Skip to content

שם המשחק: הרוג כפי יכולתך (ואם יש לך מזל, תישאר בחיים)

דם, רצח ודמעות ממלאים את המסך בסרט "13", שבמקרה הטוב הוא מותחן דלוח המיועד לצופים משועממים או לחובבי דם נשפך. איפה טרנטינו כשצריכים אותו. ציון: 6 ביקורת סרט / ענת מנדל  הסרט  "13" הוא מותחן חסר סקס אפיל או קצב ואפילו המוזיקה הדרמטית והדומיננטית, שמלווה את הסצינות, לא מצליחה להרים אותו מהקרשים. גם שחקן החיזוק מיקי רורק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דם, רצח ודמעות ממלאים את המסך בסרט "13", שבמקרה הטוב הוא מותחן דלוח המיועד לצופים משועממים או לחובבי דם נשפך. איפה טרנטינו כשצריכים אותו. ציון: 6

ביקורת סרט / ענת מנדל 

גרסה אכזרית של רולטה רוסית. הצילום באדיבות יונייטד קינג

הסרט  "13" הוא מותחן חסר סקס אפיל או קצב ואפילו המוזיקה הדרמטית והדומיננטית, שמלווה את הסצינות, לא מצליחה להרים אותו מהקרשים. גם שחקן החיזוק מיקי רורק לא עוזר. פעם הוא גרם לשיכרון חושים, היום הוא סתם שיכור, בתפקיד פאתטי, עצוב עד מיותר.

בסרט מתוארת מלאכת מרכבה אכזרית של רולטה רוסית מרובת משתתפים לטובת מהמרים חסרי לב, שמטרתם העיקרית – הפלא ופלא – כסף. התקשיתי למצוא עלילה סדורה ולא ממש הבנתי מההתחלה מי נגד מי. בהמשך הסרט אמנם העלילה מתבהרת, אך לא ממריאה. אין ספק זה לא "סרט בנות".

סם ריילי, הבריטי עם הבייבי פייס, משחק היטב ובכישרון רב את תפקיד החשמלאי הצעיר, שנכנס במרמה למשחק מסוכן עד קטלני מבלי לדעת לאן הוא נכנס. על מנת להרוויח כסף מהיר להצלת אביו ומשפחתו הוא שואל את זהותו של עבריין מת שבביתו הוא עובד, ומוכן לעשות הכול כולל הלא נודע. ג'ייסון סטטהם משחק בתפקיד הלוזר עם הטירוף בעיניים, אשר לבסוף טורף את הקלפים ומפסיד את המכנסיים ואת אחיו החולה.

האכזריות בסרט הזכירה לי את "כלבי אשמורת" אולם "13" (של הבמאי והתסריטאי הגיאורגי גלה בלובאני) לא מתקרב לרמת המורכבות והגאונות של טרנטינו.

"13" הוא מותחן דלוח לצופים משועממים או חובבי דם נשפך. לחילופין, אולי אני טועה ויש משהו מפתה באכזריות הבלתי נדלית המתוארת בו והקלות הבלתי נסבלת בה סוחרים בחיי אדם רק לשם כסף.

 מפחיד אותי לחשוב מה הסרט הזה יעשה לצופים הצעירים שיבואו לצפות בו ולכן אני מקווה לשני דברים: שהסרט יוגבל לצפייה מעל גיל 16; ושהקיץ לא יהיה חם יותר ממה שהוא עלול להיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן