Skip to content

חיים רמון הודיע שיקים מפלגת מרכז חדשה

"קדימה ויתרה על תפקידה כאלטרנטיבה לשלטון, וחברה לנתניהו ולליכוד" אמר חיים רמון בריאיון, והודיע כי יקים מפלגת מרכז חדשה. מטה המאבק לשינוי חוק טל יערוך הערב מסיבת עיתונאים ויודיע על החרפת המאבק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"קדימה ויתרה על תפקידה כאלטרנטיבה לשלטון, וחברה לנתניהו ולליכוד" אמר חיים רמון בריאיון, והודיע כי יקים מפלגת מרכז חדשה. מטה המאבק לשינוי חוק טל יערוך הערב מסיבת עיתונאים ויודיע על החרפת המאבק

מאת צבי זינגר

חיים רמון, ממקימי "קדימה", אומר הבוקר (ג') שבכוונתו להקים מפלגת מרכז חדשה. "כרגע כל מי שבאופוזיציה לא מנסה להיות אלטרנטיבה לנתניהו, כולל שלי יחימוביץ', שהודיעה כי תסכים להצטרף לממשלה בראשות נתניהו", הסביר רמון בריאיון לתוכנית "מה בוער" בגלי צה״ל עם רזי ברקאי. רמון סירב לאשר או להכחיש כי ציפי לבני תיקח חלק בהתארגנות.

אלטרנטיבה לממשלה. חיים רמון (צילום: אתר הכנסת)

"עוד כשפרשתי מקדימה הודעתי שצריך להקים אלטרנטיבה לממשלה, מכיוון שקדימה ויתרה על תפקידה כאלטרנטיבה לשלטון וחברה לנתניהו ולליכוד", הוסיף רמון. "נתניהו הוא הבעיה, ולא מופז – שלוש שנים הוא מתעתע בציבור ואומר שהוא רוצה לעשות שלום, אבל כיום כל המסכות כבר הוסרו וברור ששותפיו האמיתיים הם המתנחלים והחרדים". לדבריו, פוטנציאל המנדטים של גוש המרכז עומד על שלושים מנדטים, ואילו יאיר לפיד מצליח להשיג רק עשרה מהם.

ממפלגת קדימה נמסר בתגובה: "אין לנו צורך בהטפות מוסר מאדם שהורשע בפלילים. תמוה בעינינו שאדם מורשע מתיימר להקים מפלגה, ולהבטיח פוליטיקה חדשה ונקייה".

חיים רמון הודיע על עזיבת קדימה והתפטרות מתפקיד יו"ר המועצה שלה לפני כחודשיים. במכתב ששלח עם פרישתו ליושב ראש המפלגה, שאול מופז, כתב רמון: "אין יותר קדימה מבחינה אידיאולוגית. היא הוקמה כמפלגת מרכז, וההצטרפות לנתניהו לא היה חלק מהחזון שהצבתי לה". בעבר אמר רמון כי הדרך היחידה להפיל את שלטון נתניהו היא חבירה של יאיר לפיד וציפי לבני.

בינתיים, כך נודע, נעשים ניסיונות גישוש מצד גורמים שונים לגשר על הפערים בין נתניהו למופז – ואולי גם להפגיש ביניהם היום. אולם, כפי שזה נראה כעת, הסיכויים לכך אפסיים. ״אם לא יקרה הבלתי צפוי ואם נתניהו לא יתעשת – הולכים לקראת פיצוץ״, אומרים במפלגת קדימה.

בעקבות פירוק ועדת פלסנר, יערוך מטה המאבק לשינוי חוק טל אחר הצהריים מסיבת עיתונאים ב"מאהל הפראיירים" ברכבת מרכז בתל אביב. "היום נראה ששום דבר רציני לא יקרה ושנתניהו יביא את 'חוק טל 2'". ממטה המאבק לשינוי חוק טל, המייצג 25 ארגונים אזרחיים שונים, נמסר כי לא ישלימו עם הנושא ובמסיבת העיתונאים יודיע המטה על החרפת המאבק הציבורי.

במסיבת העיתונאים תוצג עמדת המטה ורשימת פעילויות השטח להמשך המאבק, בהם עצרת המונים במוצאי שבת. לאחר מסיבת העיתונאים יצטרפו הפעילים בתל אביב למשמרת מחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים בשעה 19:30.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן