Skip to content

ארון הספרים היהודי בלחיצת כפתור ופרשנות אישית

שני סטודנטים במגמת תוכנה במכללה הטכנולוגית רופין הקימו אתר שהוא כמו קונקורדנציה עם טוויסט. כל מי שנרשם יכול להוסיף פירושים. מנוע החיפוש הוא לב העניין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני סטודנטים במגמת תוכנה במכללה הטכנולוגית רופין הקימו אתר שהוא כמו קונקורדנציה עם טוויסט. כל מי שנרשם יכול להוסיף פירושים. מנוע החיפוש הוא לב העניין 

מאת טובה אבן חן

אין זה סוד, שמרכז הכובד של המידע בכלל והמידע התורני בפרט עובר לרשת. כעת, נוכל כולנו להיות שותפים ליצירה של ארון הספרים היהודי באמצעות אתר חדש, www.toradb.co.il שהוקם על ידי שני סטודנטים: אלעד מטרי ורונן אדלר. פרוייקט הסיום שלהם הוליד את האתר, שבו למעשה פרושים ספרי הקודש היהודיים העיקריים, עם הפרשנים הקלאסיים. בנוסף, כל גולש יכול להוסיף פירוש משלו לכל אחד מן הפסוקים או הפרקים של הספרים, כאשר בסופו של דבר הפירושים ייבדקו ויושארו באתר בהתאם למידת הרצינות שלהם. מדובר למעשה על שילוב של ידע טכנולוגי מתקדם עם עולמות התוכן העשירים של ספרות העם היהודי.

מה שיקבע את חווית הגלישה יהיה כמובן מנוע החיפוש, שבאמצעותו אפשר לחפש כל ביטוי, והתוצאות שמוצגות יהיו של המקרא, אחר כך של הפרשנים הקלאסיים, ולבסוף פירושים של גולשים ברשת.

שני סטודנטים במסלול הנדסאי תוכנה במכללה הטכנולוגית רופין, אלעד מטרי ורונן אדלר, חברו יחדיו לפרויקט סיום ייחודי, המשלב ידע טכנולוגי מתקדם עם עולמות תוכן של ספרות העם היהודי. אפשר לגלוש ולהיווכח, הן בבהירות של הפסוקים, והן בקלות ובנגישות לפירושים ולפרשנות אישית.

האתר מאפשר, ללא כל תשלום, לעיין, לאתר ולהשוות פרשנות בספרי הבסיס של עולם היהדות. גולשי האתר הרשומים יוכלו ליהנות משמירת פרשנויות קיימות והוספת פרשנות אישית, אותה אפשר לחשוף על פי בחירה לשאר גולשי האתר.

אלעד מטרי, ממפתחי הפרויקט, מספר: "מטרתנו בפרויקט זה הייתה ליצור מאגר של פירושים מגוונים, בהירים ואיכותיים לספרי הקודש, ברוח הגישה היהודית. באתר כל גולש יכול למצוא פרשנויות מגוונות של רבנים גדולים, כמו גם להוסיף את פרשנותו האישית. בעתיד הפרשנויות ידורגו על פי איכותם ומהימנותם."

רונן אדלר מוסיף: "מאז עלה האתר לאוויר והחל להתגלגל בקרב משתמשים שונים, זכינו להתעניינות רבה. גורמים מסחריים שונים הביעו עניין והסכימו כי הפוטנציאל הכלכלי בפלטפורמה זו הינו גדול ביותר. אולם, מתוך תפיסה עקרונית, פורמט האתר חייב להישאר נגיש וחופשי לכלל הציבור ללא כל עלות מצד הגולש".

ראש מגמת מחשבים ותכנות במכללה הטכנולוגית רופין, מיטל אמזלג, מספרת: "במסגרת הכשרת הסטודנטים אנו חושפים ומעודדים את הסטודנטים לפתח פיתרונות נחוצים ויצירתיים לבעיות העולות מן השטח. בשל כך אנו מעמידים לרשות הסטודנטים מעבדות מחשבים מתקדמות וחניכה אישית מקצועית, המסייעת לסטודנטים להתנסות בפיתוחים חדשים באמצעות שימוש בידע שרכשו בזמן לימודיהם."

 

1 Comment

  1. בן-עמי לבבי
    8 ביולי 2012 @ 22:51

    הספירות של הקבלה שהיא חוכמת ישראל הנן הדרך להבנת מושג ה- א ל ה ו ת, מהות טרנסצנדנטית שאינה ניתנת להבנה בתודעתו של האדם. היא האחראית לקיומו של היקום, הבריאה וכל אשר בה. 35 פעמים מוזכר האלהים בפרק א' בבראשית. ובפרק ב' מדובר ב- י ה ו ה (אדני) שהוא יישות על אנטרופומורפית: י ה ו ה מתהלך בגן עדן שנטע וקורא לאדם: אייכה?…המן העץ אשר ציויתיך לבלתי אכל ממנו אכלת?…
    הנפילים המוזכרים בפרק ו' נחתו על האדמה ושלטו בה כחצי מליון שנה עד שעזבו בסביבות 200 לפ"הס. הם הקימו את פנתיאון שנים-עשר האלים של שומר: שמש, הדד, אנליל, נאבו, אישתר (עשתורת), נינורתה, נרגל, אנו,
    אנקי, סין, תמוז. ב ל. בל הוא מרדוך/אדני י ה ו ה. יהוה נבחר לאל הראשי בפנתיאון בשנת 2024 לפ"הס. על כך נאמר בתהלים פ"ב: אלהים ניצב בעדת אל בקרב אלהים ישפוט. עדת אל = פנתיאון ה-12.
    סדר הופעתם של האלים הוא על פי האפוס "אנומה-עליש, שהוא סיפור התהוותה של מערכת השמש; בניגוד למה שסבורים כ ו ל ם בטעות כבר למעלה ממאה וחמשים שנה. זה לא סיפור האפסו אל המים המתוקים בעלה של תיאמת אלת המים המלוחים. אפסו – השמש (מהמושג Abyss – מעמקים) כאן בעמקי השמים. תי = חיים בשומרית. אמת = אדמה, – תיאמת- אדמת החיים, כוכב הלכת היחיד בו יש חיים:

    אנומה עליש לא נאבו שממו כאשר עליונים לא כונו שמים
    שפליטו אמאתום שומה לא זאכראת למטה אדמה שמה לא נזכר
    בהיות אפסו הקדמון בורא הכל ומומו ותיאמת אם כל החי
    ויש באמתחתי עוד הרבה…

    בן-עמי לבבי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן