Skip to content

המונים מחו ביפן נגד חידוש פעילותם של הכורים הגרעיניים

רבבות מפגינים נאספו מול מעון ראש המשלה בטוקיו באחת ההפגנות האנטי-גרעיניות הגדולות ביותר בתולדות המדינה. מיליונים חתמו עד כה על עצומה אנטי-גרעינית שארגן סופר זוכה פרס נובל רבבות יפנים יצאו לרחובות בסוף השבוע, כמחאה נגד החלטת ראש הממשלה לחדש את פעילותם של שני כורים גרעיניים באחד המתקנים שבמרכז המדינה. זאת, לאחר שאסון פוקושימה אשתקד, שגבה […]

רבבות מפגינים נאספו מול מעון ראש המשלה בטוקיו באחת ההפגנות האנטי-גרעיניות הגדולות ביותר בתולדות המדינה. מיליונים חתמו עד כה על עצומה אנטי-גרעינית שארגן סופר זוכה פרס נובל

החליפט להפעיל שני כורים גרעיניים מחדש. ראש ממשלת יפן, יושיהיקו נודה (מקור תמונה: ויקיפדיה).

רבבות יפנים יצאו לרחובות בסוף השבוע, כמחאה נגד החלטת ראש הממשלה לחדש את פעילותם של שני כורים גרעיניים באחד המתקנים שבמרכז המדינה. זאת, לאחר שאסון פוקושימה אשתקד, שגבה את חייהם של אלפים והביא לפינוי רבבות מבתיהם, הביא לסגירתם של כל הכורים הגרעיניים במדינה.

המפגינים, שהחזיקו בשלטים ועליהם הכתובת "צאו נגד ההפעלה מחדש" ו"העידן הגרעיני הסתיים", מילאו את הרחובות הסובבים את האזור בו שוכן מעונו של ראש הממשלה יושיהיקו נודה, במרכז הבירה.

על הכניסה המרכזית למעון הוצבה אבטחה כבדה של כלי רכב משוריינים ומחסומים שאוישו על ידי שוטרים לובשי מדים.

מארגני ההפגנה מסרו לכלי התקשורת היפניים כי מספר המפגינים הכולל היה כ-150 אלף איש, יותר מכפליים מהערכתם הראשונית כאשר ניגשו לארגן את ההפגנה בשבוע שעבר. לעומת זאת, חבר הפרלמנט יושיסו אריטה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מספר המפגינים היה כ-20 אלף בלבד.

לפני כשבועיים, ב-16 ביוני, נתן ראש הממשלה נודה אור ירוק להפעלה מחודשת של שני כורים גרעיניים במתקן אוי שבמרכז יפן. זאת, על אף שבציבור היפני שורר חוסר אמון מוחלט בטכנולוגיה הגרעינית מאז אסון פוקושימה בשנה שעברה.

7.5 מיליון חתימות על העצומה נגד הפעלת הכורים מחדש. הסופר קנזאבורו אואה (מקור תמונה: ויקיפדיה).

את ההפגנה נגד הפעלת הכורים ארגנו הסופרים הליברליים טאקאשי הירוסה וסאטושי קאמאטה באמצעות מסרים שהפיצו באתרי טוויטר ופייסבוק באקט שהושווה על ידי העיתונות היפנית לאביב הערבי, אותו גל של מחאות המוניות שהפיל ממשלות ערביות רבות אשתקד. אחד המפגינים החזיק בשלט שעליו נכתב "ממשלת נודה הביתה". המפגינים מסרו כי במחאה דומה שהתקיימה מחוץ לביתו של נודה בשבוע שעבר הביאה השתתפו כ-45 אלף איש, שעה שהערכות שמרניות יותר דיברו על מספר משתתפים של כ-20 אלף בלבד.

הפגנות בקנה מידה מצומצם יותר מתקיימות בקביעות, בכל יום שישי, מאז חודש מרץ. ההפגנות נערכות גם הן מול בית ראש הממשלה, ואותן מוביל חתן פרס נובל, הסופר קנזאבורו אואה, שבמקביל ארגן גם עצומה המונית נגד חידוש הפעילות הגרעינית בכורים. עד כה גייס אואה את חתימותיהם של יותר מ-7.5 מיליוני יפנים על העצומה.

יפן נותרה ללא אנרגיה גרעינית מאז ראשית מאי, אז נסגר האחרון מבין 50 הכורים הגרעיניים שפעלו בה. השלטונות החליטו על פתיחתם מחדש של שני כורים כחלק מהכנה לצריכת החשמל הצפויה לעלות במהלך הקיץ. ואולם, אסון פוקושימה אשתקד אינו נותן מנוח ליפנים. אף שמבחינה רשמית שום מקרה מוות מתועד אינו מיוחס ישירות לדליפות מהכורים הגרעיניים, עשרות אלפי תושבים פונו מאזורי האסון ולרבים מהם נאמר כי לא יוכלו לשוב לבתיהם במשך עשרות שנים, עד שהאזור ישוב להיות נקי מהזיהום הגרעיני שפשט בו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן