Skip to content

יום עצוב למדינת ישראל. ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט מואשם בקבלת שוחד בפרשת שחיתות החמורה ביותר שנחשפה בארץ

שנתיים אחרי שהתפוצצה פרשת השחיתות מהגדולות שידעה המדינה, הוגש הבוקר כתב אישום נגד אהוד אולמרט, שולה זקן, אורי לופוליאנסקי ודמויות מפתח נוספות בתסבוכת סביב המתחם המפלצתי בירושלים ותעשיות המלח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


שנתיים אחרי שהתפוצצה פרשת השחיתות מהגדולות שידעה המדינה, הוגש הבוקר כתב אישום נגד אהוד אולמרט, שולה זקן, אורי לופוליאנסקי ודמויות מפתח נוספות בתסבוכת סביב המתחם המפלצתי בירושלים ותעשיות המלח

מאת טובה אבן חן 

כתבי אישום חמורים הוגשו היום נגד ראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, מי שהיתה ראש לשכתו, שולה זקן, ראש עיריית ירושלים הקודם אורי לופוליאנסקי ומנהל מינהל מקרקעי ישראל בעבר, יעקב אפרתי. עיקר החשדות הם בקבלת ומתן שוחד.

כמעט שנתיים חלפו מאז שהתפוצצה פרשת הולילנד. מיד לאחר שהפרשה נחשפה היה גל  מעצרים, בהם שולה זקן ואחרים.. היום הגישה פרקליטות המדינה את כתבי האישום בפרשה.

כבר במארס 2011 הודיעה הפרקליטות כי בידיה ראיות להעמדה לדין, בכפוף לשימוע, של 18 חשודים בפרשת הולילנד ושתי פרשות המסתעפות ממנה – פרשת ה"זרע" ופרשת תעשיות מלח.

מי שאיפשר את חשיפת הפרשה הוא עד מדינה, ש.ד. ששמו עדיין לא הותר לפרסום, ואשר שימש צינור להעברת כספי השוחד. בין החשודים מצויים אנשי עסקים ויזמים כדוגמת הלל צ'רני ואביגדור קלנר. הללו שימשו כבעלי זכויות במתחם, והעבירו על פי החשד כספים לבכירים במנהל מקרקעי ישראל ובוועדת התכנון והבנייה של ירושלים.

הכספים שהועברו לבכירים במנהל ובוועדת התכנון סללו את הדרך לבניית המפלצת הארכיטקטונית, שנחשבת מטרידה ומכערת את העיר. הבנייה נעשתה תוך הגדלת אחוזי הבנייה באופן בלתי סביר בעליל, והפחתה משמעותית של היטלי ההשבחה הכרוכים בבנייה. עצם הקמת הפרויקט כמעט ולא נבחנה על ידי הרשויות, שוב, בעקבות ריכוך עמדותיהם של מקבלי ההחלטות באמצעים פסולים.

עדים בפרשה מטעמם של יזמים בפרויקט  סיפרו כי קיבלו רמיזות מפורשות שאם יעבירו כספים לגורמים המתאימים, יוכלו לזרז ו/או לקבל את מבוקשם.

 בנוסף, הוגשו כתבי אישום  גם נגד הלל צ'רני, איש מפתח בפרשה, אשר פעל לשינוי ייעוד המקרקעין באמצעות חברת "הולילנד שירות לנופש", יו"ר דירקטוריון חברת תעשיות מלח לישראל ובנק הפועלים ,דני דנקנר, אביגדור קלנר ממקימי "הולילנד פארק", ומנכ"ל משרד התשתיות ומנהל מינהל מקרקעי ישראל לאחר מכן  יעקב אפרתי. כמו כן הואשמו בפרשה סבוכה זו שמעון גלאון, אמנון ספרן, אליעזר שמחיוב, מאיר רבין, ואברהם פיינר.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר למגפון כי "הגשת כתב האישום דווקא כעת, תוך כדי ניהול המשפט כנגד אולמרט, ובניגוד לכל אמת מוסר של הגינות בסיסית, היא שערורייה בפני עצמה,.ויש בה, לטעמנו, ניסיון פסול להשפיע על בית המשפט הדן בימים אלו בעניינו של מר אולמרט ועומד בפני קבלת הכרעות". דן הוסיף ש"כתב האישום הוגש מבלי שהפרקליטות אפשרה לאולמרט אפילו את זכותו הבסיסית לשימוע".

אמיר דן ביקש להזכיר כי "אולמרט הצהיר בצורה הברורה ביותר כי מעולם לא לקח שוחד. לא במישרין ולא בעקיפין, והגשת כתב אישום כעת לא תשנה עובדה זו. אולמרט תמך בפרוייקט המקורי מתוך אמונה, כי דווקא בתקופה בה אוכלוסיה רחבה נוטשת את עיר הבירה, יסייע פרוייקט זה להשאיר בירושלים אוכלוסיה חילונית מבוססת שהעיר כה זקוקה לה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן