Skip to content

הרוג, ארבעה פצועים קשה ופצועים נוספים בפיצוץ בתחנת שאיבה של מקורות

בין הפצועים, אחד פצוע אנושות, שלושה פצועים קשה, אחד בינוני וארבעה קל. הפיצוץ היה בצינור המוביל חומצת מלח למתקן השאיבה בערבה, סמוך לעין יהב. צוותי מד"א ומסוקים מפנים את הפצועים לבית חולים סורוקה. כביש 90 סגור לתנועה בשני הצדדים. אין סכנה לתושבי האיזור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אדם אחד נהרג, אדם נוסף נפצע אנושות, עוד שלושה נפצעו קשה, פצוע בינוני וארבעה קל – כתוצאה מפיצוץ שאירע היום (ראשון) בצהריים במתקן השאיבה של חברת מקורות, באזור עין יהב שבערבה, בין עין יהב למושב ספיר, סמוך לכביש 90. ככול הנראה, מדובר בפיצוץ צינור המוביל חומצת מלח. צוותי מד"א ממרחב נגב הוזעקו למקום כולל שני מסוקי פינוי והם מטפלים בפצועים ומפנים אותם לבית חולים סורוקה.

חילוץ מסובך בשל דליפת חומר מסוכן. (צילום: אתר מכבי אש)
חילוץ מסובך בשל דליפת חומר מסוכן. (צילום: אתר מכבי אש)

בשעה 12.12 התקבל הדיווח במוקד מד"א שהזניק למקום ניידות טיפול נמרץ ושני מסוקי פינוי, אחד צה"לי מיחידת חילוץ 669, והשני של מד"א. בעקבות האירוע חסמה המשטרה את כביש 90 לתנועה  משני צידיו. נעם כרמלי, קצין הביטחון של המועצה האזורית ערבה תיכונה שהוזעק לאירוע, מסר כי מדובר ככל הנראה בפיצוץ צינור חומצת מלח במתקן הקידוח.

מיכל המכיל חומצת מלח
מיכל המכיל חומצת מלח. משמשת את התעשייה הכימית ונחשבת לחומצה חזקה מאוד

מזק"א נמסר, כי הצוותים מתקשים לפעול מהר בגלל נוכחות חומרים מסוכנים במקום  ולכן רק צוות מצומצם שהתמגן ניכנס לטפל בפצועי האירוע. בשלב זה נודע כי הפצועים שחולצו מופשטים מבגדיהם ונשטפים. חומצה כלורית, הידועה בפי כול כחומצת מלח, משמשת את התעשייה הכימית בשימושים שונים ונחשבת לחומצה חזקה מאוד. מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר כי "כשמתעסקים עם חומרים מסוכנים חלה חובה לשמור על כללי זהירות ובטיחות. הנושא הזה צריך להיבדק, יש ללמוד אותו ולהפיק לקחים במהירות".

המשרד לאיכות הסביבה מסר שאין סכנה לתושבי האיזור. ממקורות נמסר כי התאונה נבדקת. כביש 90 סגור לתנועה בשני הצדדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן