Skip to content

יחימוביץ': "נתניהו יקצץ 1.3 מיליארד מהרשויות המקומיות"

ראש הממשלה מתכנן קיצוץ של שבעה עד עשרה אחוזים מתקציב רשויות מקומיות הנחשבות חזקות - כך חושפת ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ' וטוענת: "נתניהו מרסק את השלטון המקומי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה מתכנן קיצוץ של שבעה עד עשרה אחוזים מתקציב רשויות מקומיות הנחשבות חזקות – כך חושפת ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ' וטוענת: "נתניהו מרסק את השלטון המקומי"

מאת צבי זינגר

לידי ראש האופוזיציה, ח״כ שלי יחימוביץ׳, הגיעו מסמכים החושפים את כוונת נתניהו להשית קיצוץ של 1.3 מיליארד ש״ח על הרשויות המקומיות בישראל. מדובר בקיצוץ של בין שבעה לעשרה אחוזים בתקציב השוטף של הרשויות. כך טוענת ח״כ שלי יחימוביץ׳, יו״ר מפלגת העבודה.

שלי יחימוביץ'. (צילום מתוך אתר הכנסת)

על פי הפרטים שחושפת יחימוביץ׳ יחול הקיצוץ על הערים המרכזיות בישראל שבהן מתגוררים בפועל רוב אזרחי המדינה: אשדוד, תל אביב – יפו, חיפה, ירושלים, באר שבע, חדרה, אשקלון ועוד. הדבר יפגע אנושות בשרותי החינוך, הרווחה ובשירותים המוניציפליים של הערים המרכזיות בישראל.

"נתניהו מרסק את השלטון המקומי, ומייצר עוד ועוד הוצאות למעמד הביניים״, אומרת יו״ר מפלגת העבודה. ״משמעות הקיצוץ היא שרוב משקי הבית, אשר ממילא כורעים תחת הנטל, ייאלצו בעקבות הקיצוץ לשלם עוד מכיסם על שירותים שמגיעים להן בדין וממומנים על ידי המסים שהם כבר משלמים. נתניהו שוב נותן ביד אחת ולוקח בשנייה – ומתווה את מדיניותו לריסוק חברתי שהוא ההיפך הגמור מצדק חברתי".

הכוונה היא לקצץ בתקציביהן של הרשויות המכונות "איתנות", כמו אשדוד, ת״א, חיפה, באר שבע, חדרה, אשקלון ועוד, אשר כבר כעת נמצאות בתת-תקצוב של המדינה. זאת כדי "לתעדף" רשויות חלשות. הרשויות ״האיתנות״ ייאלצו לקצץ את שירותי החינוך, הרווחה ותחומים נוספים, או לחילופין להכביד באופן קיצוני את נטל המסים על התושבים. המהלך יחליש עוד יותר את השלטון המקומי שנמצא גם כך במצוקה קשה, ויטיל על הציבור נטל נוסף כדי שיוכלו לשמור על רמת חיים ופעילות נוכחית.

יחימוביץ': "צעדיו של נתניהו יביאו לקריסתן הכלכלית של רשויות מקומיות הנמצאות כיום באיזון כלכלי עצמאי, יעלו באופן דרמטי את ההוצאה הפרטית על חינוך, יגרמו למשפחות מהמעמד הבינוני והנמוך הוצאות אדירות על חינוך ולמעשה יגדילו בצורה ניכרת את הפערים החברתיים בישראל. גזירת ריסוק השלטון המקומי ומערכת החינוך בישראל היא הסנונית הראשונה של ראש הממשלה נתניהו בבניית תקציב 2013, שכל כולו הגדלת הפערים, שחיקת מעמד הביניים ושיסוי תושבי ישראל זה בזה. נתניהו לא ינוח ולא ישקוט עד שירסק סופית גם הרשויות האיתנות שעדיין עומדות על הרגליים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן