Skip to content

נתניהו יכנס מחר בבוקר את סיעת הליכוד לדיון בדו"ח פלסנר

בתגובה למהלך האחרון של נתניהו אומרים במטה המאבק: "קשה לעקוב אחרי ההודעות היומיות של נתניהו. כל יום הוא מתעורר ומנסה ספין חדש. אין מה לדון, אין מה להקים עוד צוות או להתייעץ. יש מסקנות שצריך לחוקק מיידית. צריך מנהיגים שיקחו החלטה. נתניהו, אנחנו כבר לא פראיירים". לעצרת הערב צפויים להגיע גם חברי כנסת ופוליטיקאים, אך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתגובה למהלך האחרון של נתניהו אומרים במטה המאבק: "קשה לעקוב אחרי ההודעות היומיות של נתניהו. כל יום הוא מתעורר ומנסה ספין חדש. אין מה לדון, אין מה להקים עוד צוות או להתייעץ. יש מסקנות שצריך לחוקק מיידית. צריך מנהיגים שיקחו החלטה. נתניהו, אנחנו כבר לא פראיירים". לעצרת הערב צפויים להגיע גם חברי כנסת ופוליטיקאים, אך הם לא יורשו לנאום

מאת צבי זינגר

כרזה הקוראת לממשלת האחדות: הבטחתם תקיימו (צילום: ציפי מנשה)
כרזה הקוראת לממשלת האחדות: הבטחתם תקיימו (צילום: ציפי מנשה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס מחר בבוקר את סיעת הליכוד לדיון על עקרונות דו"ח הוועדה לשוויון בנטל. כך הודיעה אחר הצהריים דוברות הליכוד.

אם תהיה הסכמה בסיעה על עקרונות הדו"ח, ייפגש לאחר מכן ראש הממשלה עם המשנה לרה"מ, השר שאול מופז, כדי לדון בהקמת הצוות שינסח במהלך השבוע את הצעת החוק להגברת שוויון בנטל.

ב"קדימה" הביעו שביעות רצון מהודעתו של ראש הממשלה, אך אמרו כי בשלב זה הציפיות נמוכות והם מחכים לראות אם אפשר לברך על המוגמר. ההערכה היא, שדו"ח פלסנר בעיקרו יאומץ, תוך שינויים קטנים. בין השאר, כנראה יוחלט להטיל סנקציות אישיות גם על משתמטים חילוניים.

שר הביטחון אהוד ברק בירך על מה שכינה "גילוי האחריות" ועל "ההתקדמות במגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר שאול מופז". בהודעה שפירסמה לשכת שר הביטחון נאמר, כי השר ברק רואה בחוק החדש פתח לשינוי היסטורי בחברה הישראלית, לחיזוק אחדות העם ולשוויון בנטל. "יש למצות את כל הסיכויים להעביר את החוק במועד שנקבע, תוך התחשבות באילוצי צה"ל ובהתאמות המתבקשות", נאמר בהודעת השר ברק. "הנושא העיקרי הוא הסדרת שירות החרדים בצה״ל, בשירות אזרחי ולגבי המתמידים – המשך הלימודים בישיבות. החוק יצטרך לתת מענה לסנקציות דומות גם כלפי משתמטים חילוניים. בהמשך יהיה צורך להשלים חוק שירות אזרחי גם לאזרחים הערבים. שר הביטחון ברק מביע את תקוותו, כי הנושא אכן יעבור השבוע את נקודת האל חזור לכיוון מימושו".

בתגובה למהלך האחרון של נתניהו אומרים במטה המאבק: "קשה לעקוב אחרי ההודעות היומיות של נתניהו. כל יום הוא מתעורר ומנסה ספין חדש. אין מה לדון, אין מה להקים עוד צוות או להתייעץ. יש מסקנות, שצריך לחוקק מיידית. לא צריך עוד חברי כנסת שיתעסקו בזה, לא צריך עוד גוזרי קופונים, צריך מנהיגים שיקחו החלטה. נתניהו, אנחנו כבר לא פראיירים, לא מקבלים יותר הודעות, אלא רק מעשים – היום בערב הישראלים המשרתים, ההורים שלנו, בני הנוער, כולנו, נעביר מסר ברור: אין חוק טל 2, יש חוק שירות לכולם".

במטה המאבק לשוויון בנטל שוררת אופטימיות רבה לקראת העצרת הערב, וההערכה היא, כי זאת תהיה ההפגנה הגדולה בתולדות המדינה בנושא הגיוס השווה לצה"ל.

מטה המאבק (צילום: דן בר דוב)
"אנחנו כבר לא פראיירים, לא מקבלים יותר הודעות, אלא רק מעשים". מטה המאבק (צילום: דן בר דוב)

ממטה ההפגנה נמסר הבוקר: "אנו מקבלים פניות מאלפי אזרחים, אשר מצטרפים היום לעצרת המשרתים, שיהיו בה נציגים מימין ומשמאל ושמבינים שללא הלחץ הציבורי – נתניהו ימסמס הכל ויהיה כאן חוק טל 2". במטה קראו למשתתפים בהפגנה להגיע עם דגלי ישראל.

בד בבד עם הקריאות להצטרף למחאה, הוכן מערך היסעים של אוטובוסים מריכוזי אוכלוסיה שונים בארץ.

הנואם המרכזי בעצרת יהיה ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין. לעצרת צפויים להגיע גם חברי כנסת ופוליטיקאים רבים – אך הם לא יורשו לנאום. בין הבאים: המשנה לראש הממשלה, שאול מופז, חבר הכנסת מהליכוד, כרמל שאמה הכהן, ח"כ יוחנן פלסנר והאלוף (מיל.) משה קפלינסקי, סגן הרמטכ"ל לשעבר ומנכ"ל חברת בטר פלייס. המפגינים יתכנסו בשעה שמונה בערב במאהל הפראיירים ויצעדו לרחבת מוזיאון תל אביב, שם תתקיים העצרת.

שלי יחימוביץ' כתבה בסוף השבוע לפעילי מפלגת העבודה: "לו אני ראש ממשלה, היו מתגייסים לצה"ל יותר חרדים מאשר בכל מתווה שמונח כעת על השולחן. ומה שעוד יותר חשוב: יותר חרדים היו משתתפים בשוק העבודה. ויותר חרדים היו יוצאים לרכוש השכלה אקדמית. את כל זה אעשה, אם וכאשר אהיה ראש ממשלה, בלי לגזור רבע קופון פוליטי, בהסכמה, ובשיח שלא יהיו בו אלמנטים של שנאה."

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', נוהגת לשלוח ניוזלטר קבוע לעשרות אלפי פעילים מדי סוף שבוע.

"סוגיית אופן שילובו של הציבור החרדי בחברה הישראלית הכללית היא סוגייה חשובה, מורכבת ועמוקה והיא אתגר לכל מנהיג", כותבת יו"ר מפלגת העבודה לפעילי מפלגתה. "גם סוגיית ערך השירות בצבא העם היא חשובה מאין כמותה, והיא חלק מהערבות ההדדית בינינו כאן. מי שחושב שהסוגיות האלה יעלמו או יפתרו  אחרי הפשרה העלובה שתושג בסוף, רק כדי שמופז וקדימה יוכלו להישאר, חבוטים ופאתטיים, בקואליציה – אינו אלא טועה.

"כוונותיו של פלסנר טובות, וחלק מהמסקנות ראויות, אבל הן מתנפצות אל מציאות פוליטית צינית. אני מאמינה שיום אחד כל זה יתגלגל לפתחנו, ועם כמה שזה לא פשוט, אנחנו נטפל בזה טוב מאחרים."

יחימוביץ' שבה וקוראת לנתניהו, למופז, ולכל ראשי המפלגות – להצטרף ליוזמה שלה ושל ח"כ יצחק הרצוג מסיעתה ולהצביע בעד החוק לפיזור הכנסת שהניחו. "השבוע הודעתי שאנחנו מביאים להצבעה מחודשת את החוק לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות. הבחירות היו אמורות להתקיים בספטמבר, והן נמנעו רק בגלל התרגיל הציני-ההישרדותי של הליכוד וקדימה, שחברו לקואליציית ענק חסרת תועלת, שלא מסוגלת לייצר הסכמה סבירה אפילו סביב חוק טל. את תיאטרון האבסורד הזה יש להפסיק מיד וללכת לבחירות בהקדם, כמו שהיה צריך לקרות לפני התרגיל הפוליטי של נתניהו ומופז."

מה צפוי הערב: חילוקי דעות ושתי הפגנות נפרדות במוצ"ש בת"א: העצרת למען השוויון בנטל, מול המצעד האזרחי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן