Skip to content

נעצרו מרססי הנאצות ביד ושם: שלושה צעירים יהודים מירושלים ובני ברק

שלושה צעירים יהודים הודו בריסוס כתובות הנאצה ביד ושם. ההסבר שנתנו למעשיהם: האידיאולוגיה האנטי-ציונית בבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 שלושה צעירים יהודים הודו בריסוס כתובות הנאצה ביד ושם. ההסבר שנתנו למעשיהם: האידיאולוגיה האנטי-ציונית בבית

מאת אליק מאור וצבי זינגר

לאחר חודש וחצי של חקירה מאומצת נעצרו הלילה (ג'), שלושה צעירים יהודים החשודים בריסוס כתובות הנאצה ב"יד ושם". השלושה, בני 18, 26 ו-27, תושבי ירושלים ובני ברק, חשודים גם בריסוס הכתובות באתר גבעת התחמושת ובבקעת הירדן. לדברי המשטרה הודו השלושה במעשים המיוחסים להם. בחיפוש שנערך בבתיהם, נמצאו מכלי צבע, דגלי אש"ף וחומרי הסתה רבים נגד ישראל. נודע כי ההסבר שסיפקו הצעירים למעשיהם היה ה"אידיאולוגיה האנטי-ציונית שספגנו בבית". היום בצהריים תביאם המשטרה לבית משפט השלום בירושלים להארכת מעצר.

אחת מכתובות הנאצה ביד ושם (צילום באדיבות יד ושם)

לפני שבועיים רוססו כתובות נאצה ברחבה החיצונית של המוזיאון להנצחת קורבנות השואה. בכתובות שרוססו היו גם: "קץ הציונות", "היטלר, תודה על השואה", ו"יהודים תתעוררו, משטר הרשע הציוני לא שומר עלינו, רק מסכן אותנו". בסך הכול רוססו 11 כתובות נאצה, שש מהן על כיכר גטו ורשה ויתרתן על אנדרטת הקרון.

בכנסת התעוררה סערה סביב הנושא. שר החינוך, גדעון סער התבטא ואמר ש"מי שחילל וטינף את יד ושם, עשה זאת במטרה לפגוע ברגשות הציבור". מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שלום, אמר כי קיבל הוראה מהשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לפעול במהירות ולשים יד על המבצעים.  הצעירים חשודים גם כי ריססו את כתובות הנאצה באמצע אפריל האחרון בסמוך להתיישבות פצאל בבקעת הירדן, שבה מונצחים על אנדרטאות חיילי צה"ל ושוטרים.

ב"יד ושם" הביעו סיפוק ממעצרם של החשודים: "אנו מעריכים את עבודת המשטרה שפעלה במהירות וביעילות״, אמר יו"ר יד ושם אבנר שלו. ״אני סבור שחשוב היה שנדע מה זהותם של מרססי הכתובות. מדובר באנשים קיצוניים, חרדים אנטי-ציוניים, שנמצאים בשולי החברה ואינם מעידים על הרוב שמכבד את זיכרון השואה. אין ספור התגובות שקיבלנו מהארץ ומהעולם, שהביעו הסתייגות ושאט נפש מעידות כי המעשה המעוות פגע ברבים ואני מקווה שבית המשפט ימצה את הדין עם העבריינים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן