Skip to content

שירותי כבאות ירושלים: הושגה שליטה על האש

שתי שריפות ענק פרצו בצהריים באזור מוצא ומעלה החמישה. כביש ת"א-ירושלים נסגר לשעתיים בשל השריפה ונפתח שוב לתנועה. כארבעים צוותי כיבוי מכל רחבי הארץ פעלו כדי להשתלט על מוקדי האש. עשרות פונו מבתיהם במבשרת ציון. שלושה בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן. גורם במכבי האש: מה שקורה כאן זה בלגן נוראי. ראש הממשלה עודכן בנעשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי שריפות ענק פרצו בצהריים באזור מוצא ובמעלה החמישה. כביש ת"א-ירושלים נסגר לשעתיים בשל השריפה ונפתח שוב לתנועה. כארבעים צוותי כיבוי מכל רחבי הארץ פעלו כדי להשתלט על מוקדי האש. עשרות פונו מבתיהם במבשרת ציון. ארבעה בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן. גורם במכבי האש: מה שקורה כאן זה בלגן נוראי. ראש הממשלה עודכן בנעשה והודה ללוחמי האש

מאת אליק מאור וצבי זינגר

מטוסי הכיבוי בפעולה (צילום: שי ברזל)
מטוסי הכיבוי בפעולה (צילום: שי ברזל)

שתי שרפות ענק פרצו היום (שלישי) בצהריים סמוך לירושלים, באזור מוצא ובמעלה החמישה. כביש ת"א-ירושלים נסגר לשעתיים באזור מוצא בשל השריפה ונפתח שוב לתנועה. יותר מארבעים צוותי כיבוי אש הוזעקו לאיזור ומשתלטים בשעות אלו על האש. הכבאים הסתייעו בשישה מטוסי כיבוי. נקראו לעזרה כבאיות מתל אביב, רחובות, רמלה, נתניה וגבעתיים. מד"א העלתה את רמת הכוננות שלה לרמה ג', שהיא הגבוהה ביותר. חדר הפיקוד של מד"א הוקם בגבעת שאול בירושלים. שירותי כיבוי אש הודיעו כי הושגה שליטה על האש. ממד"א נמסר כי נכון לעכשיו לא נרשמו מקרי פגיעה בנפש, למעט ארבעה נפגעים קל משאיפת עשן.

כביש  מס' 1 נפתח עתה לאחר שנסגר על ידי המשטרה, מאזור לטרון ועד הכניסה לעיר  הבירה, בשל חשש לחיי הנהגים. נוצרו עומסים כבדים במקום.. האש התפשטה לכיוון מבשרת ציון, שם הקימה המשטרה חפ"ק. עדיין לא ידוע מהו מקור השריפות, אף כי קיימת הערכה שמדובר בהצתות.

בנוסף למוקד הבעירה באזור מוצא, בער מוקד נוסף בקיבוץ מעלה החמישה. עשן סמיך היתמר  מהקיבוץ ופונו אזורי הבריכה ובית המלון.  דובר שירותי הכבאות בירושלים, רשף משנה אסף אברס מסר, כי באזור הדלקות השתוללו להבות שהיתמרו לגובה של עד 20 מטר. במכבי האש ציינו, כי תנאי השרב הקשו על עבודות הכיבוי.

מבט מהחצר על הדליקה המתקרבת במבשרת ציון (צילום משפחתי)
מבט מהחצר על הדליקה המתקרבת לבית במבשרת ציון (צילום משפחתי)

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', עדכן את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על פעולות הכיבוי שנעשות וציין כי כל מטוסי טייסת הכיבוי נטלו חלק בפעולות אלו. גורם אחר במכבי האש הגיב ואמר: "מה שקורה בשטח זה בלגן".

רק שלשום עסקו מכבי האש בבירה בכיבוין של 15 שריפות. במכבי האש חושדים, כי גם שריפות אלו נגרמו על ידי הצתה מכוונת. ממשטרת ירושלים מסרו, כי בשלושת השבועות האחרונים נעצרו שבעה בני אדם החשודים כמציתי שריפות, כשחלקם נתפס "על חם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב עם נציב שירותי כבאות והצלה רב-טפסר שחר איילון, וביקש ממנו להודות לכל לוחמי האש וטייסי הכיבוי על עבודתם בכיבוי השריפה. נתניהו אמר: "אני מבקש ממך למסור את תודתי לכל הכבאים, לטייסים,  ולך על עבודה מצוינת. אני יודע שאנשים מסתכנים והם מצילים חיים".

איילון הודה לראש הממשלה על השיחה ואמר:  "האנשים עשו עבודה טובה. הטייסת שלנו עושה עבודה מצוינת".

הלהבות הגיעו לגובה עשרים מטרים במוקדי השריפה (צילום: שי ברזל)
הלהבות הגיעו לגובה עשרים מטרים במוקדי השריפה (צילום: שי ברזל)

צילומים באדיבות שי ברזל, חדשות בזמן אמת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן