Skip to content

מכה חדשה לצפון-קוריאה: הבצורת הגרועה ביותר במאה האחרונה

מאז החורף האחרון כמעט ולא ירדו גשמים ברציפות בחצי-האי הקוריאני, מה שמביא לירידת מיפלסי מאגרי המים ולנבילת חלקים גדולים מהיבולים. בצפון-קוריאה, המדינה שרעב הוא חלק הכרחי מהיומיום שלה, הבצורת הזו פוגעת קשה במיוחד מאת אורי קציר צפון קוריאה היא מדינה למודת צרות. נוסף על הדיקטטורה האכזרית, מחנות הריכוז ושטיפת המוח הקבועה, גם משברים כלכליים פוקדים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז החורף האחרון כמעט ולא ירדו גשמים ברציפות בחצי-האי הקוריאני, מה שמביא לירידת מיפלסי מאגרי המים ולנבילת חלקים גדולים מהיבולים. בצפון-קוריאה, המדינה שרעב הוא חלק הכרחי מהיומיום שלה, הבצורת הזו פוגעת קשה במיוחד

מאת אורי קציר

צפון קוריאה היא מדינה למודת צרות. נוסף על הדיקטטורה האכזרית, מחנות הריכוז ושטיפת המוח הקבועה, גם משברים כלכליים פוקדים אותה חדשות לבקרים. בשנות התשעים הביא רעב כבד לגוויעתם של יותר ממיליון בני אדם. המאכל במזון הוא עניין מתמשך עד כדי כך שלפני מספר שנים יזמה הממשלה קמפיין ש"הסביר" לתושבים שארוחה אחת ביום זה בכלל דבר בריא. עכשיו נוספה צרה נוספת: את המדינה הקומוניסטית המסוגרת פוקדת השנה הבצורת החמורה ביותר מאז הוחל בתיעוד מסודר של כמויות המשקעים, ב-1907.

דיקטטורה צמאה. צפון קוריאה (מקור תמונה: ויקיפדיה)

הבצורת הקשה מעלה עוד יותר את החחשות בדבר מסוגלותה של צפון-קוריאה להאכיל את אזרחיה. לפי נתונים שפרסם האו"ם לפני מספר שבועות, שני שלישים מתושבי המדינה, כלומר 16 מיליון נפש, מתמודדים מדי יום עם בעיות של מחסור במזון. האו"ם גייס לאחרונה סכום של 198 מיליון דולר במטרה לספק סיוע הומינטארי לתושבי הארץ הרעבים.

אפילו בפרובינציות של דרום פיונגאן וצפון הואנגהה, הידועים בדרך כלל כ"סל הלחם" של צפון-קוריאה, כלומר כמקור אספקת הדגנים למוצרי היסוד, נרקבים ונובלים אלפי דונמים של יבולים. זאת, על אף שלרשות החקלאים שם עומדות מערכות השקייה טובות. זאת, בהיעדר גשמי ברכה השנה. רי סון פום, יושב ראש הוועדה הכפרית הכלכלית של מחוז הואנגג'ו, אמר השבוע כי מאגרי המים הולכים ומתייבשים ובכך מחריפים את מצוקת ההשקייה של האיכרים במחוז.

מול המצוקה הנוראה הזו, הפתרונות שמנסה פיונגיאנג לייצר נראים כמעט מעוררי רחמים. סוכנות הידיעות אסושיאייטד פרס, שכמה מכתביה הורשו לסייר בחלקים מצפון-קוריאה, סיפה רה קבוצה של חיילות שוגרה לסייע בהשקיית חוות בהואנגג'ו. שראשיהן עטויים במגבות צהובות, ובידיהן דליי מים, העבירו החיילות מים לשתילים הצמאים. שור גדול סחב אחריו עגלה ובה חבית מים, שעה שמכוניות כיבוי ומיכלי מים סייעו לשנע כמויות מים גדולות יותר. לא שזה משפר הרבה את המצב. פאק טוק גוואן, יושב ראש מועצת המנהלים של החווה השיתופית ריונגצ'ון, מסר כי יתכן שהחווה תאבד מחצית מהיבול שלה בשל מחסור בממטרים רצופים.

הבצורת הקשה משפיעה גם על השנה מדרום. בכירים בסיאול דיווחו השבוע כי אי-ירידת הגשמים השנה ישפיע לרעה על כמויות היבולים ויביא לצניחת מפלס המים במאגרים הלאומיים. "הבצורת הגרועה ביותר מזה 104 שנים גורמת לנזק לחקלאות ולמשק החי שלנו, המתבטא בעליית מחירים משמעותית בחלק ממוצרי החקלאות", אמר שר האוצר באהק גאה וואן ביום שלישי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן