Skip to content

ריבלין ליו"ר הבונדסטאג: "התערבו בפרשת איסור ברית המילה"

ריבלין, המבקר בגרמניה, נפגש עם יו"ר הבונדסטאג ומתח ביקורת על פסיקת בית המשפט הגרמני, שאסר על קיום ברית מילה: "יש כאן התערבות של ממש בעניינים הנוגעים לחופש דת וחופש פולחן. בישראל יש הקפדה שבני כל הדתות יוכלו לקיים את מנהגיהם ללא הפרעה. האמירה שאדם איננו יכול לקיים את דתו ואת אמונתו היא דבר שנוגד כל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ריבלין, המבקר בגרמניה, נפגש עם יו"ר הבונדסטאג ומתח ביקורת על פסיקת בית המשפט הגרמני, שאסר על קיום ברית מילה: "יש כאן התערבות של ממש בעניינים הנוגעים לחופש דת וחופש פולחן. בישראל יש הקפדה שבני כל הדתות יוכלו לקיים את מנהגיהם ללא הפרעה. האמירה שאדם איננו יכול לקיים את דתו ואת אמונתו היא דבר שנוגד כל חוקה, תהיה אשר תהיה"

מאת צבי זינגר

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין נפגש הבוקר עם עמיתו, יו"ר הבונדסטאג, ד"ר נורבט למרט, וביקש את התערבות הבונדסטאג בפרשת איסור ברית המילה בגרמניה – זאת, בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי בקלן, שהגדיר ברית מילה כ"התערבות חמורה ובלתי חוקית בשלמות הגוף של הילוד."

נשיא הבונדסטאג אמר לריבלין, כי הוא אינו מודאג מפסיקת בית המשפט: "מדובר בהתנגשות בין החוק לחופש הדת, ולמרות זאת אינני מודאג, משום שבית המשפט הגרמני טרם אמר את המילה האחרונה בנושא".

ח"כ ריבלין ויו"ר הבונדסטאג, ד"ר נורברט למרט (באדיבות לשכת יו"ר הכנסת)
ח"כ ריבלין ויו"ר הבונדסטאג, ד"ר נורברט למרט (באדיבות לשכת יו"ר הכנסת)

אולם ריבלין עמד על כך כי הבונדסטאג יתערב.  "בסמכות הבונדסטאג לפתור סוגיה זו", אמר ריבלין. "הבונדסטאג קובע את החוק ובתי המשפט פועל לפי החוק שנקבע על ידי הבונדסאטג. הפרלמנט הגרמני מבין את ההשלכות הרבות של עניין זה. כרגע מדובר בהחלטה של בית משפט כזה או אחר, ובלי כל ספק שהפרלמנט הגרמני ייאלץ להידרש לנושא זה, שיש לו השלכה גם כלפי האסלאם וגם כלפי היהדות. יש כאן התערבות של ממש בעניינים הנוגעים לחופש דת ובחופש פולחן".

ריבלין הוסיף כי: "בישראל יש הקפדה שבני כל הדתות יוכלו לקיים את מנהגיהם ללא הפרעה. בהיבט הדמוקרטי, האמירה שאדם איננו יכול לקיים את דתו ואת אמונתו היא דבר שהוא נוגד כל חוקה, תהיה אשר תהיה."

במהלך פגישתם דנו השניים בסוגיית איראן ובמצב המדיני באיזור וכן בדרכים לחיזוק היחסים בין שני הפרלמנטים. ריבלין אמר: "היחסים בין גרמניה לישראל מושפעים מן השואה, אך כבר לא רק מבוססים על כך. אלו יחסים בין שתי דמוקרטיות שהן חלק מן העולם החופשי. בשנים האחרונות יש שינוי לא רק בעצמת היחסים בין הממשלות, אלא גם בין העמים."

ריבלין הדף את הטענות כאילו ההתנחלויות הם מכשול לשלום ואמר: "אבו מאזן רוצה להקים מדינת יודנריין לצד מדינת כל אזרחיה, בלא סממן יהודי, ואיננו יכולים להסכים לכך. אני מבין את המירמור בגרמניה על כך שישראל איננה מקשיבה לבקשותיה של גרמניה בעניין תהליך השלום, למרות הסיוע הביטחוני הגרמני, ואולם ישראל איננה יכולה להפקיר צרכים ביטחוניים ואסטרטגיים גם בשם בקשות של ידידותיה הטובות ביותר." ריבלין הוסיף: "להערכתי, רוב של שמונים אחוז מחברי הכנסת תומך בתהליך השלום ולמרות זאת הוא איננו מתקדם".

נשיא הבונדסטאג אמר לריבלין: "יש לנו יחסים מיוחדים עם ישראל, שאינם מובנים מאליהם ושאיננו חולקים אותם עם מדינות אחרות. אנו מעוניינים לחזק את הקשר בין הפרלמנטים, בין שתי העמים, ולא רק בין הממשלות. אגודת הידידות ישראל-גרמניה מונה מאה עשרים חברים מכל הסיעות ומכל המפלגות והדבר מעיד על הקשר האמיץ בין ישראל לגרמניה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן