Skip to content

ארגון זכויות אדם: "92 הפרות של החוק הבינלאומי כלפי דייגי עזה מתחילת השנה"

דו"ח המרכז הפלסטיני לזכויות אדם חושף מקרים רבים של פתיחה באש בתוך שטח הדיג מצד צה"ל, מעצרים של דייגים ועיקול סירות דיג. "למקרים אלו לא היתה כל הצדקה ביטחונית, והם נעשו מתוך שיקולים של ענישה קולקטיבית ומטעמי הרתעה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתר החדשות "אילף" מדווח היום (ב') כי ארגון זכויות האדם העצמאי "המרכז הפלסטיני לזכויות אדם" תיעד 92 הפרות של החוק הבינלאומי על ידי חיל הים הישראלי כלפי דייגי עזה מאז תחילת השנה הנוכחית. על פי הדו"ח, בין הפרות אלו תועדו 54 מקרים של פתיחה באש בתוך שטח הדיג המוכר על ידי צה"ל, ו-16 אירועי מעצר שבהם נעצרו 43 דייגים, מהם גם קטינים. כמו כן תועדו 18 מקרים של עיקול סירות דיג, ו-4 מקרים שבהם הוחרם ציוד דיג אישי.

"המרכז הפלסטיני לזכויות אדם" מסר כי "מקרים אלו מהווים הפרה בוטה של המשפט ההומניטרי הבין-לאומי והחוק הבין-לאומי לזכויות האדם, הקובע כי יש לשמור על חיי האזרחים ורכושם. לכל אדם יש זכות בסיסית לפרנסה ולחיים בביטחון, זאת בהתאם לסעיף 3 בהצהרת זכויות האדם, וסעיף 6 באמנה לזכויות אזרחיות, אמנות שישראל חתומה עליהן". הארגון מסר כי במקרים שתועדו, הדייגים עסקו במלאכת הדיג ולא קדמה להם תוקפנות מצד סירת דיג כלפי חיל הים הישראלי. "למקרים אלו לא היתה כל הצדקה ביטחונית, והם נעשו מתוך שיקולים של ענישה קולקטיבית ומטעמי הרתעה", כך נאמר.

יצוין כי בהתאם להסכם אוסלו נקבע אזור הדיג של עזה ל-20 מיילים ימיים מרצועת החוף שלה.  לאחר האינתיפאדה השנייה צומצם אזור זה בהדרגה על ידי צה"ל. במהלך מבצע "עופרת יצוקה" הגביל חיל הים הישראלי כל נוכחות של כלי שיט למרחק של עד 3 מיילים ימיים מרצועת החוף של עזה, הגבלה שהוא ממשיך לאכוף עד היום. הגבלה זו הביאה לשחיקה הדרגתית בענף הדיג בעזה, שמהווה את מקור הפרנסה העיקרי של  כ-40 אלף איש המתגוררים ברצועה כיום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן