וגילתה שהיא מושכת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במצב הכלכלי הנוכחי, רבים איבדו את משרותיהם ואת מעמדם, אנשים נעשים חולים, נפגעים חלילה בתאונה או סתם משמינים. זו סיבה לבגידה?

מאת אמונה ברוורמן

קראתי פעם בכתבה, ש"מטפלים זוגיים מסכימים שהמחויבות נחלשת ככל שיש יותר אלטרנטיבות. ד"ר לואיס נזכר באשה שגילתה שהיא אינה מרוצה מנישואיה, אחרי שהיא ירדה במשקל, הפכה לחטובה יותר וגילתה שהיא מושכת גברים אחרים מלבד בעלה".

זוג במיטה
נישואין הם משימה של 24 שעות ביממה
Image: photostock / FreeDigitalPhotos.net
הזדעזעתי כשקראתי את הרעיון הזה בפעם הראשונה. אבל כשהמשכתי לקרוא, הבנתי את המובן מאליו. זה לא שהמחויבות נשחקת ככל שיש יותר חלופות, אלא שהיא כנראה לא היתה כל כך רצינית מלכתחילה, או שמושג המחויבות שלהם היה צר במיוחד. למעשה, הפציינטית עליה מדובר לעיל הרחיקה לכת ואמרה, "התחתנתי איתו כי חשבתי שאין לי ברירה אחרת, כי אני שמנה".

זאת ממש לא ההגדרה שלי לנאמנות, והייתי אומרת שבסיס כזה לנישואין נראה רעוע למדי. בפרקי אבות כתוב שאהבה התלויה בדבר אינה מחזיקה מעמד, רק אהבה שאינה תלויה בדבר תישאר לתמיד.

מחויבות משמעותה בלי תנאים

לפעמים אנחנו שומעים על בעלים שכבר אינם מרוצים מהמראה הגופני של נשותיהם – וזה ההיפך הגמור מהגדרת האהבה. משקל ומראה אינם יכולים להיות תנאי לנישואין. חוץ מלהוציא מהדעת את בן הזוג השמן או הבלתי מושך מבחינה אחרת, זה לא מתקרב להבנה שלנו לנאמנות אמיתית.

פעם שמעתי אשה אומרת, "אם הוא מפסיד את הכסף שלו, אני יוצאת מזה". קשה לדעת איזו אלטרנטיבה תהיה הטובה ביותר לבעלה האומלל של אשה כזאת, וזה מעולם לא הפסיק להדהים אותי.

מחויבות משמעותה בלי תנאים. זאת אומרת שלי יש אתגרים ולך יש אתגרים ויחד נעבור אותם. אם אחד מבני הזוג מרגיש שצעד אחד לא נכון יוביל למורת רוח גלויה ולדחייה, קוראים לזה… ניצול.

האמת היא שבכל מערכת נישואין אנחנו צריכים להפריד בין הדמיון והציפיות למציאות. ואנחנו צריכים ללמוד מה זאת אומרת להבטיח אמונים על הבסיס המציאותי של בן הזוג שלך, ולא לפי מי שהיינו רוצים שהוא יהיה.

במצב הכלכלי הנוכחי, רבים איבדו את משרותיהם. האם הנאמנות שלך תלויה במעמד או בעבודה של בן/בת הזוג שלך? אנשים חולים; הם מאבדים איברים או מוצאים את עצמם בכסא גלגלים, ה' ירחם. האם התחייבת לשמור אמונים רק לאדם שאיתו תוכל/י לצאת לטיולים ולרקוד?

פעמים רבות אני שומעת את אחד מבני הזוג אומר: "לא לזה התכוונתי". אבל נישואין הם לא משרה של שמונה עד ארבע, שבהם קניית מתנות לאשת הבוס נחשבת מחוץ לחוזה. זוהי משימה של 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע – בלי הגבלות לתיאור המשרה. והרבה הפתעות במלאי – חלקן נפלאות, חלקן קצת פחות.

אם אנחנו לא מבינים שהמחויבות לנישואין היא ללא תנאים, אז לעולם לא נדע באמת כמה נפלאים יכולים להיות הנישואין. אנחנו פוגעים ומגבילים את עצמנו. נאמנות משמעותה שלא משנה מה (עם יוצאים מהכלל נדירים במיוחד, כמו התעללות בנישואין) – אנחנו בתוך זה לטווח הארוך. יהיו דברים שאני לא אוהב. יהיו מצבים שאת/ה לא תאהב/י. יהיו אתגרים והתמודדויות, וביחד נעמוד בהם.

לא נכון להאמין שהמחויבות נשחקת ככל שיש יותר אלטרנטיבות. כשהמחויבות חזקה, האלטרנטיבות פשוט לא קיימות.

אמונה ברוורמן היא בעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת טורונטו ותואר שני בפסיכולוגיה מאוניברסיטת פפרדין. היא גרה בלוס-אנג'לס עם בעלה ותשעת ילדיה. אמונה מעבירה שיעורים בנושאי יהדות, מארגנת קבוצת בישול של מאכלי גורמה כשרים ומארחת אורחים רבים בשבתות.

באדיבות "אש התורה" – www.aish.co.il – אתר עם חוכמת חיים

  • יש לכם שאלות או תובנות בענייני בגידה וזוגיות? שתפו אותנו
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן