Skip to content

חשד באינדונזיה: טביעת ספינת הפליטים באוקיאנוס השקט – בגלל חבלה פנימית

ספינת פליטים שעשתה את דרכה לאוסטרליה טבעה בים המפריד בין ארץ היעד לבין אינדונזיה. עשרות מצאו באסון הזה את מותם. כעת מתבסס בקרב חוקרי המקרה מאינדונזיה החשד כי מדובר בחבלה שבוצעה בכוונה על ידי חלק מהנוסעים מאת אורי קציר יותר מ-120 פליטים שהיו על סיפונה של הספינה שטבעה אתמול בים המפריד בין אינדונזיה לאוסטרליה נימשו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ספינת פליטים שעשתה את דרכה לאוסטרליה טבעה בים המפריד בין ארץ היעד לבין אינדונזיה. עשרות מצאו באסון הזה את מותם. כעת מתבסס בקרב חוקרי המקרה מאינדונזיה החשד כי מדובר בחבלה שבוצעה בכוונה על ידי חלק מהנוסעים

מאת אורי קציר

יותר מ-120 פליטים שהיו על סיפונה של הספינה שטבעה אתמול בים המפריד בין אינדונזיה לאוסטרליה נימשו עד כה מן הים. מקום הטביעה הוא כ-107 מילין ימיים (כמאתיים קילומטרים) מצפון לאי כריסטמס.

הפליטים חששו מדחייה אוסטרלית. ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד (מקור תמונה: ויקיפדיה).

ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד, אישרה כי עד כה ידוע על 123 נוסעים שנאספו מהים על ידי צוותי ההצלה.

הספינה, שעל סיפונה היו 130 פליטים, הייתה עדיין במימיה הטריטוריאליים של אינדונזיה כאשר החלה לשקוע. ואולם, ראש בקרת המבצעים ברשות החיפוש והחילוץ של אינדונזיה, אמר לסוכנות הידיעות האוסטרלית כי יש לו יסוד סביר להניח שהספינה חובלה מבפנים. "כשהתקרבו לאי כריסטמס, הם ביצעו זאת כך שייראה כאילו הספינה עומדת לשקוע", אמר האיש, הידוע רק בשמו הפרטי, אגולו.

הנוסעים סיפרו לאנשי כוחות ההצלה כי הגנרטור פסק פתאום לפעול והספינה החלה להתמלא במים. "כנראה שהם חששו שאם שלטונות אוסטרליה יראו שמצב הספינה טוב, תידחה בקשתם לקבל מקלט והם ייאלצו לשוב כלעומת שבאו", הוסיף אגולו.

שני כלי שייט מאוסטרליה הגיעו למקום וסייעו בחילוץ הטבועים. כמותם עשו גם שלוש ספינות סוחר ומטוס מחיל האוויר האוסטרלי. אינדונזיה שיגרה למקום מטוס הרקולס, שסייע גם הוא במאמצי האיתור וההצלה.

זוהי הטביעה השנייה של ספינה בסמוך לחופי אוסטרליה בשבוע האחרון. בשבוע שעבר טבעה במים אלה ספינה נוספת שככל הנראה הייתה עמוסה בנוסעים מהרבה מעל ומעבר לקיבולת שלה. 90 מהנוסעים מצאו את מותם באסון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן