Skip to content

הבנק המרכזי של סין הפתיע והוריד את שיעור הריבית ל-6%

הבנק המרכזי של סין הפתיע והוריד את שיעור הריבית ל- 6%. פעם שניה באותו חודש. הבנק המרכזי של בריטניה הותיר את שיעור הריבית על כנו והגדיל את היקף רכישות האג"ח. הבנק המרכזי של אירופה הוריד את הריבית ב-0.25% לשפל היסטורי. על פי דוח התעסוקה ADP - נוספו בחודש יוני כ-176 אלף משרות לסקטור הפרטי האמריקני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעם שניה באותו חודש. הבנק המרכזי של בריטניה הותיר את שיעור הריבית על כנו והגדיל את היקף רכישות האג"ח. הבנק המרכזי של אירופה הוריד את הריבית ב-0.25% לשפל היסטורי. על פי דוח התעסוקה ADP  – נוספו בחודש יוני כ-176 אלף משרות לסקטור הפרטי האמריקני 

מאת עמי אטינגר 

"הבנקים המרכזיים של סין , בריטניה ואירופה משלבים כוחות ומתערבים בשווקים כדי לעודד את הצמיחה בעולם וכדי להשיב את אמון המשקיעים. בינתיים, בצעד חסר תקדים, הפתיע שוב הבנק המרכזי של סין את השווקים והוריד את שיעור הריבית, בפעם השנייה בחודש אחד, ל- 6%", מסביר חזי ינושבסקי, ראש מחלקת המחקר ב-A TRDE. 

כיצד מתנהגים בנקים מרכזיים באירופה? 

"הבנק המרכזי של בריטניה הותיר את שיעור הריבית על כנו אך הגדיל את היקף רכישות האג"ח שלו בעוד 50 מיליארד פאונד להיקף כולל של 375 מיליארד פאונד, כפי שחזו זאת האנליסטים. הבנק המרכזי החליט לתת לתוכנית לרוץ עוד ארבעה חודשים למרות שהיא הייתה אמורה להסתיים בסוף חודש זה. הפאונד נסחר ביציבות יחסית היות וצעד זה תומחר ע"י המשקיעים.

הבנק המרכזי של אירופה עמד הציפיות והוריד את שיעור הריבית ב-0.25% לשפל היסטורי חדש של  0.75%, כעת ממתינים לנאומו הגורלי של יו"ר הבנק המרכזי האירופי – מריו דרגי. המשקיעים מצפים מדרגי להכריז על צעדים נוספים ועשויים שלא להסתפק בהורדת הריבית בלבד". 

מה השפעתו של דוח התעסוקה בארה"ב? 

"דוח התעסוקה של ADP  אמור לתת דחיפה נוספת למדדים המובילים ברחבי העולם.על פי הנתון, נוספו בחודש יוני כ-176 אלף משרות לסקטור הפרטי האמריקני. הנתון השאיר אבק לתחזיותיהם של האנליסטים אשר ציפו לתוספת של כ-103 אלף משרות בלבד. נתון זה אמור לתת רוח גבית לשווקים לקראת פרסום דוח התעסוקה הגדול יותר אשר יפורסם מחר ( NFP ) בשעה 15:30. הנתון צפוי להראות כי המשק האמריקני הצליח לייצר כ- 92 אלף משרות בלבד בחודש יוני. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי, ברמה של 8.2%.  כל נתון שונה מהצפי עלול להוביל לתנודתיות חדה בשווקים".

נתונים מאכזבים עלולים להווה גושפנקא לפד' להשקת תוכנית תמריצים נוספת, דבר אשר עלול להוביל לשחיקה משמעותית בערכו של הדולר ולהתחזקות משמעותית של הזהב ואילו נתונים מפתיעים עלולים להוביל להמשך העליות בשווקים ולהתחזקותם של המטבעות בעלי הריבית הגבוהה כגון הדולר האוסטרלי והדולר ניוזילנדי".

מה עם המדדים באירופה? 

"המדדים המובילים באירופה עולים בעקבות ההתערבות המשולבת של הבנקים המרכזיים בעולם ועל רקע נתוני התעסוקה המפתיעים והחוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית . אצלנו בארץ הבורסה עולה בהשפעה למה שמתרחש מעבר לים". 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן