Skip to content

ההסתדרות פיזרה את ועד עובדי הרכבת וקיום בחירות חדשות

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הודיע, כי "בעקבות המצב שנוצר, שלא מאפשר בנסיבות הקיימות המשך תפקוד תקין של המועצה, ומתוך שיקולים של טובת עובדי הרכבת, הריני להודיע על החלטתי על פיזור מיידי של המועצה והקדמת הבחירות לתאריך שייקבע על ידי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הודיע, כי "בעקבות המצב שנוצר, שלא מאפשר בנסיבות הקיימות המשך תפקוד תקין של המועצה, ומתוך שיקולים של טובת עובדי הרכבת, הריני להודיע על החלטתי על פיזור מיידי של המועצה והקדמת הבחירות לתאריך שייקבע על ידי"

מאת אליק מאור

בהסתדרות לא שוכחים דבר. הבוקר הודיעה ההסתדרות על פיזור מועצת העובדים וקיום בחירות חדשות של ועד עובדי הרכבת. זאת, לאחר הדחתה של יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, גילה אדרעי, על ידי יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, ובאישורו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. בנוסף לכך, הושעו אתמול שלושה חברי ועד נוספים. היום פוזר הוועד והעובדים שהושעו יוזמנו לשימוע בפני ועדת המשמעת של ההסתדרות ביום א'.

אדרעי בדיוני בית הדין לעבודה (צילום: רפי מיכאלי)
הבענו את עמדתנו. אדרעי בדיוני בית הדין לעבודה (צילום: רפי מיכאלי)

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, הודיע כי "בעקבות המצב שנוצר, שלא מאפשר בנסיבות הקיימות המשך תפקוד תקין של המועצהומתוך שיקולים של טובת עובדי הרכבת, הריני להודיע על החלטתי על פיזור מיידי של המועצה והקדמת הבחירות לתאריך שייקבע על ידי". סמכויות הוועד הועברו זמנית לאדרי.

סמוך להשעייתה, שיגרה יו"ר הוועד המודחת מכתב, בו כתבה: "לאור חילוקי הדעות שהתגלו בינינו ובין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בדבר העמידה וההקפדה על עיקרון ההדדיות בקיום ההסכם ובשמירה על אינטרס העובדים במשא ומתן, הוחלט להשעות מספר חברי ועד – וזאת פשוט כי היו שם להביע עמדתם". ניסנקורן, הסביר אמש,  כי "במהלך השנה האחרונה חצתה אדרעי כל גבול אפשרי המקובל ביחסי עבודה", והוסיף וטען, כי אדרעי "חצתה כל גבול אפשרי המקובל ביחסי עבודה".

הבוקר קיימה אדרעי ישיבה של מועצת העובדים, כנראה כדי להחליט כיצד להגיב להחלטת ההסתדרות מאמש. כינוס זה הוא כנראה הסיבה להחלטה לפזר את הוועד.

1 Comment

  1. אמיר פכר-אריה
    28 ביוני 2012 @ 17:06

    מז'תומרת ההיסתדרות הדיחה אותה?
    היא לא נבחרה ע"י עובדי הרכבת?
    לא אני לא כזה אידיוט, אני יודע שההסתדרות אינה גוף דמוקרתי
    זה פשוט מרגיז אותי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן