Skip to content

עיריית ת"א הודיעה כי חדלה לחשב ריבית פיגורים בשיטת ריבית דריבית

החלטת העירייה באה בעקבות בקשה של בעלי נכסים בעיר להכיר בתביעתם כתביעה ייצוגיה נגד עיריית תל אביב, בגין גביית תשלומים בשיטת ריבית דריבית, במקום ריבית צמודה. לדברי העירייה, אפשר לפרש את החוק אחרת, אך כדי להקל על הנישומים, "החליטה לשנות את אופן החישוב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החלטת העירייה באה בעקבות בקשה של בעלי נכסים בעיר להכיר בתביעתם כתביעה ייצוגיה נגד עיריית תל אביב, בגין גביית תשלומים בשיטת ריבית דריבית, במקום ריבית צמודה. לדברי העירייה, אפשר לפרש את החוק אחרת, אך כדי להקל על הנישומים, "החליטה לשנות את אופן החישוב"

מאת אורלי ממן

בעקבות בקשה להכיר בתביעה כתביעה ייצוגיה נגד עיריית תל אביב, בגין גביית ריבית בשיטת ריבית דריבית במקום ריבית צמודה – הודיעה העירייה כי חדלה מחישוב ריבית פיגורים לפי השיטה בה נהגה. בעקבות הודעת העירייה, החליט בית המשפט על מחיקת הבקשה ופסק פיצוי של 150 אלף שקל למבקשים ושכר טרחה של 500 אלף שקל לעורכי הדין. עילת הפסיקה: מילוי אחר תכלית הבקשה לתביעה כייצוגית בהעלאת סוגיה בעלת חשיבות ציבורית ללא תקדים.

המבקשים, גיא חיון ועדי חיון,  הינם בעלים או מחזיקים של נכסים שונים בת"א, שטענו כי הם מחויבים באופן שוטף בתשלומי חובה למיניהם, ובכללם תשלום ארנונה. לדברי המבקשים, במהלך השנתיים שקדמו להגשת הבקשה הם שילמו תשלומי חובה באיחור, וחויבו בתוספת של ריבית דריבית על החוב, בניגוד לחישוב של ריבית צמודה כפי שקובע החוק.

עיריית תל אביב (צילמה: שרית פרקול)
עיריית תל אביב (צילמה: שרית פרקול)

על פי תחשיב שהגישו התובעים, כלל הנזק שנגרם למחזיקי נכסים וחייבי תשלומי החובה בעיר תל אביב, הינו 15 מיליון שקל וזהו גם סכום התביעה הייצוגית להשבה בשל גביית יתר שגבתה העירייה.

כאמור, בעקבות הגשת הבקשה, הודיעה העירייה על הפסקת הגבייה לפי החישוב של ריבית דריבית. לדברי העירייה, אפשר לפרש את החוק בלשון המאפשרת לחשב את הריבית על חוב בגין איחור בתשלומי חובה בשיטת ריבית דריבית, אולם מתוך כוונה להקל על הנישומים, "החליטה לשנות את אופן החישוב".

השופטת דר' מיכל אגמון-גונן קבעה, כי הגשת הבקשה הובילה לחסכון של 4.7 מיליון שקל לכל הפחות, עבור תקופה של שנתיים וכי יש להתחשב גם בחסכון העתידי שפועל לטובת חברי הקבוצה, שכן סביר להניח שאלמלא הוגשה הבקשה, העירייה לא הייתה מפסיקה את הגבייה גם בעתיד. עוד ציינה השופטת, כי יש להתחשב בניהול היעיל והראוי של הבקשה – העלתה של סוגייה בעלת חשיבות ציבורית ללא תקדים בנושא הריבית – ולכן קבעה סכומים כאמור למבקשים ולעורכי הדין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן