Skip to content

רשות שדות התעופה יוצאת במכרז להקמת נמל התעופה הבינלאומי בתמנע

הנמל החדש ייקרא ע"ש אילן ואסף רמון. רש"ת יוצאת במכרז לבחירת חברת הקמה ותכנון. מימון הפרויקט יחול על רש"ת, שתגייס כספים גם ממקורות חיצוניים. חלק מהפרויקט ימומן ממכירת הקרקע של נמל התעופה באילת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

הנמל החדש ייקרא ע"ש אילן ואסף רמון. רש"ת יוצאת במכרז לבחירת חברת הקמה ותכנון. מימון הפרויקט יחול על רש"ת, שתגייס כספים גם ממקורות חיצוניים. חלק מהפרויקט ימומן ממכירת הקרקע של נמל התעופה באילת

מאת עמי אטינגר

רשות שדות התעופה (רש"ת) יוצאת במכרז לבחירת חברת ניהול להקמה ותכנון של נמל התעופה הבינלאומי בתמנע. המכרז מיועד לחברה הנדסית בעלת ניסיון, שתהווה את הזרוע המבצעת ותפעל בהנחיית חטיבת ההנדסה של רש"ת. החברה שתיבחר תהיה אחראית על שלבי התכנון, הביצוע והבקרה של נמל התעופה שייקרא ע"ש אילן ואסף רמון.

הדמיה של שדה התעופה בתמנע (צילום מאתר משרד התחבורה)
הדמיה של שדה התעופה בתמנע (צילום מאתר משרד התחבורה)

הנמל בתמנע ישמש גם נמל אלטרנטיבי לנתב"ג

המכרז להקמת נמל תעופה בינלאומי בתמנע יוצא לדרך בהמשך להחלטת ממשלה להטיל על רש"ת להקים נמל תעופה בינלאומי בתמנע שליד אילת, שיחליף את פעילות נמלי התעופה הקיימים באילת ובעובדה וישמש כנמל תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג לשעת חירום.

שר התחבורה ישראל כץ. החליט להנציח את אילן ואסף רמון
שר התחבורה ישראל כץ. החליט להנציח את אילן ואסף רמון

על פי ההחלטה, מימון הפרויקט יחול במלואו על רש"ת והיא תהיה רשאית לגייס חלק מעלות הפרויקט ממקורות חיצוניים. במסגרת זו יתאפשר לרש"ת להגיע להסדר עם מינהל מקרקעי ישראל, במסגרתו ימומן חלק מהפרויקט באמצעות מכירת המקרקעין של נמל התעופה באילת.

שר התחבורה, ישראל כץ, החליט לפני כשנה לקרוא לנמל התעופה החדש בתמנע ע"ש אילן ואסף רמון. הנמל ימוקם כ-19 ק"מ צפונית לאילת וישמש בעיקר לטיסות ליעדים באירופה ולטיסות פנים ארציות. הפרויקט יכלול, בין השאר, הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך של כ-3,500 מטרים, וכן מגדל פיקוח וטרמינל מרווח, ברמת שירות גבוהה. כמו כן יכלול עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, רחבות חניה למטוסי טורבו-פרופ', אזורי תפעול, חנויות "דיוטי-פרי", מערך כבישים חדש ומגרשי חניה.

 להוות חלופה, לא שלוחה של נתב"ג

עירית רוזנבלום מוסיפה: מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, בירך על המהלך והדגיש את החשיבות שיש בכך שהשדה יהווה חלופה לנתב"ג ולא שלוחה שלו, "כך שחברות תעופה ייהנו מתחרות בין שדות התעופה ובפועל, הקמתו תגרום גם להפחתת עלויות לתיירים המגיעים לישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן