Skip to content

עשרות אלפים מפגינים ברחבת המוזיאון למען גיוס שווה

תחת הכותרת: "צו 8 - נמאס לנו להיות פראיירים" התכנסו אלפי אזרחים שאכפת להם, צעירים לפני גיוס, פעילי מחאה, סטודנטים, קצינים בכירים, פוליטיקאים ונכי צה"ל וקרא לשוויון בנטל. יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, אמר על הבמה: "שלושים ושבע שנה שירתתי באהבה ובתקווה ולא הרגשתי אפילו פעם אחת פראייר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחת הכותרת: "צו 8 – נמאס לנו להיות פראיירים" התכנסו אלפי אזרחים שאכפת להם, צעירים לפני גיוס, פעילי מחאה, סטודנטים, קצינים בכירים, פוליטיקאים ונכי צה"ל וקרא לשוויון בנטל. יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, אמר על הבמה: "שלושים ושבע שנה שירתתי באהבה ובתקווה ולא הרגשתי אפילו פעם אחת פראייר"

מאת כתב מגפון

"כשאני התגייסתי, כולם התגייסו". יובל דיסקין בהפגנה לשוויון בנטל (צילום: זיו טרנר)
"כשאני התגייסתי, כולם התגייסו". יובל דיסקין בהפגנה לשוויון בנטל (צילום: זיו טרנר)

אלפים החלו לצעוד הערב ממאהל הפריירים ליד רכבת מרכז, לאורך דרך נמיר, לכיוון רחבת מוזיאון תל אביב. צעירים לפני גיוס, ותיקי מלחמות, פעילי מחאה, קצינים בכירים ופוליטיקאים, נכי צה"ל והרבה אזרחים – כולם התכנסו היום להשפיע על ממשלת ישראל להכריע על גיוס שווה, תחת הכותרת: "צו 8 – נמאס לנו להיות פראיירים". מספר המשתתפים מוערך ביותר משלושים אלף איש. בין המפגינים ציפי לבני, שאול מופז, ובכירי מערכת הביטחון עמוס ידלין, דן חלוץ ומשה קפלינסקי. הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, עלה לבמה והצדיע למפגינים. הוא סיפר שחיתן את בנו הערב אבל לא יכול היה לא להגיע ולהזדהות.

יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, נאם על הבמה ואמר: "התגייסתי לצה"ל בגיל 18 והשתחררתי בשנה שעברה, בגיל 55. שלושים ושבע שנה שירתתי באהבה ובתקווה ואפילו פעם אחת לא הרגשתי שאני פראייר. כשאני התגייסתי, כולם התגייסו". הוא קרא לשוב לערכים שהנחו את המדינה בראשית דרכה ואמר שמשהו רקוב בממשלה. בנוסף לדיסקין נואמים נציגי מטה המאבק: עידן מילר, בועז נול, איתי בן חורין וזהרה ברגר צור. נשאו דברים גם איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, הרב שי פירון, ד"ר יועז הנדל ואחרים.

אלפים הגיעו להפגין (צילום: זיו טרנר)
אלפים הגיעו להפגין (צילום: זיו טרנר)
כולם משרתים (צילום: זיו טרנר)
"הפעם הזאת אנחנו לא מוותרים". כולם משרתים (צילום: זיו טרנר)

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי,שאל את ראש הממשלה: "האם תיזכר בספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל כעוד פוליטיקאי או כמנהיג?… לא ניתן עוד לפגוע במשרתים, הפעם הזאת אנחנו לא מוותרים. הישראלים שעומדים כאן היום לא עומדים למכירה."

ח"כ יוחנן פלסנר, יו"ר הוועדה לקידום שוויון בנטל, שנכח בהפגנה, אמר שאת מסקנות הוועדה צריך לכפות "ומי שלא ידע לחיות איתו, שיסתדר. אני לא חושב שתהיה פה מלחמת אחים".

המטה פנה בקריאה לציבור לבוא בהמוניו להפגנה, עם דגלי ישראל והציבור נענה. המוחים קראו לראש הממשלה לעמוד בהבטחותיו וצעקו:  "גיוס שוויוני – צדק חברתי", "גיוס מגיל 18 לכולם" ו"הסטודנטים נלחמים על הבית". מפגינים רבים מניפים דגלי ישראל. בין מארגני ההפגנה: הפורום לשוויון בנטל; המחנה המשותף; חדו"ש – לחופש דת ושוויון; ישראל חופשית; התאחדות הסטודנטים; אגף המשימות בתק"מ; מכתב השמיניסטים; "ישראל שלי", התנועה המסורתית בישראל; לנצח אחי והתנועה הרפורמית והצטרפו אליה גם חברי כנסת ותנועות מהימין כמו "אם תרצו".

קראו עוד: נתניהו יכנס מחר בבוקר את סיעת הליכוד לדיון בדו"ח פלסנר

 

 

 

 

1 Comment

  1. ישראלי אמיתי משתמט
    8 ביולי 2012 @ 2:04

    מומלץ להעיף מבט בקישור הבא – לא תאמינו למראה עיניכם!

    http://alllies.org/blog/archives/17315

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן