Skip to content

אלוף פיקוד מרכז: צה"ל יקלוט לשורותיו את כל החרדים שמדינת ישראל תחליט לגייס

חברי ועדת חוץ וביטחון ערכו היום סיור מקיף לאורך תוואי גדר הביטחון בעוטף ירושלים ולמדו על קצב התקדמות הגדר, הסוגיות הנידונות בבג"ץ וגם על ניסיונות ברורים מצד פלסטינים לחטוף ישראלים - בדגש על מתנחלים, שנתפסים מבחינתם "כטרף קל". מאז ביצוע עסקת שליט נעצרו על ידי צה"ל 24 ממשוחררי העסקה, שתכננו או ניסו לבצע פיגועים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברי ועדת חוץ וביטחון ערכו היום סיור מקיף לאורך תוואי גדר הביטחון בעוטף ירושלים ולמדו על קצב התקדמות הגדר, הסוגיות הנידונות בבג"ץ וגם על ניסיונות ברורים מצד פלסטינים לחטוף ישראלים – בדגש על מתנחלים, שנתפסים מבחינתם "כטרף קל". מאז ביצוע עסקת שליט נעצרו על ידי צה"ל 24 ממשוחררי העסקה, שתכננו או ניסו לבצע פיגועים

מאת צבי זינגר

"צה"ל יקלוט לשורותיו את כל החרדים שמדינת ישראל תחליט לגייס". כך אמר היום אלוף הפיקוד, ניצן אלון, לחברי ועדת החוץ והביטחון, שסיירו בפיקוד המרכז.

אלוף ניצן אלון (צילום: דו"צ)
יציבות יחסית. אלוף ניצן אלון (צילום: דו"צ)

האלוף הדגיש כי אם יוחלט לגייס את החרדים, בגיל מבוגר יחסית – ולא בגיל 18, שהוא גיל הגיוס – "יהיו לכך השפעות תקציביות משמעותיות, מאחר שהוצאות הנלוות יגדלו בשל האפשרות, שאותם חרדים שיתגייסו יהיו כבר נשואים ובעלי משפחות".

חברי ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ רוני בר און (קדימה), ערכו היום סיור מקיף לאורך תוואי גדר הביטחון בעוטף ירושלים. במהלך הסיור למדו חברי הוועדה, מראש הפרויקט אל"מ עופר הינדי, על אודות קצב התקדמות הגדר, הפערים, והסוגיות הנידונות בבג"ץ.

בבוקר הסיור קיבלו חברי הוועדה סקירות עומק, על העשייה המודיעינית והמבצעית בגזרת הפיקוד, ממפקד פיקוד מרכז, האלוף ניצן אלון ומקצינים בכירים נוספים. במהלך הסקירות עודכנו חברי הוועדה כי בגזרת הפיקוד קיימת יציבות ביטחונית יחסית, כאשר ישנם מספר משתנים שבאפשרותם לערער את היציבות, כגון בחירות אפשריות לרשות, הסדר פיוס עתידי בין פתח לחמאס, השפעת תוצאות הבחירות במצרים או החלטה לחזור לפעול במסדרונות האו"ם, בדומה לספטמבר שנה שעברה.

 באופן כללי ציינו בכירי הפיקוד, כי לצה"ל שליטה ביטחונית טובה על הנעשה בגזרה וככלל הם מזהים, בעיקר לאחר שחרורו של גלעד שליט, ניסיונות ברורים לתכנן ולבצע חטיפות של ישראלים בדגש על מתיישבים שנתפסים מבחינתם "כטרף קל". מאז ביצוע עסקת שליט נעצרו על ידי צה"ל 24 ממשוחררי העסקה, כאשר המאפיין הבולט לפיגוע הטרור שבוצעו או תוכננו הם במתווה של "מפגע בודד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן