Skip to content

ראשי המאבק לשוויון בנטל נערכים לגייס להפגנה "מספרים שלא נראו עד עכשיו"

איציק שמולי הודיע על הצטרפות ההתאחדות הסטודנטים למאבק, במסיבת עיתונאים שנערכה אחר הצהריים במאהל הפראירים. "עידן הקומבינה נגמר", אמר. לקראת ההפגנה במוצאי שבת נערכים לגיוס חסר תקדים של משתתפים. נמשכת התסיסה ב"קדימה" - חברי הכנסת נינו אבסדזה ושלמה מולה החליטו להצביע עם האופוזיציה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איציק שמולי הודיע על הצטרפות ההתאחדות הסטודנטים למאבק, במסיבת עיתונאים שנערכה אחר הצהריים במאהל הפראירים. "עידן הקומבינה נגמר", אמר. לקראת ההפגנה במוצאי שבת נערכים לגיוס חסר תקדים של משתתפים. נמשכת התסיסה ב"קדימה" – חברי הכנסת נינו אבסדזה ושלמה מולה החליטו להצביע עם האופוזיציה

מאת צבי זינגר

המאבק על השוויון בנטל יקצין ויוחרף. בין השאר מתכוונים ראשי המאבק לשוויון בנטל לשלוח ביום חמישי משלחת מטעמם לבני ברק – שתקרא לחרדים להתגייס. לקראת ההפגנה המתוכננת במוצאי שבת נערכים ראשי המטה לגיוס חסר תקדים של משתתפים. הכוונה, מבחינת המארגנים, לגייס "מספרים שלא נראו עד עכשיו" בהפגנות שעסקו בנושא השוויון בנטל.

מטה המאבק במאהל הפראיירים (צילום: דן בר דוב)
למדנו שלחץ ציבורי עובד. מטה המאבק במאהל הפראיירים (צילום: דן בר דוב)

במסיבת עיתונאים שנערכה אחר הצהריים בישרו ראשי המטה כי התאחדות הסטודנטים מתגייסת במלוא עוצמתה למאבק למען שוויון בנטל. ההתאחדות החליטה על הירתמות למאבק, לאחר שראש הממשלה הודיע אתמול על פירוק ועדת פלסנר.

במסיבת העיתונאים שנערכה ב"מאהל הפראיירים" בתל אביב, הודיע יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, על הצטרפות ההתאחדות למאבק.

"כל אגודות הסטודנטים התכנסו והחליטו לקחת חלק פעיל במחאה הזו על השוויון בנטל", אמר שמולי. "כבר במוצאי שבת הקרובה תראו את ארגוני הסטודנטים נלחמים כתף אל כתף יחד עם כל המשרתים ועם המון אזרחים שאכפת להם".

איציק שמולי במאהל הפראיירים (צילום: דן בר דוב)
נתניהו, בפזרו את ועדת פלסנר, בחר לוותר על החיילים, הצעירים, הסטודנטים... איציק שמולי במאהל הפראיירים (צילום: דן בר דוב)

על הקשר בין המחאה החברתית לבין דרישות המילואימניקים אמר שמולי:  "ישנו חוסר עמידה עקבי של הממשלה והעומד בראשה להתחייבויות לציבור: זה מתחיל מדיור בר השגה ועובר לשוויון בנטל. ישראל שלנו היום מתחלקת לשתיים, ישראל מקומבנת וישראל שנאנקת. אתם מכירים את הסטודנטים שיודעים לעשות מחאות חברתיות. אנחנו לא מתכוונים לוותר.

"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפזרו את ועדת פלסנר, בחר לוותר על החיילים, הצעירים, הסטודנטים, העולים, אנשי הפריפריה, משלמי המיסים והמילואימניקים. עידן הקומבינה נגמר. הסטודנטים יצטרפו למחאה ויובילו את השינוי", אמר שמולי.

ביחד עם שמולי הופיעו עוד ראשי אגודות סטודנטים, שהודיעו גם הם על הצטרפותם למאבק. אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב: "הציבור בישראל לא מעוניין בעוד כמה מאות חרדים שיתגייסו, אלא בשוויון".

"את טרכטנברג הם מרחו, מאסון הכרמל הם ברחו ועכשיו אותנו הם מרחו", תקף עידן מילר, פעיל מרכזי ב"מאהל הפראיירים". "החרדים אומרים שצה"ל לא רוצה אותם – אז אפילו הרמטכ"ל, במכתב ששלח לנו, הבהיר 'סוגיית השוויון והנשיאה בנטל הופכת לקריטית על מנת למצות את פוטנציאל כוח האדם שעומד לרשות צה"ל'."

"ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון ברק, מופז וליברמן ביחד לא שווים שום דבר מול אלי ישי אחד", אמר בועז נול ממובילי המאבק. "אנחנו לא ניתן לזה לקרות. למדנו שלחץ ציבורי עובד. ראיתי ראש ממשלה שמסתכל מה כותבים עליו בפייסבוק, ואם הרוב יקום ויגיד מה עובר עליו – זה יעבוד".

זהר ברגר-צור, מייסדת עמותת שוויון בנטל אמרה: "הפיצוץ של ועדת פלסנר בעניינו היה פיצוץ מתוכנן מראש. עונת המריחות נגמרה. לא נסכים לשום דבר פחות מחוק שיחלק את הנטל במדינת ישראל. אנחנו לא מוכנים שראשי ממשלה ימשיכו לשלוח את ילדינו לצבא במקום סקטור אחר". אל החותמים היום במאהל הפראירים הצטרף גם ח"כ אבי דיכטר מ"קדימה" והודיע כי יתמוך במאבק.

ובינתיים נמשכת התסיסה ב"קדימה". ביחד עם הודעת חיים רמון על כוונתו להקים מפלגה חדשה, הודיעו חברי הכנסת נינו אבסדזה  ושלמה מולה על הצטרפותם, למעשה, לאופוזיציה.

"הגענו למצב של או שיוויון בנטל או בחירות", אמרה ח"כ נינו אבסדזה. "לקדימה אין מה לחפש בקואליציה של 'המתחמק הסידרתי'. ביבי ברח ממסקנות ועדת טרכטנברג, ברח ממסקנות בית המשפט בנושא גבעת האולפנה, מתהליך השלום ומניסוח חוק חלופי לחוק טל. אין דרך אחרת אלא להביא אותו להכרעה בבחירות.

"אני אמשיך להצביע כנגד עמדת הקואליציה כפי שעשיתי בחודש האחרון, במטרה לייצג את עמדתם האמיתית של מצביעי קדימה, על אף שנענשתי על כך", פרסמה אבסדזה בדף הפייסבוק שלה. "אני קוראת לחברים בקדימה לפרוש מהקואליציה או לחפש פלטפורמות אידיאולוגיות אחרות – ראויות יותר".

אחריה הודיע גם חבר הכנסת שלמה מולה, כי ממחר יצביע נגד הממשלה ויפעל כאופוזיציה. "ראש הממשלה רמס את כבודה של קדימה והפך את ועדת פלסנר ללא רלוונטית, כשבחר ללכת עם החרדים והמתנחלים", אמר מולה. הוא קרא לקדימה לפרוש מהממשלה מיד, והוסיף כי על חברי קדימה, שהטיפו לכניסה לממשלת האחדות ותקפו בעניין את ציפי ליבני, להבין היום את טעותם ולבקש את סליחתה.

יושבת ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ' – שעד כה כמעט ולא גילתה מעורבות בנושא השוויון בנטל – בירכה את חברי הכנסת מולה ואבסדזה, ואמרה כי ראויים להערכה חברי כנסת שאינם מוכנים להתבזות. יחימוביץ' הודיעה, כי מפלגת העבודה תעמיד לרשות שני חברי הכנסת מקדימה מכסות חקיקה ואת כל האמצעים הדרושים, כדי שלא ייפגעו אם יינקטו נגדם צעדים בשל המהלך שנקטו. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן