Skip to content

חיילת שהותקפה מינית בבסיס הוכרה כנכת צה"ל

צעירה (24), שבמהלך שירותה הצבאי הותקפה מינית בבסיס בו שירתה, הוכרה כנכת צה"ל, לאחר שבעקבות התקיפה המינית שעברה פיתחה הפרעה פוסט-טראומטית, שגרמה לה גם לבולימיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החיילת, (24) תושבת צפון הארץ, שירתה כפקידה באחד מבסיסי חיל האוויר בצפון. לפני כחמש שנים, בעת שנשארה בחג השבועות כתורנית בבסיס, הותקפה מינית על ידי חייל ששירת כטכנאי מטוסים בבסיס, ונשאר אף הוא בתורנות חג.

נאנסת
המצב הנפשי מידרדר (צילום אילוסטרציה: FreeDigitalPhotos.net)

למרות ניסיונותיה של החיילת להדוף ולדחות את החייל מעליה, הוא נגע בה, החדיר את ידיו את מתחת לבגדיה, הפיל אותה על המיטה בחדר וניסה להפשיל את מכנסיה. החיילת האומללה נאבקה ואחזה בכוח במכנסיה, אולם החייל הצליח לבצע בה את זממו.

מאז התקיפה, הפכה החיילת לשבר כלי. שלושה ימים לאחר המקרה היא התמוטטה, ואושפזה בבית חולים למשך מספר ימים.

נגד החייל התוקף הוגש כתב אישום, הוא הודה במעשיו, הורשע ונדון לעונש של שנת מאסר בפועל.

לחיילת, שמצבה הנפשי הלך והידרדר, לא עמדו הכוחות לחזור לעצמה. כשבעה חודשים לאחר התקיפה שעברה, היא שוחררה מצה"ל בפרופיל 21 נפשי.

באמצעות עורכת הדין ענת גינזבורג, מומחית לתביעות נזיקין, הגישה הצעירה תביעה למשרד הביטחון בדרישה להכיר בה כנכת צה"ל, לנוכח העובדה, שהתקיפה המינית שעברה אירעה בין כתליו של הבסיס הצבאי בו שירתה.

"מאז המקרה היא במצב נפשי קשה ביותר", כתבה עו"ד גינזבורג בתביעה. "היא מסתגרת בביתה, מאוד עצבנית, לא רגועה, תלויה מאוד באמה, סובלת מהתקפי זעם, מסיוטים בלילה, איבדה את ביטחונה העצמי, חוששת שיתקפו אותה שוב, חוששת להיות לבד, סובלת מבעיות בזיכרון ובריכוז, מתקלחת הרבה, לפעמים 5-6 פעמים ביום משום שמרגישה מלוכלכת, חוששת לפגוש ברחוב את החייל שתקף אותה, שכבר שוחרר מהכלא, מפחדת לצאת מהבית, ניתקה קשר עם חברות וחברים ולא רוצה לראות אף אחד. מאז המקרה היא הפכה לבולימית, והיא אוכלת ומקיאה".

בימים האחרונים, לאחר שמצבה של הצעירה לא השתפר, החליט משרד הביטחון לקבל את התביעה ולהכיר בצעירה כנכת צה"ל לצמיתות, בדרגת נכות גבוהה של 50% בשל מצבה הנפשי הקשה.

צילום אילוסטרציה: FreeDigitalPhotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן