Skip to content

משרד החינוך: 237 אלף ילדים יזכו לסבסוד צהרונים ביישובים חלשים

בוועדה לזכויות הילד מברכים על ההישג אך טוענים כי טרם נמצא פתרון לילדים ממשפחות חלשות המתגוררות ביישובים מבוססים. יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי אבקסיס: "אני חוששת שיהיו משפחות שנהנו עד כה מסבסוד והשנה מצבן יורע"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בוועדה לזכויות הילד מברכים על ההישג אך טוענים כי טרם נמצא פתרון לילדים ממשפחות חלשות המתגוררות ביישובים מבוססים. יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי אבקסיס: "אני חוששת שיהיו משפחות שנהנו עד כה מסבסוד והשנה מצבן יורע"

מאת צבי זינגר

237 אלף ילדים יזכו השנה לסבסוד מלא של הצהרונים לגיל 3-9. מדובר רק בילדים המתגוררים ביישובים החלשים ביותר, המכונים אשכולות 3-1. כך דיווחו אתמול נציגי משרד החינוך לוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ אורלי לוי אבקסיס. עד היום נהנו מסבסוד צהרונים רק 9,000 ילדים.

יו"ר הוועדה אורלי לוי אבקסיס הביעה חשש שלמרות ההטבה המשמעותית לכלל, יהיו פרטים שייפלו בין הכיסאות: "עד השנה הסבסוד היה אינדיבידואלי, כשנבדקה הכנסתה של כל משפחה. השנה הסבסוד המלא יינתן אמנם ללא מבחן הכנסה, אבל יינתן על פי ישובים. הבעיה היא שגם בתוך יישובים מבוססים יש שכונות עוני, ובכל מקום יכולה להימצא משפחה שנקלעה למשבר כלכלי. אני חוששת שיהיו משפחות שנהנו עד כה מסבסוד והשנה מצבן יורע".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס: חשש מפגיעה במשפחות עניות ביישובים מבוססים. (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ אורלי לוי אבקסיס: חשש מפגיעה במשפחות עניות ביישובים מבוססים (צילום: אתר הכנסת)

מיכל כהן, מנהלת המנהל הפדגוגי משרד החינוך: "לצערי אין עדיין הסכמה על מבחן תעסוקה ביישובים המבוססים יותר. על פי החלטת הממשלה היה צריך להיות מבחן תעסוקה לשכבות אלה, אבל משרד החינוך לא מסכים. אנו מחכים להסכמה בין שרי האוצר והחינוך. החלטת הממשלה מדברת על מדרוג. בתשע"ד נפעל באשכולות נוספים".

יו"ר הוועדה אורלי לוי אבקסיס: "יש עודפים במשרד התמ"ת, כספים שהוקצו בשנים עברו לסבסוד הצהרונים ולא נוצלו. נוצלו רק מאה מיליון מתוך 240 מיליון. קחו את הכסף הזה לסבסוד למשפחות במצב סוציו-אקונומי לא מזהיר שמתגוררות ביישובים חזקים". חיים הלפרין, משרד החינוך: "זה הניסוי שמשרד החינוך רצה להפעיל ביישובים מבוססים יותר, בבתי ספר חלשים. יש אי-הסכמה על המתווה. אנו ערוכים אבל אין הסכמה עם האוצר".

ח"כ אורי מקלב שיזם את הדיון טען כי צהרונים הפועלים במסגרת הממומנת על ידי המדינה רק באופן חלקי, יקבלו רק את החלק היחסי של הסבסוד ולא סבסוד מלא. לדבריו: "הילדים הלומדים במסגרות החרדיות הם  הבן החורג של משרד החינוך. שר החינוך אמר שפרויקט הצהרונים יהיה לכל ילדי ישראל, והנה הילדים החרדים מופלים לרעה ומתוקצבים רק ב-55 עד 75 אחוז".

יו"ר הוועדה ח"כ אורלי לוי אבקסיס הודיעה כי הוועדה מבקשת ממשרד החינוך לגבש ולהגיש לה תוכנית חלופית למצב הביניים שייווצר מתחילת שנת הלימודים ועד להפעלת הצהרונים לאחר החגים. עוד ביקשה להודיע לוועדה אם רשויות מקומיות וארגוני נשים יוכלו להפעיל צהרונים שלא באמצעות קבלן. כן מבקשת הוועדה שבשנת הלימודים הקרובה מסגרות קיימות המוכרות על ידי משרד התמ"ת תוכלנה להמשיך להפעיל צהרונים עד שתיווצר חלופה, על פי הצעת ח"כ אורי מקלב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן