Skip to content

כתובות נאצה אנטישמיות וצלבי קרס בסנט פטרסבורג

בלילה שבין שבת לראשון צוירו על המבנה שבו פועלת נציגות הסוכנות היהודית צלבי קרס. במבנה הסמוך לבניין צוירה כתובת ענקית ובה המילים "כולם לבוכנוואלד". אחד מצלבי הקרס צויר בסמוך לשלט של "האוניברסיטה היהודית" - ארגון יהודי מקומי היושב בבניין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלילה שבין שבת לראשון צוירו על המבנה שבו פועלת נציגות הסוכנות היהודית צלבי קרס. במבנה הסמוך לבניין צוירה כתובת ענקית ובה המילים "כולם לבוכנוואלד". אחד מצלבי הקרס צויר בסמוך לשלט של "האוניברסיטה היהודית" – ארגון יהודי מקומי היושב בבניין

מאת צבי זינגר

כתובות נאצה אנטישמיות צוירו בתחילת השבוע על הבניין שבו פועלת נציגות הסוכנות היהודית בעיר סנט פטרבורג שברוסיה. הבניין ממוקם באחת השכונות המרכזיות בעיר, ובנוסף לנציגות הסוכנות היהודית, יושבים בו ארגונים מקומיים של הקהילה היהודית.

בלילה שבין שבת לראשון צוירו על המבנה שבו פועלת נציגות הסוכנות היהודית צלבי קרס. במבנה הסמוך לבניין צוירה כתובת ענקית ובה המילים "כולם לבוכנוואלד". יצוין כי על הבניין קיים שילוט גלוי של גופים יהודיים מקומיים (האוניברסיטה היהודית), אך לא של הסוכנות היהודית. אחד מצלבי הקרס צויר בסמוך לשלט של "האוניברסיטה היהודית" – ארגון יהודי מקומי היושב בבניין.

הקהילה היהודית בסנט פטרבורג מונה כ-100 אלף איש. החיים היהודיים בעיר עשירים ומתקיימת פעילות  מגוונת של ארגונים יהודיים וישראליים ובהם נציגות של הקונסוליה הישראלית, הסוכנות היהודית, המרכז הישראלי לתרבות, הג'וינט, הילל, אורט, האוניברסיטה היהודית וקהילה חמה ופעילה של חב"ד.

משרדי הסוכנות היהודית בסנט פטרבורג נפתחו כבר לפני עשרים שנה והפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיי הקהילה היהודית בעיר. פעילותה המרכזית של הסוכנות מתמקדת בחיזוק הקהילה היהודית המקומית והעמקת הקשר של חבריה עם העולם היהודי ועם מדינת ישראל ובמתן סיוע לאלה שהחליטו לעלות לארץ.

בין היתר, הסוכנות היהודית מפעילה בסנט פטרבורג ובסביבתה אולפנים ללימוד עברית, סמינרים לחיזוק הקשר עם ישראל והעולם היהודי, פעילות ענפה לילדים ולבני הנוער ועוד. פרויקטים מיוחדים של הסוכנות היהודית עוסקים בטיפוח מנהיגות והעצמת צעירים בקהילה ובהבאת סטודנטים לביקורים בישראל בתכניות כמו '"תגלית" ו"מסע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן