Skip to content

בעקבות עתירה לבית המשפט – קק"ל ביטלה החלטות לזוכים במכרזים

במהלך דיון בעתירה מנהלית, הודיעה קק"ל כי תבטל מכרזים בנוגע להדברת עשביה בנגב. מאת טובה אבן חן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך דיון בעתירה מנהלית, הודיעה קק"ל כי תבטל מכרזים בנוגע להדברת עשביה בנגב, למרות שמדובר בשני מכרזים שכבר הוענקו על ידה

מאת: טובה אבן חן 

בעקבות עתירה לביהמ"ש המחוזי בירושלים, נאלצה קרן קיימת לישראל להודיע על ביטול שתי החלטות באשר  לזיכיונות שכבר העניקה. מדובר בזוכים במכרזים לביצוע הדברה של עשביה באזור הנגב והערבה.

בעתירה מנהלית שהגישה חב' דויטש ובניו (הדברה) בע"מ, באמצעות עורכי הדין גיא קדם ואלון עוז ממשרד גדעון קורן ושות', כנגד קק"ל וכנגד הזוכה בשני המכרזים נטען, כי יש לבטל את הזכייה שכן ועדת המכרזים של קק"ל קיבלה והכשירה שלא כדין שתי הצעות, שהיו "הצעות גירעוניות ('הצעות הפסד') ותכסיסניות, נגועות בהעמסת מחירים אסורה ונמוכות באופן משמעותי מהאומדן של קק"ל עצמה לביצוע העבודות בכל מכרז". שוויו של כל מכרז 1,160,000 שקל.

לטענת העותרת, חברת דויטש, פעלה ועדת המכרזים של קק"ל ברשלנות ובשטחיות, לא בדקה את ההצעות הזוכות כנדרש, לא בחנה את היכולת של הזוכה שנבחר לקיים את התחייבויותיו הגירעוניות כפי שהוצגו בהצעות, ולא וידאה שאכן יעשה שימוש בחומרי ההדברה המיוחדים שקק"ל דרשה במכרז. העותרת טענה עוד, שהזוכה תמחר את עלות חומר ההדברה העיקרי שדרשה קק"ל במחירי הפסד, וזאת בשני המכרזים, כשהמחיר שננקב אינו ריאלי ונמוך בעשרות אחוזים ממחירון היבואן הרשמי של החומר.

בדיון שנערך השבוע  בביהמ"ש המחוזי בירושלים קיבל בית המשפט את טענות העותרת והצביע על הפגמים המהותיים שנפלו בפעולות ועדת המכרזים של קק"ל. על רקע דברים אלה והערות בית המשפט בדיון, הודיעה נציגת הקק"ל לביהמ"ש במהלך הדיון עצמו על ביטול ההחלטות של ועדת המכרזים.

 בד בבד, חייב  ביהמ"ש חייב את קק"ל ואת הזוכה במכרזים לשלם לעותרת שכ"ט עו"ד והוצאות בסך 10,000 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן