Skip to content

חמישים שנות ג'יימס בונד: תערוכת אופנה ועיצוב חדשה בלונדון

ביום שישי האחרון נפתחה במרכז האמנויות ברביקן שבלונדון תערוכה מיוחדת לכבוד חמישים שנות סרטי ג'יימס בונד, מ"ד"ר נו" בשנת 1962 ועד "Skyfall" שצפוי לצאת בקרוב לאקרנים. תערוכה שחובבי עיצוב ואוהדי 007 לא יחמיצו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שון קונרי, ג'ורג' לזנבי, רוג'ר מור, טימותי דלטון, פירס ברוסנן ודניאל קרייג – כולם היו ג'יימס בונד. סוכן חשאי 007 שעובד בשירות הוד מלכותה, חי בסגנון חיי ראוותני, אהב מכוניות מהירות, נשים יפות ומרטיני יבש מנוער, לא מעורבב.

דניאל קרייג לובש חליפת בריוני ועונד שעון אומגה בסרט החדש מסדרת ג'יימס בונד Skyfall. השעון מדגם The Seamaster Planet Ocean 600M SKYFALL יוצר במהדורה מיוחדת ומוגבל ל- 5,007 פריטים. המעוניינים לרכוש את השעון ייאלצו להמתין עד לסתיו. צילום באדיבות OMEGA Ltd
דניאל קרייג לובש חליפת בריוני ועונד שעון אומגה בסרט החדש מסדרת ג'יימס בונד Skyfall. השעון מדגם The Seamaster Planet Ocean 600M SKYFALL יוצר במהדורה מיוחדת ומוגבל ל- 5,007 פריטים. המעוניינים לרכוש את השעון ייאלצו להמתין עד לסתיו. צילום באדיבות OMEGA Ltd

זו הפעם הראשונה שחברת ההפקות EON, מפיקת סרטי ג'יימס בונד, משתפת פעולה עם מוסד מוזיאוני. שיתוף הפעולה הוביל לחשיפת פריטים רבים שלא הוצגו בעבר לקהל הרחב ויאפשר למבקרים בתערוכת "Designing 007 – 50 Years Of Bond" לראות את התפתחות סגנונו האישי של ג'יימס בונד לאורך 50 שנה.

בתערוכה תוכלו לגלות את מאחורי הקלעים, ה"making of" של סרטי ג'יימס בונד, דרך האנשים, האומנים והחפצים שהיו חלק בלתי נפרד מהם: סוכני השירות החשאי והנבלים, החייטים ומעצבי התלבושות והאקססוריז, מעצבי התפאורה וההפקה, רכבים, נשקים ופעלולים מיוחדים, עיצוב גרפי ואנימציה, לוקיישנים אקזוטיים, ניצבים וגאדג'טים. וכדי שלא תישארו צמאים הוקם גם "מרטיני בר" בו תוכלו לשתות את המשקה האהוב על בונד.

הכל התחיל בשנת 1962: השחקן שון קונרי גילם את ג'יימס בונד השרמנטי והצליח לגבור על ד"ר נו. החייט אנתוני סינקלייר הלביש את בונד-קונרי בשלושת הסרטים הראשונים והאלגנטיות של בונד הפכה אותו לאייקון אופנה לוהט. בהמשך, הלביש החייט דאגלס הייוורד את רוג'ר מור בשבעת הסרטים בהם גילם את המרגל החתיך. גם טימותי דלטון פנה למלביש אנגלי. פירס ברוסנאן היה בונד הראשון שלא שמר אמונים ליוניון ג'ק: בונד בגילומו נראה לבוש בחליפות שעוצבו על-ידי בריוני וכך גם דניאל קרייג. על "השידוך" אחראית מעצבת התלבושות לינדי המינג, שעבדה בחמישה סרטי ג'יימס בונד. המינג, בשיתוף עם ברונווין קוסגרייב, היסטוריונית אופנה וסופרת הן האוצרות המשותפות של התערוכה הנוכחית המוצגת בימים אלה בברביקאן.

כבר לאחר הצלחת הסרט "ד"ר נו" עמדו בתור מיטב מעצבי-העל ההוליוודיים ורצו להלביש את ג'יימס בונד ונשותיו: ג'ורג'יו ארמני, בריוני, רוברטו קוואלי, טום פורד, ג'יבאנשי, ג'וצי, ריפעת אוזבק, ג'ני פקהאם, מיוצ'ה פראדה, אוסקר דה לה רנטה, פיליפ טרייסי, עמנואל אונגרו ודונטלה וורסצה. התערוכה מציגה גם חלק מתלבושות אלו.

בראיון לאתר "Clothesonfilm.com" סיפרה המינג, האוצרת במשותף את התערוכה, כי "בשנת 2009 הבאנו את הרעיון למוזיאון אלברט וויקטוריה, שהיה מעוניין בתחילה, אולם מכיוון שהמועדים התנגשו עם תערוכה מתוכננת אחרת במוזיאון, שבמרכזה תלבושות הוליוודיות, הם החליטו לוותר." בשנת 2011 הביע מרכז האמנויות ברביקן שבלונדון עניין רב להציג את התערוכה במקביל למשחקים האולימפיים, "וכך אני וברונווין הפכנו לאוצרות אורחות של התערוכה", מסכמת המינג. תוך חצי שנה עשו את הבלתי ייאמן והצליחו להעמיד תערוכה מגוונת, מלאת פריטים עיצוביים מסרטי ג'יימס בונד שלא הוצגו עד כה.

"כשעיצבתי עבור בונד נהניתי לבחון את תלבושות העבר ולשלב התייחסות אליהם", משחזרת המינג, "לדוגמא, כשעיצבתי את בגד הים הכתום עם החגורה של האלי ברי בסרט "למות ביום אחר" (2002) ראיתי לנגד עיני את הביקיני הלבן שלבשה אורסולה אנדרס בסרט "ד"ר נו" (1962)".

וכן, הביקיני הלבן ההוא הושאל לתערוכה וזוהי הפעם הראשונה שבה הוא מוצג לקהל הרחב.

* * *

תערוכת Designing 007 – 50 Years Of Bond
מרכז ברביקן לאמנויות, Barbican Centre
תחנות רכבת תחתית: Barbican, Moorgate
6.7.2012-5.9.2012
כל יום בין השעות 11:00-20:00; ביום חמישי – עד השעה 22:00.

* * *

 אהבתם/ן? עקבו אחרינו בטוויטר, הצטרפו אלינו בפייסבוק

מגפון אופנה גם בטוויטר. מוזמנים לעקוב בשני קליקיםמגפון אופנה גם בפייסבוק. מוזמנים/ות להצטרף בשני קליקים

* * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן