Skip to content

הטכניון יעניק בונוס מיוחד לתלמידי תיכון שילמדו שלושה מקצועות מדעיים-טכנולוגיים ב-5 יחידות

הטכניון גם נרתם לסייע במציאת פתרון, ולו חלקי, למחסור במורים במקצועות המדעיים. הוא מציע לבוגריו מלגה שמאפשרת ללמוד לתעודת הוראה ללא תשלום. נשיא הטכניון בטקס הענקת תעודות לבוגרים: "בשנת 2032 שליש מהמנהיגים הכלכליים של ישראל יהיו מבינכם, ותהיו אחראים ליצירתם של כשבעים ושמונה אלף מקומות עבודה חדשים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הטכניון גם נרתם לסייע במציאת פתרון, ולו חלקי, למחסור במורים במקצועות המדעיים. הוא מציע לבוגריו מלגה שמאפשרת ללמוד לתעודת הוראה ללא תשלום. נשיא הטכניון בטקס הענקת תעודות לבוגרים: "בשנת 2032 שליש מהמנהיגים הכלכליים של ישראל יהיו מבינכם, ותהיו אחראים ליצירתם של כשבעים ושמונה אלף מקומות עבודה חדשים"

מאת צבי זינגר

הטכניון יעניק בונוס מיוחד, בנוסף לבונוסים הקיימים כיום, לתלמידי תיכון אשר ילמדו שלושה מקצועות מדעיים-טכנולוגיים בהיקף של חמש יחידות כל אחד.  כך הודיע נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, בטקס הענקת תעודות לבוגרים. "הטכניון רואה כמשימה לאומית להגדיל את מספר תלמידי התיכון שיבחרו במקצועות מדעיים טכנולוגיים ברמה של חמש יחידות", אמר. "לכן גם נתנו מלגות לבוגרי טכניון אשר מוכנים לרכוש גם תעודת הוראה ופתחנו את הקליניקה החינוכית, כל זאת במחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים".

פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכנין (צילום: יואב בכר)
לצפות קדימה. פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכנין (צילום: יואב בכר, ויקימדיה)

במסגרת הקליניקה החינוכית עברו 15 עתודאים מהטכניון הכשרה מיוחדת בנושאי תורות למידה ושיטות הוראה והם מלמדים תלמידי תיכון בקבוצות קטנות בבית הספר "עירוני ג' " בנוה שאנן. לאור הצלחתם – הטכניון מרחיב עתה את התכנית.

הטכניון גם נרתם לסייע במציאת פתרון, ולו חלקי, למחסור במורים במקצועות המדעיים. הוא מציע לבוגריו מלגה שמאפשרת להם ללמוד לתעודת הוראה למעשה ללא תשלום. שם התכנית הוא "מבטים" – מהנדסים/מדענים בחינוך טכנולוגי-מדעי.

"נתוני העבר גם מאפשרים לנו, במידת מה, לצפות קדימה", הוסיף ואמר נשיא הטכניון."על פי הנתונים שנאספו במחקר מקיף של הפרופסורים שלמה מיטל ואמנון פרנקל, על תרומת הטכניון ובוגריו למדינת ישראל – אני יכול לומר לכם בוגרי מחזור פ"ג, כמעט בוודאות, שבשנת 2032, בעוד 20 שנה, אחד או אחת מתוך ארבעה מכם יהיו מנכ"לים או סמנכ"לים של חברות, וארבעה מתוך עשרה מכם יהיו בתפקידי ניהול אחרים. אחד מתוך עשרה יקימו חברה חדשה, כמחצית מכם ישתכרו לפחות 30 אלף שקלים בחודש (במחירי היום), ויחדיו תשלמו מס הכנסה לאוצר המדינה בסכום הדימיוני של ששה עשר מיליארד שקלים. בשנת 2032 שליש מהמנהיגים הכלכליים של ישראל יהיו מבינכם, ותהיו אחראים ליצירתם של כשבעים ושמונה אלף מקומות עבודה חדשים. זה מה שבוגרי הטכניון, על פי המחקר, עשו בעשרים השנים האחרונות, ואין לי ספק שאתם תלכו בדרכם".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן